Plėtiniai yra neatskiriama paieškos skelbimų dalis. Tačiau vis dar pasitaiko skelbimų be jokių plėtinių, kas nėra mirtina nuodėmė, tačiau turi būti labai labai svarbu argumentas kodėl jų nėra.
Pridėti plėtinius nesunku, nes kiekviena svetainė turi bent kelis svetainės puslapius arba telefoną, arba adresą, arba visus kartu.
Dažniausiai visi prideda nuorodų plėtinius, kas iš esmės yra jūsų svetainės kiti puslapiai arba telefono plėtinius. Jie kaip ir aiskiausiai suprantami. Struktūriniai fragmentai ar išnašos rečiau, bet irgi jau daug kur naudojamos.
Palyginus neseniai Google prie paieškos skelbimų pradėjo rodyti ir paveikslėlius. Jie yra dedami per vaizdo plėtinius.
Kas tai yra ir kaip juos pridėti mes dabar ir aptarsime.
Kas yra vaizdo plėtiniai?
Vaizdo plėtiniai yra paveikslėliai, kurie gali būti parodyti prie jūsų paieškos skelbimo. Kodėl tai svarbu? Dėl to, kad tokiu būdu jūsų skelbimas tampa ryškesnis.
Štai vienas iš pavyzdžių, kurį pavyko rasti Lietuvoje.
Kaip matote, skelbimas tikrai atrodo išskirtiniau ir labiau traukia akį.
Šie plėtiniai veikia lygiai taip pat kaip ir kiti. Tai reiškia, kad:
- Jie rodomi, tik kai skelbimai yra pirmose pozicijose
- Jų gali nerodyti, nes tuo metu rodomi kiti plėtiniai
- Jūsų skelbimai turi aukštą reitingą (ad rank)
Dėl šių priežasčių jūs negalite kontroliuoti, kada jūsų plėtiniai rodomis arba padaryti taip, kad jie būtų rodomi visą laiką. Bet tai nereiškia, kad jūsų turite jų nekurti.
Šių plėtinių paskirtis yra praturtinti skelbimą, suteikti vartotojui daugiau informacijos apie jūsų produktus ar paslaugas.
Kokie vaizdo plėtinių reikalavimai?
Google atsakingai žiūri į plėtinius, tad natūralu, kad bet kas negali jų turėti.
Jūsų paskyra turi būti aktyvi bent 90 dienų. Jūs taip pat turite turėti aktyvias paieškos kampanijas ne trumpiau nei 28 dienas. Tai reiškia, kad Google nori jog jūsų paskyroje būtų išleista pinigų.
Nieko nuostabaus, kad vaizdo plėtiniams yra keliami tam tikri reikalavimai. Jūs tikrai negalėsite įkelti bet kokių paveikslėlių, kad ir kaip to norėtume.
Paveikslėlio reikalavimai:
- Kvadratinio rekomenduojamas dydis 1200×1200 (300×300 min)
- Stačiakampio rekomenduojamas dydis 1200×628 (600×314 min)
Maksimalus failo dydis 5120KB
Formatai: JPG, PNG,GIF (statinis)
Pasistenkite, kad paveikslyje jūsų produktas būtų per centrą.
Jūs galite įkelti iki 20 paveikslėlių, kurie bus rotuojami, bet visi turi būti susiję su raktiniais žodžiais, toje grupėje arba kampanijoje. Jei tinkamai pasidarėte sruktūrą, problemų čia neturėtų kilti.
Kas liečia patį paveikslėlio turinį.
Tekstas paveikslėliuose.
Jūs negalite įkelti paveikslėlių su tekstu. Net ir savo logotipo, jei jis sudarytas tik iš teksto. Tekstas gali būti kaip ne pagrindinė paveikslėlio dalis, kaip parodyta.
Per daug erdvės nuotraukoje.
Kaip minėjau anksčiau jūsų produktas turi būti per centrą ir užpildyti visą paveikslėlį.
Koliažai
Jei paveikslėlyje natūraliai sudėlioti skirtingi produktai, tai toks variantas tinka. Jei tai iš skirtingų nuotraukų sudėliotas koliažas, tada ne.
Prasto kokybės, neaiškios nuotraukos
Nemanau, kad čia daug aiškinti reikia. Nuotraukos turi būti geros kokybės ir aiškiai suprantamos.
Iškraipyti vaizdai
Šioje vietoje nereikia persistengti. Kaip ir ankstesniame punkte, iškraipytos nuotraukas vartotojai sunkiua supranta, tad Google jų neleidžia.
Prastai iškirptos nuotraukos
Pasitenkite, kad nuotraukose nebūtų nukirpta puse žmogaus arba būtų sunku suprasti kas yra nuotraukos svarbiausias objektas.
Uždraustas turinys
Ir kaip visada turinys, kuris yra draudžiamas. Tai nuogybės ir seksualinės tematikos turinys. Išimtys taikomos, pavyzdžiui, apatiniams drabužiams, jei jie fotografuoti ant manekeno.
Nieko baisaus nenutiks, jei jūs įkelsite paveikslėlį, kuris neatitinka taisyklių. Jis bus tiesiog atmestas. Svarbu, nekartoti tos klaidos dažnai.
Ne visada ir aš žinau, kada paveikslėlis tinkamas. Buvo atvejis, kai įkėliau stilizuotą “V” raidę ir ji netiko. Teoriškai tai tekstas, bet praktiškai viena raidė.
Jei abejojate ar jis tinkamas, įkelkite. Patikrinkite kitą dieną ar jis patvirtintas ar ne. Jei ne, tada jo daugiau nekelkite.
Kaip pridėti vaizdo plėtinius?
Dabar pažiūrėkime, kaip pridėti plėtinius paskyroje. Vaizdo plėtinius galima pridėti tiek kampanijos, tiek ir grupės lygyje. Jei manote, kad kiekvienoje grupėje turi būti skirtingi paveikslėliai, tai jums reikės plėtinius pridėti kiekvienai grupei.
Kitu atveju tiesiog pridėkite kampanijos lygyje, tada plėtinys bus rodomas visoms kampanijoje esančioms grupėms.
Pridėkime plėtinį grupės lygyje. Pasirinkite kampanija ir tada užeikite į grupę.
Spauskite ant Skelbimai ir plėtiniai (Ads and extensions) ir pasirinkite plėtiniai (extensions). Jei anksčiau esate pridėję plėtinius, tai čia juos ir matysite.
Spauskite didelį mėlyną pliusą ir pasirinkite Vaizdo plėtinys. Turite pamatyti tokį vaizdą:
Dešinėje matote kurioje tiksliai vietoje bus rodomas paveikslėlis.
Dabar jums reikia įkelti paveikslėlius. Aš įkelsiu vieną, bet jūs galite ir daugiau. Jie visi rotuosis tarpusavyje. Vienu metu visų nerodys.
Kai įkelsite paveikslėlius, paspauskite ant kiekvieno ir įsitikinkite, kad turinys puikiai matosi. Ypač kvadratinio formato paveikslėlyje. Jei reikia pakoreguokite, kas tiksliai matosi su pelyte judindami pažymėta kvadratą.
Jei viskas tinka, išsaugokite ir pamatysite, kad yra pridėtas vienas paveikslėlis. Išsaugokite plėtinį ir vėl pateksite į visų plėtinių sąrašą, kaip parodyta čia:
Viskas. Dabar jūsų konkreti grupė turi vaizdo plėtinį. Jei norėsite tą patį vaizdo plėtinį pridėti kitoms grupėms ar kampanijoms, jo kurti iš naujo nereikia.
Paspaudus pridėti plėtinį (image extension), pasirinkite pridėti esamą ir iš sąrašo išsirinkite kurį norite.
Kaip optimizuoti vaizdo plėtinius?
Pridėję vaizdo plėtinius, leiskite jiems surinkti pakankamai informacijos. Palaikykite bent mėnesį. Jei biudžetai maži, gali tekti ir ilgiau palaukti. Svarbu, kad nebūtų vos tik keli paspaudimai, o jūs jau norite kažką keisti.
Taip pat atminkite, kad ne visada reikia kažką keisti dažnai. Jei kampanijų biudžetai maži, o sritis nišinė, tai galite grįžti prie plėtinių ir kas ketvirtį.
Norėdami pamatyti statistiką, užeikite į Skelbimai ir plėtiniai (Ads and extensions) ir pasirinkite Vaizdo plėtiniai (image extensions).
Turite matyti visų arba vieno plėtinio statistiką kaip čia:
Šioje vietoje pridėti 4 paveikslėliai. Atminkite, kad ši statistika yra ne pačių plėtinių, o skelbimų su šiais plėtiniais. Pavyzdžiui, žiūrint į PR (CTR), mes matome, kad skelbimų CTR buvo toks esant šiems plėtiniams. Kitaip tariant čia jūs matote su kokiais paveikslėliais, skelbimo CTR buvo geresnis.
Tad jei turite paveikslėlius pirma žiūrėkite ar skelbimas buvo dažniau spaudžiamas ir su kokiu paveikslėliu.
Mano atveju CTR yra gana panašus. Tačiau didžiausias yra 13,52% ir yra beveik 2,3% aukštesnis, nei prasčiausio paveikslėlio.
Mano sekantys žingsniai yra suprasti kodėl tas paveikslėlis geresnis? Kas jame tokio vaizduojama, kad didina norą paspausti? Tai gali būti ne tik geriau pavaizduotas produktas, bet ir ryškesnės spalvos. Jūsų darbas yra toks pat – pabandyti suprasti, kas lemia to paveikslėlio gerumą ir sukurti daugiau tokių paveikslėlių.
Tada galite pasižiūrėti į lonversijas. Sunku pasakyti 100% ar paveikslėlis gali lemti daugiau konversijų, nes po paspaudimo seka dar daug žingsnių. Tačiau kaip ir skelbimas jis sukelia tam tikrus lūkesčius. Tad svarbu, kad paveikslėlis tiksliai atitiktų skelbimą ir jį praturtintų. Tokiu atveju jūs didinate tikimybę konvertuotis.
Mano atveju vieno paveikslėlio konversijos rodiklis yra bene dvigubai didesnis. Kodėl? Ir kas įdomiausia, kad labiau spaudžia ant pirmo paveikslėlio, tačiau geriau konvertuojasi žmonės, kurie spaudė skelbimą su trečiu paveikslėliu.
Šioje vietoje jūsų darbas vėlgi toks pat. Suprasti kas lemia, kad vartotojai labiau linkę konvertuotis. Mano atveju pirmas paveikslėlis yra gan ryškus ir jame vaizduojami grafiniai elementai. Tuo tarpu trečiame paveikslėlyje vaizduojama mergina.
Tad visai tikėtina, jog ryškumas traukia paspaudimus, tačiau konversijas pakelia žmogaus buvimas paveikslėlyje. Ką galiu padaryti? Tiesiog sujungti abu į vieną.
Sukurti ryškų paveikslėlį, kuriame būtų vaizduojama mergina ir pasižiūrėti ar mano įdėja pasitvirtino.
Kaip supratote, auksinės taisyklės nėra. O ir suprasti kodėl vienas geriau nei kitas, nėra lengva. Dėl to ir rašiau, kad jei kampanijų biudžetas nedidelis, nereikia skirti per daug dėmesio optimizuojant paveikslėlius. Jūsų sugaištas laikas kainuos brangiau, nei pagerėjimas kampanijose.
Jei turite daug kampanijų, daug produktų ir paslaugų, o biudžetai dideli, jums reikės dažniau stebėti kaip sekasi jūsų vaizdo plėtiniams. Tikrai nepalikite jų metus be jokių pakeitimų.
Dinaminiai vaizdo plėtiniai
Tai automatinis plėtinys, kuris leidžia „Google“ paimti paveikslėlius iš jūsų nukreipimo puslapio (landing page). Kadangi reklamuodamiesi jūs nurodote skelbime kur vartotojas pateks po paspaudimo, Google žino kur ieškoti paveikslėlių. Algoritmas parinks tokius paveikslėlius, kurie Google manymu geriausiai atitinka vartotojo užklausą.
Aišku, kadangi ne visi paveikslėliai tinkami, gali būti taip kad jie ir nebus rodomi. Viskas priklauso nuo jūsų svetainės ir nuo joje naudojamų paveikslėlių. Reikalavimai paveikslėliams tokie patys.
Beje, jūs galite naudoti vaizdo plėtinius ir dinaminius vaizdo plėtinius kartu.
Juos pridėti nesunku. Užeikite į Plėtinius (Extensions) ir susiraskite ten Dinaminis vaizdas.
Spauskite Pasirinkite ir varnele pažymėkite, kad sutinkate. Štai ir viskas.
Visą statistiką matysite ten pat kur ir įprastu vaizdo plėtinių. Plėtinių sąraše atsiras Dinaminis vaizdas, paspausite ir matysite visą statistiką.
Jei norėsite išjungti šį pasirinkimą, procedūra kiek kitokia, nei įprastų plėtinių. Būdami plėtinių sąraše (extensions), pavažiuokite iki pat apačios kur pamatysite Automatiniai plėtiniai. Paspauskite.
Galite nematyti nieko, arba ten gali būti automatinių plėtinių statistika. Dešinėje raskite tris vertikalius taškus, kaip paveikslėlyje.
Spauskite ir pasirinkite išplėstiniai nustatymai. Pamatysite visus automatinius plėtinius ir juos galite išjungti.
Vaizdo plėtiniai yra geras būdas padidinti skelbimo PR (CTR), bei galimai konversijas. Pagrindinė taisyklė, kad jie turi būti pridėti. Nors jūs ir negalite užtikrinti, kad plėtiniai rodomi ir kada, jūs žinosite, kad jie yra aktyvūs. Google algoritmas pats nuspręs, kada geriau juos rodyti.
Jūsų darbas pasirūpinti, kad būtų daug paveikslėlių ir kad visi plėtiniai būtų susiję su grupėmis arba kampanijomis. Tokiu būdų padidinsite plėtinių rodymo tikimybę.
Rašydamas, ne tik perleidžiu savo patirtį, bet ir pats išmokstu ką nors naujo. Tikiuosi ir jūs čia atrasite naudingos informacijos. Norite išmokti greičiau ir patogiau? Išbandykite Google Reklamos Mokymus arba Google Analytics Mokymus. O jei patinka skaityti – mano nauja Google Reklamos knyga.