Pinigai į balą: kur nekreipti vartotojo po skelbimo paspaudimo?

Pinigai i bala

Jau esu minėjęs, kad skelbimas yra vienintelė jūsų paskyros dalis, kurią mato vartotojas. Skelbimo darbas yra patraukti vartotojo dėmesį, nustatyti nukreipimo puslapio lūkestį ir gauti paspaudimą. Kai tik vartotojas paspaudžia skelbimą, prasideda jūsų svetainės darbas.
 
Nuo to momento, svetainė turi “paimti vartotoją už rankos” ir parodyti, kad tapti jūsų klientu yra “žiauriai” gerai ir kaip jis tą turi padaryti.
 

 

Ko aš tikiuosi vs. tai ką gaunu

 
Jei jūs į Google paieška suvedate raktinį žodį “led televizoriai”, pamatote daug reklamų, kaip štai žemiau, ko jūs tikitės? Matomai pamatyti kažką panašaus kaip šios reklamos.
 
led tv adwords reklamos
 
Sakyčiau geros reklamos. Iš jų aišku, kad tos svetainės turi LED televizorius, ir aš žinau, kad paspaudęs vieną iš šių skelbimų pateksiu į LED televizorių kategoriją. Taip ir buvo, išbandęs kiekvieną nuorodą patekau ten kur reikia. Tiesa E-senukai pagalvojo, kad ir akiniai čia “į temą”.
 
e-senukai puslapis

 

Ir antraštėje parašyta, kad čia atvaizduojami “Televizoriai ir jų priedai”. Na, priedų aš neiškojau. Ir kas keista, kad kairiame meniu yra punktas LED televizoriai, kuris panašu, kad neparinktas. Jį paspaudus (nes man buvo įdomu ar čia visi modeliai buvo pavaizduoti) panašu, kad kažkas pasikeitė: gal išėstymas, gal rušiavimas. Sunku pasakyti. Kodėl gi manęs nenukreipus iškart į tą kategoriją?
 
Ar mano lūkestis buvo patenkintas šiuo atveju? Beveik 100%. Nors man buvo smalsu dėl meniu punkto, kurį ir paspaudžiau. Be to, paspaudus Led televizoriai ir antraštė pasikeitė ir akiniai dingo. Aš sakyčiau tik geriau. E-senukai.lt, o ką jūs manot? (nemanau, kad atrašys).

 

Bet čia dar nieko.

 

Ieškom kitos prekės. Įvedu “aukštakulniai”. Ne dėl to, kad juos man patinka nešioti, nors ir atrodau aukštesnis. Dėl to, kad nuojauta kužda, jog rasiu ką nors įdomaus. Taigi matom tokius skelbimus.
 
aukstakulniai adwords skelbimas
 
Vėlgi, skelbimai geri. Matau, kad visi turi šią prekę. OK. Spaudžiu trečią skelbimą, nes patiko tas “ruduo/žiema” tekstas. Labai tikiuosi patekti į puslapį kur naujausios kolekcijos aukštakulniai. Pavyko?
 
patinka.lt aukstakulniu puslapis

 

Sunkiai. Aš gal būt atsilikau nuo mados, bet nelabai panašu į aukštakulnius. Kokia mano reakcija gali būti? Aš galiu susinervinti ir išeiti. Galiu ieškoti meniu punkto aukštakulniai ir pan. O ką jūs darote tokiu atveju, kai patenkat ne ten kur tikėjotės? Tyliai pagalvokite.
 
Ar tai geriausia ką gali padaryti Patinka.lt? Nukreipti į nesusijusią kategoriją aukštakulnių ištroškusį vartotoją nėra pats geriausias žingsnis. Didelė rizika, jog vartotojas pabėgs. Rezultatas – pinigai į balą.
 
Galvojau gal tai per tiksli paieška, pabandžiau tiesiog “moteriški batai”. Tokią kategoriją tikrai turi daugumą eshopų. Ką matau?
 
moteriski batai adwords skelbimai
 
Skelbimai geri. Išbandžiau pirmus tris ir viskas gerai. Tačiau akį patraukė šoninis, kuris į mano paiešką “moteriški batai” atsakė “Ilgaauliai internetu”. Gerai, galvoju, rodyk ką turi.
 
gringo.lt parduotuves puslapis

 

Ogi čia sena gera parduotuvė Gringo.lt, esu jau ją minėjęs anksčiau. Ir nukreipė mane į startinį. Net ne į ilgaaulių kategoriją, kurią taip reklamavo. Turėčiau pats susigaudyti, tokiam “triukšme”. Ši parduotuvė nori, kad pasistengčiau dėl jų prekės, mano mokamų pinigų jiems mažai.
 
 

Ką išmokom?

 
Minėjau pradžioje, koks skelbimo darbas, jis suformuoja/nustato lūkestį, bet ar visi puslapiai jį atitiko? Tikrai ne. Vieni atitiko puikiai nukreipdami vartotoją ten kur jis tikisi patekti ir nepriversdami jo dirbti, ieškoti svetainėje atitinkamo meniu punkto ar kategorijos. Tretiems vartotojas ir jo pinigai nėra tokie įdomūs.
 
Taigi, ką reikėtų daryti:

1. Nukreipkite vartotoją ten kur jis tikisi patekti perskaitęs skelbimą.

2. Visada išlaikykite sąsają tarp skelbimų, raktinių žodžių ir nukreipimo puslapio.

3. Pasistenkite, kad būtų antraštė, kuri sustiprintų sąsają, pvz. kategorijos pavadinimas.

4. Nekreipkite vartotojo į startinį, jei tiksliai žinote, jog turite geresnį puslapį (tikslesnę kategoriją).

5. Kuo mažiau blaškykite vartotoją ar verskite jį “dirbti”, kad surastų norimą informaciją.

 

Nieko stebuklingo, taip? Bet ne visi apie tai pagalvoja. Peržiūrėkite savo skelbimus, tuoj pat.
 
Galite pasigooglinkite savo konkurentus, pasižiūrėkite kur jie nukreipia vartotoją. Gal jums pavyks tai atlikti geriau.
 
P.S. vienintelė priežastis minėtoms svetainėms vartotoją nukreipti ten kur jos kreipia yra testavimo rezultatai. Jei tos svetainės testavo skirtingus nukreipimo puslapius ir dabartiniai pasirodė geriausiai, tai aš šioje vietoje prieštarauti negaliu. Giliai širdyje tikiuosi, kad jie testavo, bet nuojauta kužda, kad nelabai.