Visa agreguota informacija yra mėšlas. Žinau, ne pats geriausias sakinys pradėti įrašą. Bet tai teisybė. Kiekvienas jūsų žvilgtelėjimas į informaciją turi būti daromas su segmentavimu mintyse, kitaip naudingų įžvalgų gauti neįmanoma.
Kas yra segmentas kalbant apie svetaines? Segmentas – vartotojų dalis, išskirta pagal tam tikrą požymį ar požymius.
Problema
Manau nereikia kalbėti apie tai, kodėl jūs naudojatės vienu ar kitų analitiniu įrankiu, kodėl jūs žiūrite į skaičius analizuojate informaciją. Jūs norite suprasti kas vyksta jūsų svetainėje, jūs norite žinoti ne tik kiek atėjo lankytojų, bet ir iš kur jie atėjo ir ar pirko.
Bet kiek informacijos suteikia toks skaičius kaip 10 000 unikalių lankytojų? Arba 4 000€ pajamų per mėnesį? Tai agreguota informacija ir ji nesuteikia jokių įžvalgų, jokios naudingos informacijos. Gal vadovams ji ir tinka.
Taip, kiek uždirbat per mėnesį, svarbu žinoti. Nesakau, kad tai visai nereikšminga informacija. Tačiau ką su ja galite daryti? Ar nekyla tokių klausimų kaip “ar šios pajamos iš naujų vartotojų ar senų?” ar “koks kanalas yra pelningiausias?”. Aišku, kad kyla, juk jūs protingi, jūs skaitot mano blogą :).
Agreguotos informacijos didžiausia bėda, tai, kad ji slepia įžvalgas, kurios jums būtinos norint imtis tam tikrų veiksmų.
Segmentai padeda gauti veiksmingą informaciją – informaciją turinčią praktinę vertę. Nuo šiol kai kalbėsiu apie veiksmingą informaciją, tai turėsiu omeny būtent šį apibrėžimą. Nes tikslas gauti ne tik kažkokius skaičius, bet tokią informaciją, kuri parodys ką jums reikia daryti toliau.
Google Analytics turi segmentus ir šiandien mes išmoksime juos kurti ir panaudoti.
Numatytieji Analytics segmentai
Segmentai gali būti pritaikomi beveik visoms ataskaitoms. Yra keletas išimčių, bet apie tai kitą kartą. Numatytieji jau yra sukurti iš anksto, tai segmentai esantys po pasirinkimu Sistema.
Nemanau, kad reikia aprašinėti kiekvieną segmentą, nes iš pavadinimų viskas suprantama. Geriau pabandom pritaikyti kelis segmentus ataskaitoms. Pabandykite pasižiūrėti kelis kanalus ir juos tarpusavyje palyginti. Kadangi pas mane yra blogas, tai pasižiūrėkime kaip skirtingi kanalai naudojasi mano turiniu.
Einame į Elgsena > Visi puslapiai ir pritaikome segmentus Persiuntimo srautas, Natūralus srautas ir Tiesioginis srautas. Žiūrim, kas gaunasi.
Dabar jūsų standartinė ataskaita suskirtsoma pagal jūsų pasirinktus segmentus. Viršuje dar matosi kiekvieno segmento grafikas, bet pažvelkime į šiuos skaičius. Google jums parodo kiekvieno segmento suvestinę, o žemiau matysite atskiras segmento statistikas kiekvienam puslapiui.
Pradėkime nuo suvestinės, ką gi ji rodo:
1. Daugiausia puslapių peržiūri natūralus srautas, jis ir išbūna ilgiausiai. Kadangi pas mane yra turinio svetainė, tai lankytojų įsitraukimas yra svarbus. Įžvalga: reikia pasižiūrėti kokie raktiniai žodžiai atveda srautą ir pasistengti parašyti daugiau turinio apimančio tuos raktinius žodžius.
2. Persiuntimo srautas nors ir pasižymi panašiu išbuvimo rodikliu tačiau peržiūrų nedaug, o ir atmetimo rodiklis aukštas. Greičiausiai nuorodos į mano svetainė yra ir puslapiuose, kurie nesusiję su mano turiniu. Įžvalga: reikia pasižiūrėti visas svetaines iš kurių gaunu srautą, atskirti geras nuo blogų ir pasistengti gauti daugiau srauto iš gerų.
3. Tiesioginis srautas yra geras, nes atveda šiek tiek kokybiškesnius vartotojus, tai matosi iš puslapio vertės stulpelio. Nors jų įsitraukimas prastesnis, bet jie yra vertingesni. Tad man reiktų pasirūpinti, kad tokių lankytojų būtų kuo daugiau. O tai reiškia taip sudominti juos turiniu, kad jie atsimintų mano svetainę ir pastoviai grįžtų.
Šį kartą segmentai padėjo man suprasti koks yra mano srautas. Įžvalgos gal ir nestiprios, bet aš žinau ką daryti toliau. Vienu atveju veiksmas iškarto aiškus, kitu atveju reikia gilintis toliau ir ieškoti atsakymo.
Pas mane nedidelis srautas, tad ir segmentuoti giliai nereikia. Tačiau jei turite didelę svetainę, tai įžvalgų gali suteikti net ir vieno puslapio informacija.
Kitus numatytus segmentus galite išbandyti patys, pamatysite kaip keičiasi jūsų suvokimas apie tam tikrus dalykus ar veiksmus svetainėje. Tačiau yra vienas labai svarbus, gal net svarbiausias dalykas kurį reikia atsiminti:
Niekada, niekada, niekada, niekada nelyginkite obuolių su apelsinais.
Ką tai reiškia? Kai taikysite segmentus, jie visi turi būti “iš tos pačios operos”. Negalima ataskaitai pritaikyti dviejų skirtingų segmentų, pvz. srautas iš mobiliųjų telefonų ir natūralus srautas. Nors tai panašu, tačiau pirmasis segmentas kalba apie įrenginius, tad reiktų naudoti kartu su plašetinių srautu arba su stacionarių kompiuterių srautu. O antrasis kalba apie šaltinius, tad reiktų jį derinti su kitais šaltiniais.
Blogiausias dalykas, kuris gali nutikti, tai blogų sprendimų priėmimas remiantis tokių segmentų informacija.
Tad visada įsitikinkite, kad lyginat obuolius su obuoliais.
Tinkinti segmentai ir jų kūrimas
Jau ne kartą esu minėjęs, kad kokia bebūtų jūsų svetainė, bet ji yra unikali. Nesvarbu ar prekiaujate panašiomis prekėmis, kaip ir jūsų konkurentai, bet tiek svetainės išvaizda, tiek vartotojų elgsena, tiek jūsų vykdomi marketinginiai veiksmai gali būti skirtingi. Tad visų tokių elementų derinys ir daro jūsų svetainę unikalia.
O tai reiškia, kad ir segmentus turite pritaikyti tokius, kurie geriausiai tinka jūsų svetainei. Gerai, kad ir Google tą žino, todėl numatė galimybę kurti savo segmentus.
Bet kaip suprasti kokius segmentus geriausia kurti? Informacijos yra be galo daug, pasiklysti labai paprasta. Yra keli dalykai, kurie jums padės:
1. Klauskite daug klausimų, tiek savo darbuotojų, tiek vartotojų. Atsakymai padės suprasti kas yra svarbu, tai padės pamatus segmentams.
2. Prašykite savo vadovų, kad jie atskleistų tikslus. Kiekviena svetainė turi savo tikslą, o dažnai ir ne vieną. Tad jei žinosite koks tikslas, galėsite lengviau nuspręsti nuo kurio galo pradėti.
Jei išleidžiate daug pinigų reklamai, tai šaltinio segmentai tampa svarbūs. Jei perkate reklamą Facebooke ir AdWords, tai jums svarbu žinoti kuris kanalas pritraukia daugiausia vartotojų linkusių įgyvendinti jūsų tikslus.
Užeikime į Konversijos > El. prekyba >Apžvalga. Pritaikome du segmentus: srautas iš AdWords ir srautas iš Facebook.
Iškarto matosi skirtumai. Facebook vartotojai konvertuojasi geriau, atlieka daugiau operacijų, bet kadangi vidutinė užsakymo vertė maža, tai ir bendros pajamos mažos. Įžvalga: išsiaiškinti kas per prekė ir atitinkamai pakeisti komunikavimą, kad dar labiau padidinti užsakymus. Tuo pačiu pagalvoti kodėl neperka kitų prekių ir kaip tą pakeisti.
AdWords uždirba daugiau pinigų, tačiau konversijos rodiklis žemas. Klausimas kodėl? Mes galime toliau eiti analizuoti AdWords kampanijas ir žiūrėti koks srautas mus pasiekia. Ar tikrai mokame už naudingus lankytojus? Tuo pat metu mes galime aiškiai matyti kaip paskirstyti biudžetą šiems kanalams.
Jei įžvalgų nesimato iš karto, tai galimi du variantai:
1. Jums teks kasti giliau, ir ieškoti atsakymo kituose ataskaitose, o gal koreguoti segmentą, darant jį siauresnį.
2. Jūsų sukurtas segmentas nėra tinkamas šiai ataskaitai, o gal ir apskritai jokiai.
Nepergyvenkite, pataikyti su segmentais nėra paprasta, ypač iš pirmo karto. Svarbiausia visada turėkite mintyse savo tikslą – ką norite sužinoti segmentuodami vieną ar kitą ataskaitą. Ir ar tai ką sužinosite bus veiksminga informacija.
Segmento kūrimas
Tinkintų segmentų kūrimas yra ten pat kur ir numatytieji segmentai. Tiesiog reikia paspausti mygtuką +Naujas Segmentas.
Pamatysite labai daug įvairių pasirinkimų. Kairėje jūs matote įvairias informacijos kategorijas, tai praktiškai viskas, kas yra prieinama Google Analytics. Galite sukurti segmentą naudodamį bet kurį ar visus pasirinkimus. Dėl to ir sakiau, kad informacijos labai daug ir galima lengvai pasiklysti.
Pasirinkus vieną iš kategorijų per vidurį matysite segmentų kūrimui prieinamą informaciją. O dešinėje Google iškarto parodys kokia dalis vartotojų atitinka jūsų pasirinkitą segmentą. Tai yra rodoma tam, kad iškarto matytumėte ar nepadarėt kokios klaidos. Nes jeigu pasirinkote kažkokius kriterijus, o Google parodė, kad pagal juos yra 0%, tai vadinasi kažkur yra klaida.
Panaršykite po visas kategorijas ir pasižiūrėkite kiek įvairių segmentų galite sukurti. Jei jums reikia žinoti, ką vartotojai daro atėję per Internet explorer tam tikros versijos naršyklę, spauskite Technologija ir ten rasite reikiamus pasirinkimus.
Minėtose kategorijose bus ne visa informacija, tad jums reikės pasinaudoti išplėstinėmis galimybėmis. Kairėje, šiek tiek žemiau, matote užrašą Išplėstinis. Ši vieta skirta kurti segmentus pagal informaciją, kurios nėra anksčiau minėtose kategorijose.
Spauskite ten ir pabandysime ją panagrinėti. Prieš jus yra tuščios eilutės. Čia jūs turite pasirinkti pagal kokius kriterijus jūs kursite segmentą. Tarkime jūs norite vartotojų, kurie atėjo iš Facebook.
Facebook yra šaltinis, tad visų pirma jums reikia nurodyti šaltinio dimensiją. Pradėkite rašyti ir jums Google parinks tinkamas dimensijas. Šiuo atveju matosi dvi ir jos praktiškai tokios pat, tik kad pirmoje po brukšnelio įrašoma ir terpė, Pvz. Google / CPC. Jei pasirinktumėte tik Šaltinis, tai CPC įrašo nebūtų.
Vėliau jums reikia įrašyti reikalavimą, sakėme, kad tai srautas iš Facebook. Tad kitoje eilutėje pradėkite rašyti.
Matote, Google ir čia supranta, ko jūs norite. Atidžiai peržiūrėkite, kas konkrečiai įeina jei paliksite tik žodį Facebook. Pas mane reiktų tikslinti, nes kai kurie iš parodytų yra ne tik iš mano Facebooko.
Jei dabar išsaugosite, tai gausite Facebook srauto segmentą, kurį galite pritaikyti įvairiose ataskaitose. Tačiau, ką daryti jei norite dar kelių papildomų sąlygų?
Na tai, gan paprasta.
Šiek tiek dešiniau turėjote pamatyti du pasirinkimus:
Čia jūs galite pasirinkti vieną iš šių variantų ir žemiau atsiras dar viena eilutė. Tarkim aš noriu ne tik lankytojų iš Facebook, bet ir tų, kurie kažkiek įsitraukė į mano blogą. Kaip įsitraukimo faktorių imsiu apsilankymo gylį (peržiūrėtų puslapių skaičius per vizitą).
Aš įvedu, kad mane domina visi vartotojai kurie atėjo iš Facebook IR peržiūrėjo daugiau nei 3 puslapius. Šiuo atveju Google sujungia dvi sąlygas ir atrenka tuos, kurie atitinka jas abi.
Jei aš pasirinkčiau ARBA sąlygą, tai Google man atrinktu žmones atitinkančius arba vieną, arba kitą salygą. Tai reiškia, kad aš turėsiu vartototojus, kurie atėjo iš Facebook ir į tą pačia krūvą sumes visus kurie peržiūrėjo daugiau nei 3 puslapius (bet nebūtinai yra atėję iš Facebook). Kaip jau supratote, toks segmentas yra keistokas, nes nelabai aišku ką jis parodis. O jei ir kažkas matysis, tai nelabai sugalvoju kokias išvadas galima būtų padaryti.
Tad ši vieta yra labai svarbi. Kelis kartus peržiūrėkite ir pergalvokite savo segmentus. Patikrinkite ar jie teisingai sukurti. Nes maža klaida čia, gali virsti didele klaida pristatant išvadas vadovams ir paskirstant biudžetą.
Jei viską atlikote gerai, spauskite išsaugoti ir segmentas bus pritaikytas. Beje, jūsų sukurtas segmentas lieka sąraše, tad iš naujo jo kurti nebereikės.
Kas toliau?
Dabar, kai žinote, kaip pasiekti veiksmingą informaciją, siūlau pažvelgti į savo tikslus ir pabandyti sukurti reikiamus segmentus. Nekurkite įvairių segmentų vien dėl to, kad tą padaryti galite. Tikiu, kad dabar gali būti įdomi visokia informacija, tai kaip naujas žaisliukas, kuriuos norisi žaisti visą dieną. Ir tai nėra blogai, tapsite labiau įgudę, tačiau nepulkite daryti išvadų.
Jūsų segmentų kūrimas ir įžvalgos turi būti susijusios su tikslais. Norite optimizuoti savo mokamus kanalus? Gerai. Pradėkite nuo paprastų segmentų ir judėkite gilyn. Sustokite tik tada, kai ataskaitoje matosi tolimesni veiksmai: sumažinti išlaidas kampanija A, išjungti kampaniją B, įkelti daugiau raktinių žodžių į kampaniją C.
Linkiu sėkmės. Pasidalinkite komentaruose kaip sekėsi.
Rašydamas, ne tik perleidžiu savo patirtį, bet ir pats išmokstu ką nors naujo. Tikiuosi ir jūs čia atrasite naudingos informacijos. Norite išmokti greičiau ir patogiau? Išbandykite Google Reklamos Mokymus arba Google Analytics Mokymus. O jei patinka skaityti – mano nauja Google Reklamos knyga.