Google Analytics naudojasi praktiškai visi kas turi svetainę. Tačiau pastebėjau, kad dauguma apsiriboja tik kodo įdėjimu. To neužtenka. Jei Google Analytics blogai sukonfiguruotas, jūs gausite netikslią informaciją, ko pasekoje padarysite netikslius sprendimus.
Pakeitimai padaryti Google Analytics paskyroje, neturės jokios įtakos istoriniams duomenimis. Kitaip tariant, visa informacija, kuri buvo surinkta iki šiol yra klaidinga. Tad svarbu, kuo greičiau sutvarkyti savo paskyrą, kad būtų renkami teisingi duomenys.
Šiame straipsnyje apžvelgsiu Administratoriaus nustatymus paskyroje.
Rodiniai
Google Analytics turi galimybę sukurti kelis rodinius (angliškai Views). Tai leidžia jums atskirti įvairius srautas, tarkim pagal šalį arba atskirti vidinį įmonės srautą nuo kito. Priklausomai nuo jūsų įmonės poreikių tokių rodinių gali būti 2-3 arba 7 ir daugiau. Jei jūsų srautas nedidelis, tai galite pasidaryti tik du papildomus rodinius: Pagrindinis (be vidinio įmonės srauto) ir testinis (tik vidinės įmonės srautas, skirtas testavimams).
Plačiau apie rodinius ir filtrus esu kalbėjęs šiame straipsnyje Google Analytics filtrai: ar teisingus duomenis matote? Taigi, daugiau informacijos rasite ten. O dabar judam toliau.
Nuosavybės nustatymų privalumai
Jei esate atsidarę Administratoriaus nustatymus, tai vidurinys stulpelis yra Nuosavynės nustatymai.
Jūs galite pervadinti nuosavybę, pasirinkti kitus nustatymus, ir žemiau yra saldžiausias desertas:
Pirmas nustatymas atrakina ataskaitas, kurios leidžia pažvelgti į savo lankytojų demografinį paveikslą, bei parodo jų pomėgių kategorijas. Be to, šią informaciją galite naudoti planuojant internetines kampanijas, bei kuriant remarketingo sąrašus AdWords paskyroje.
Antras nustatymas leidžia pažvelgti į puslapio statistikas, kurios parodomos tiesiai ant jūsų svetainės.
Patobulinkite savo kampanijas demografinės ir pomėgių ataskaitos pagalba
Jūs užėjote į Nuosavybės nustatymus, ten suradote žemiau pavaizduotą funkciją ir ją įjungėte.
Tai tik dalis darbo. Jums dar reikės pakeisti savo analytics kodą, kurį kažkada talpinote svetainėje, kai pirmą kartą susikūrėte Google Analytics paskyrą. Patobulinimas nėra sunkus. Žemiau jūs matote pavyzdį Google Analytics kodo ir paryškintą vieną eilutę. Tai būtent šią eilutę ir reikia įrašyti į savo kodą.
[code]
<code><script>// <![CDATA[
(function(i,s,o,g,r,a,m){i[‘GoogleAnalyticsObject’]=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,’script’,’//www.google-analytics.com/analytics.js’,’ga’);
ga(‘create’, ‘UA-XXXXXX-XX’, ‘example.com’);
ga(‘require’, ‘displayfeatures’);
ga(‘send’, ‘pageview’);
// ]]></script></code>
[/code]
Kai tik įdėsite šią vieną raudoną eilutę į savo Analytics kodą, jūsų ataskaitose pradės rinktis informacija. Galėsite matyti pasiskirtymą pagal amžių ar lytį.
Papildomas ataskaitas rasite kairiame meniu prie Auditorijos.
Jei jūsų Analytics paskyra sujungta su AdWords jums atsiveria visai kitokios galimybės kurti ir analizuoti savo reklamines kampanijas. Jūs galite naudoti atskirai tik amžių arba lytį, o galite viską sujungti, taip sukurdami labai tikslias remarketingo kampanijas. Tiesa, jei turite nedaug srauto, tai labai tikslūs remarketingo sąrašai gali būti per maži, kad jūsų reklamos būtų rodomos.
Jeigu remarketingas jums neįdomus, jūs galite analizuoti savo svetainės vartotojų elgseną remiantis naujai atrasta informacija.
Kur vartotojai spaudžia? Analytics duomenys puslapyje
Nuosavybės nustatymuose buvo dar viena galimybė patobulinti teikiamą informaciją. Jei dar neužėjote, keliaukite dabar ir įjunkite.
Šis patobulinimas taip pat reikalauja nedidelio pakeitimo jūsų Analytics kode. Pridėkite raudoną eilutę.
[code]
<script>
(function(i,s,o,g,r,a,m){i[‘GoogleAnalyticsObject’]=r;i[r]=i[r]||function(){
(i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o),
m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m)
})(window,document,’script’,’//www.google-analytics.com/analytics.js’,’ga’);
ga(‘create’, ‘UA-XXXXXX-XX’, ‘example.com’);
ga(‘require’, ‘displayfeatures’);
ga(‘require’, ‘linkid’, ‘linkid.js’);
ga(‘send’, ‘pageview’);
</script>
[/code]
Kai tik pakeisite kodą, galėsite naudotis šios statistikos teikiamais privalumais. Jūs galėsite atsidarę konkretų puslapį matyti kur vartotojai spaudė, kartu su procentine paspaudimų išraiška.
Bonusas. Tie kas naudojasi Chrome naršykle, yra sukurtas specialus Puslapio analitkos priedas būtent šiai statistikai pateikti. Spauskite nuordą ir instaliuokite.
Pelninga statistika: AdWords, AdSense ir Webmaster įrankiai
Jei naudojatės vienu ar visais šiais Google produktais, tai sujungti juos su Google Analytics paskyra yra tiesiog būtinybė. AdSense suteiks informaciją, kuris turinys jums uždirba pinigus, o su AdWords žinosite, koks srautas jums atneša pelną.
Webmaster įrankiai jums padės detaliau analizuoti organinį srautą.
SEO informacija naudojantis Webmaster įrankiu
Šiais laikais, kai Google slepia praktiškai visus raktinius žodžius po not provided, Webmaster įrankis tampa nepakeičiamas norint sužinoti, kuriais raktiniais žodžiais vartotojai patenka į jūsų svetainę.
Užėję į Nuosavybės nustatymus, pavažiuokite žemyn ir ten rasite redagavimo nustatymus.
Pats procesas nesudėtingas, bet jūs turite turėti Webmasters paskyrą. Jums reikės patvirtinti savo svetainę, bet tai irgi nesunku, jei jūsų Analytics paskyra yra registruota tuo pačių el.paštu.
Pasirinkite visus rodmenis, kuriuos turite. Jei vėliau sukursite naują rodmenį, tai jums reikės užeiti į nustatymus ir pridėti jį prie kitų.
Naujos ataskaitos atsiras po Įsigyjimo meniu punktu.
Či rasite raktinius žodžius, kuriais vartotojai patenka į svetainę, bei nukreipimo puslapius. Taip pat, jei jūsų srautas yra iš įvairių šalių, matysite statistiką pagal geografinius regionus.
Pajamų iš reklamos optimizavimas
Jei savo tinklapyje talpinate Google banerius, vadinasi turite AdSense paskyrą. Sujunkite ją su Analytics ir gaukite papildomas įžvalgas. Sujungimas, vėlgi, labai paprastas, bet naudos gausite labai daug. Papildomos ataskaitos atsiras prie Elgsenos meniu.
Su papildoma informacija galėsite daryti tikslesnius ir efektyvesnius sprendimus. Galėsite ne tik matyti savo uždarbį, bet ir kaip jis keičiasi jums tobulinant savo svetainę.
Pažvelkite kitaip į AdWords reklamas
Jei reklamuojate savo svetainę AdWords pagalba, tai jūs būtinai turite sujungti abi paskyras. Sąsaja tarp šių produktų yra labai stipri, tad jūs gausite tik naudą.
AdWords paskyroje Jūs papildomai gaunte:
Analytics paskyroje jūs papildomai gaunate:
Labiausiai ši informacija bus naudinga ekomercijos svetainėms, kurios dabar galės matyti, kaip jų pakeitimai AdWords paskyroje daro įtaką pajamoms.
Be papildomos informacijos iš AdWords jūs gaunatę dar vieną privalumą – galimybę kurti labai tikslius remarketingo sąrašus, ir naudoti juos AdWords paskyroje.
Aukso kasykla įžvalgoms – paieška svetainėje
Jei jūsų svetainėje yra paieškos laukelis, tai šio nustatymo įjungimas jums gali atverti akis. Neklausykite tų, kurie sako, kad žmonės svetainėje nesinaudoja paieška. Vieni mėgsta pereiti per meniu punktus, kiti suveda tai, ko nori paieškos laukelyje. Keliaukite į rodinio nustatymus ir žemiau rasite įjungimo mygtuką.
Įjungus jums taip pat reikės nurodyti jūsų svetainės paieškos parametrą. Skambą sudėtingai, bet taip nėra. Kur jį gauti? Eikite į savo svetainę, o aš užeisiu tarkim į pet24.lt. Įvedu į paeiškos laukelį žodį “maistas”, ir spaudžiu enter. Atsiranda paieškos rezultatai, bet jums reikia žiūrėti į nuorodą naršyklėje. Mano atveju tai ji tokia http://www.pet24.lt/paieska/maistas/?search=maistas. Matote, mano įvestas terminas eina po “=” ženklu. Bet jums reikia simbolio ar žodžio einančio prieš “=” ženklą, šiuo atveju tai žodis “search”, bet tai gali būti ir viena raidė, pvz. “s” arba “q”. Įrašykite parametrą į jam skirtą laukelį.
Įjungus paieškos stebėjimą, jūs galėsite matyti kokia dalis lankytojų atlieka paieškas, kokius terminus vartotojas įvedą į paieškos laukelį, ir kaip konvertuojasi tie, kurie naudojosi paieška, lyginant su tais, kurie nesinaudojo. Tai puikus būdas įrodyti vadovui, kad gera paieška svetainėje reikalinga.
Kodėl turite svetainę – tikslai
Aš manau jūs tiksliai žinote, kodėl turite svetainę, bet pamirštate tą žinojimą išreikšti tikslo sukūrimu Google Analytics paskyroje. Tikslai yra labai patogus būdas išmatuoti naudingus veiksmus svetainėje, tačiau daugelis juos ignoruoja. Šiandien jau niekur nuo to nepabėgsite.
Kas yra tikslai ir kam jie reikalingi?
Iš pradžių šik tiek informacijos apie tikslus:
Visi jūsų sukurti tikslai yra atvaizduojami ataskaitose, dėl to iškarto matysite kiek ir kokie tikslai buvo įgyvendinti. Jūs galite pasirinkti visus tikslus arba vieną.
Nesvarbu, kokia jūsų svetainės paskirtis, bet ji turi savo tikslą. Būtinai sukurkite jį Analytics paskyroje, nes tai jums atneš neįkainuojamų įžvalgų.
Kaip sukurti tiklus?
Spaudžiam viršuje Administratorius, ir žiūrim į dešinį stulpelį. Ten turite rasti meniu punktą pavadinimu Tikslai.
Spaudžiame jį. Dabar turite matyti didelį raudoną mygtuką pavadinimu “sukurti tikslą”.
Įrašykite savo tikslo pavadinimą ir pasirinkite jo tipą. Kaip minėjau, tikslas gali būti bet koks veiksmas, tad jei jums svarbi išbuvimo trukmė ar puslapių peržiūros skaičius, pasirinkite kitą tipą. Mes apsistosime ties paskirties vieta, nes dažnai sėkmingo tikslo įgyvendinimas yra patekimas į konkretų puslapį, pzv. www.batai.lt/registracija-sekminga.html
Keliaujam į kitą veiksmą.
Pirmame langelyje jums reikės įrašyti jūsų tikslo įgyvendinimo nuorodą. Kaip minėjau viršuje, jei tai www.batai.lt/registracija-sekminga.html, tai jums reikia nurodyti nuoroda be jūsų svetainės pavadinimo, o t.y. /registracija-sekminga.html
Vertė būtina visuose atvejuose išskyrus, jei tikslas yra ekomercijos pirkimas. Tokiu atveju vertės čia nerašykite, nes ji ir taip paimama ekomercijos kodo pagalba.
Vienos registracijos vertę kiekvienas pasiskaičiuoja savaip. Bet vienas iš paparasčiausių būdų: 10 registracijų atvedė 2 klientus, jie išleido 500Lt. Vadinasi vidutiniškai viena registracija verta 50Lt.
Kanalas yra reikalingas tam kad galėtumėte matyti, kaip vartotojas juda konversijos kanalo žinsgniais. Grįžkime prie registracijos. Jos pirmas žingsnis gali būti registracijos forma. Taigi parašykite šio žingsnio pavadinimą ir nurodykite jo puslapį. Puslapis nurodomas be svetainės pavadinimo, tarkim /pirmas-zingsnis.html
Taip sudėkite visus žingsnius. Tačiau nedėkite paskutinio, t.y. tikslo įgyvendinimo žingsnio, nes jis nurodytas aukščiau.
Kai suvedėte visus norimus žingsnius, spauskite Patvirtinti šį tikslą, kad įsitikintumėte, jog viską suvedėte teisingai. Google jums parodys paskutinių 7 dienų konversijos rodiklį būtent šio tikslo. Jei pamatysite tik nulius, tai gali reikšti, kad jūsų tikslas nustatytas blogai, arba dar niekas nebuvo šio tikslo įgyvendinęs.
Spaudžiate Kurti tikslą ir darbas baigtas.
Tikslai pradės kauptis automatiškai, kai tik juos kažkas įgyvendins. Visada galite grįžti kitą dieną ir pasižiūrėti kas įvyko. Patariu sukūrus tikslą jį patiems patestuoti. Rezultatą galite stebėti realaus laiko ataskaitoje, arba užsukti kitą dieną. Matysite savo įgyvendintą tikslą.
Kas toliau?
Kaip matote, netgi standartinis Analytics konfigūravimas reikalauja šiek tiek laiko ir pastangų. Tikiuosi, kad ši pradinė informacija padės jums išgauti daugiau naudos iš Google Analytics paskyros ir jūs dažniau užsuksite pasižiūrėti kas gi vyksta jūsų svetainėje.
Rašydamas, ne tik perleidžiu savo patirtį, bet ir pats išmokstu ką nors naujo. Tikiuosi ir jūs čia atrasite naudingos informacijos. Norite išmokti greičiau ir patogiau? Išbandykite Google Reklamos Mokymus arba Google Analytics Mokymus. O jei patinka skaityti – mano nauja Google Reklamos knyga.