Kaip sugaudyti 404 klaidas su Google Analytics?

Mes dažniausiai koncentruojamės ties pozityvių veiksmų matavimu: kiek nupirko, ką nupirko, kiek išleido, kiek atėjo lankytojų ir t.t. Bet ne ką mažiau svarbi ir neigiama vartotojo patirtis.

Jei jūs žinosite kur ir kada vartotojas susiduria su klaidomis, jas galėsite greitai pašalinti ir taip užtikrinti geresnę vartotojo patirtį jūsų svetainėje.

Manau kiekvienas išmūsų yra susidūręs su “404 klaida”, kai puslapis nėra randamas. Ir tikriausiai matėte labai skirtingus tokių puslapių atvaizdavimus. Vienos svetainės palieka standartinį klaidos atvaizdavimą, kitos pasirenką kūrybiškesnį variantą.

Pavyzdžiui, štai AirBnB.com 404 klaidos puslapis (jis animuotas, tad geriau spauskite nuorodą)

 

Arba Audiko.net puslapis, kuris atrodo lyg meno kurinys.

 

 

Tačiau nesvarbu, koks gražus tokios klaidos puslapis, tai vistiek neigiama vartotojo patirtis. Tokios klaidos priežastys gali būti įvairios:

– Kažkas padarė klaidą, rašydamas nuorodą
– Jūsų svetainėje dingo puslapis arba buvo ištrintas dėl pasikeitusio turinio
– Kitos svetainės turi nebegaliojančią nuorodą į jūsų svetainę
– Jūs darėte svetainės dizaino ar kitus pakeitimus, ir ne visas nuorodas peržiūrėjote

Jūsų tikslas suprasti kaip vartotojas pateko į tokį puslapį ir kuo grečiau tą ištaisyti. Bet kaip tą padaryti su Google Analytics?

 

Puslapių ataskaita

Gali būti, kad jūs jau esate pastebėję tokius puslapius savo puslapių ataskaitoje. Jei užeisite į Elgsena >Svetainės turinys > Visi puslapiai, čia galite rasti savo visus klaidos puslapius ir sužinoti kiek lankytojų jie sulaukė.

Prieš tai užeikite į savo svetainę ir pabandykite imituoti klaidą, pvz. surinkite bet kokią nuorodą www.jususvetaine.lt/rdheifhdj – tikėtina tokio puslapio neturėsite, tad turite išvysti 404 klaidą.

Dabar pasižiūrėkite į puslapio antraštę (page title):

 

Pas mane parašyta ‘page not found’, pas jus gali būti lietuviškas tesktas arba koks nors kitas tekstas. Svarbu, kad jis būtų unikalus šiai klaidai.

Dabar keliaukite į minėtą puslapių ataskaitą. Pirma pasirinkite puslapio antraštės vaizdą ir tada suveskite paieškoje savo 404 puslapio antraštės pavadinimą.

 

Dabar jūs turite matyti savo klaidos puslapio statistiką. Jei paspausite ant to puslapio pateksite į visų svetainės puslapių sąrašą.
Turėdami šią informaciją galite sugaudyti blogus puslapius ir juos pataisyti. Jei jūsų svetainė nėra didelė, tai šios ataskaitos jums gali užtekti. Tačiau jei klaidos gali pasitaikyti dažnai, kas priklauso nuo puslapio lankomumo ir kaip dažnai atsinaujinama svetainė, bei turinys, tai jums gali padėti tikslai.

 

Google Analytics tikslų naudojimas klaidoms

Jei galite matyti klaidas remiantis puslapio antrašte, jūs galite sukurti tikslą. Tai gan populiarus būdas, nes tada galite matyti vartotojo kelią link šios klaidos.

Šio būdo minusas yra tas, kad tikslų kiekis Google Analytics yra apribotas iki 20. Bet jei neturite daug sukurtų tikslų, tada galite išbandyti šį metodą.

Tiesa, prieš kuriant tikslą jums reikės padaryti taip, kad visi klaidos puslapiai turėtų vieną nuorodą.
Keliaukite į Nustatymus, ten dešiniame stulpelyje suraskite Filtrus:

 

Užėję į visų spauskite pridėti naują filtrą.

Nukopijuokite šiuos nustatymus:

 

Vėlgi, vietoj mano puslapio pavadinimo pasirinkite savo. Spauskite išsaugoti.

Dabar turite vieną nuorodą visoms klaidoms – www.jususvetaine.lt/404. Remiantis šia nuoroda galite sukurti tikslą.

Tokiu atveju jūsų klaidos puslapiai bus rodomi kaip tikslai, tad jūs galėsite matyti jų kiekį, bei visą kelią kaip vartotojas pateko į neegzistuojantį puslapį. Jums reikės užeiti į Konversijos>Tikslai>Priešingas tikslo kelias.

 

Pasirinkite savo 404 tikslą, jei jų turite daugiau. Dabar matote kaip vartotojas keliavo link tikslo. Tai suteikia jums daugiau įžvalgų. Jūs galite atsekti žingsnius ir sutvarkyti pasitaikiusią klaidą.

 

Automatinis klaidų stebėjimas

 

Sutikime, kasdieną klaidų nestebėsite. Bet ir nereikia. Tam yra Google Analytics tinkinti įspėjimai.

 

Pateksite į įspėjimų valdymą, spauskite sukurti naują. Tada nukopijuokite nustatymus iš šio pavyzdžio:

 

 

Tik ten kur įrašyta mano puslapio antraštė jūs įrašykite savo. Taip pat, galite pasirinkti didesnį kiekį puslapių nei 0. Nes gal norite gauti pranešimą tik tada, kai tokių klaidų kiekis viršys 5 ar 10 puslapių.

Dabar kiekvieną dieną gausite pranešimus el.paštu apie įvykusias klaidas ir taip galėsite dar greičiau jas pataisyti.

 

GTM naudojimas sugaudyti 404 puslapius

Yra dar vienas būdas stebėti 404 puslapius – naudojant Google Tag Manager (GTM). Be abejo, tam jūs turite turėti GTM paskyrą ir mokėti ja naudotis.

Jei visgi turite GTM paskyrą ir mokate ja naudotis, štai ką turite atlikti.

 

Keliaukite į kintamuosius (variables) ir ten sukurti javaScript kintamajį ir įrašykite document.title. Užvadinkite šį kintamąjį “Puslapio antraštė” arba “Page title”, kaip jums patogiau.

Dabar keliaukite į Žymas (tags) ir ten sukurti naują Universal analytics žymą. Tik ten pasirinkite Įvykius, o ne puslapių peržiūras.

 

Įvykiu kategoriją užvadinkite taip, kad suprastumėte kokie čia bus įvykiai. Pas mane užvadinti angliškai, jūs galite pavadinti “404 klaidos”.

 

Kaip veiksmą pasirinkite sukurtą kintąmąjį “Puslapio antraštė”. Kaip etiketę – “Referrer”. Kadangi pastarasis standartinis, tai lietuviško atitikmens nėra, bet tai yra persiuntimo URL. Tai reikalinga, kad matytumėte iš kur atėjo vartotojas, patekęs į klaidos puslapį.

 

Dabar jums reikia pasirinkti, kada bus suaktyvinta jūsų žyma (tag).

 

Spauskite pridėti naują ir pasirinkite Puslapio peržiūra aktyviklį (trigger). Pasirinkite “kai kurios puslapio peržiūros” ir iš sąrašo pasirinkite jūsų anksčiau sukurtą kintamąjį “Puslapio antraštė”, ir šalia įrašykite jūsų antraštės tekstą, kai įvyksta 404 klaida.

 

Kai viską atlikote, patestuokite žymą ir tada galite “Pateikti” visus pakeitimus.

 

Dabar prie įvykių matysite naują kategoriją su 404 klaidomis. Ir kas įdomiausia, jūs matysite ne tik savo puslapius, kuriuos vartotojas aplankė prieš patekdamas į neegzistuojantį puslapį. Bet matysite ir kitų svetainių nuorodas į jūsų puslapį. Tik dabar žinosite, kad tos nuorodos neveikia.

 

Kurį būdą pasirinksite, nesvarbu. Jūsų tikslas užtikrinti teigiamą vartotoją patyrimą, o tai reiškia eliminuoti kiek įmanoma daugiau atvejų, kai vartotojas patenka į neegzistuojant puslapį.