Kaip pasikeitė frazės atitiktis ir kodėl tai gali būti blogai?

frazes atitiktis

Šių metų vasario mėnesį Google pranešė, kad modifikuotos atitikties nebebus. Vietoje to keičiasi frazės atitiktis ir jis bus kiek “platesnė”. Ir Google aišku teigė, kad tai bus žymiai geriau. Kas gi pasikeitė praėjus beveik pusei metų?

 

Kas buvo modifikuota plati atitiktis?

Prisiminkime trumpam, kaip veikė modifikuota plati atitiktis. Ši atitiktis buvo žymima pliusais prie vieno arba kelių žodžių paskyroje. Ir šie pliusai prie raktinių žodžių nurodė Google, kad vartotojo paieškoje tokie žodžiai turi būti. Nesvarbi jų tvarka ar paieškos ilgis. Svarbu, kad kai vartotojas įveda savo paiešką jūsų nurodyti raktiniai žodžiai su pliusais būtų toje paieškoje. Ir tokiu atveju gali būti parodytas jūsų skelbimas.

Žemiau lentelėje matotote kaip skiriasi ši atitiktis nuo kitų.

Iš esmės, tai buvo atitiktis, kuri padėjo kiek susiaurinti plačią ir nesukti per daug galvos ar apimate visas norimas raktinių žodžių kombinacijas.

Asmeniškai jas naudodavau, kai būdavo didesni biudžetai. O mažesniems užtekdavo ir frazės atitikties. Tad labai nenusiminiau išgirdęs, kad modifikuotos plačios atititkties nebeliks.

Tačiau viskas pasikeitė, kai išgirdau kaip keičiasi frazės atitiktis.

 

Kaip dabar veikia frazės atitiktis?

Ankčiau frazės atitiktis buvo gan lengvai suprantama. Jūs įvedate raktinį žodį kabutėse, kaip pzv. “Moteriški batai” ir žinote, kad šis raktinis žodis apims visas paieškas, kuriose bus ši frazė. Vadinasi jūsų skelbimas gali būti parodytas, kai kas nors įves “žieminiai moteriški batai” arba “moteriški batai kaina”. Esmė buvo, kad negali būti žodžio tarp nurodytos frazės. Gali būti žodžiai tik už arba prieš frazę.

Tačiau dabar ji veikia kitaip. Pasak Google dabar ji kiek platesnė. Panašu, kad ji tapo modifikuotos plačios atitikties ir frazės hibridas su žiupsneliu dirbtinio intelekto.

Ką tai reiškia? 

Kaip teigia Google, jų algoritmas gali atpažinti paieškos prasmę ir nuspręsti ar ta paieška siejasi su jūsų nurodytais frazės atitikties raktiniai žodžiais.

Pavyzdžiui, jei yra raktinis “baldų pristatymas iš vilniaus į kauną”, tai pagal paiešką “baldų pristatymas iš kauno į vilnių” skelbimas rodomas nebus. Nes Google supranta, kad jūs ne to norite. Pačioje paieškoje yra išreikšta kryptis “iš Vilniaus į Kauną.”

Kitas pavyzdys: “moteriški batai” įtrauks ir tokias paieškas kaip “moteriški žieminiai batai”, nors kaip žinia anksčiau to nebūtų buvę, nes žodis “žieminiai” yra tarp frazės žodžių.

Nors tikiu, kad Google dirbtinis intelektas geras ir daugumoje atveju gerai supras ieškomos frazės prasmę. Tačiau tai nebus visada  100% tikslu.

Pažiūrėkite į šiuos raktinius:

Kaip matote pridėti raktiniai žodžiai nėra labai susiję su kuriais Google nusprendė parodyti reklamos skelbimus. Ko pasekoje jūs mokate už srautą, kuris yra visiškai nesusijęs su tuo ką jūs siūlote.

 

Kaip keičiasi kampanijos struktūros kūrimas?

Atsižvelgiant į tai kaip dabar veikia frazės atitiktis, jūs turite šiek tiek keisti struktūros kūrimą. Paprastesnis būdas yra tiesiog pradėti nuo tikslios atitikties. Pažvelkime į šią skelbimų grupę:

Čia surašiau tik tikslios atitikties raktinius žodžius ir atitinkamai sukūriau skelbimą. Man nereikia spėlioti ar Google teisingai supras šių žodžių reikšmę, nes tikslioji atitiktis nesikeitė. Tad aš puikiai žinau su kokiais raktiniai žodžiais bus parodytas mano skelbimas.

 

Tokios struktūros minusas tas, kad jūs galite susidurti su srauto trūkumu. Jei jūsų raktiniai žodžiai bus pakankamai siauri, jie gali neturėti daug paieškų ir jūs negausite paspaudimų. Arba jums teks sukurti daugiau grupių ir pridėti daugiau raktinių žodžių, kad apimtumėte daugiau paieškų.

Tai nėra blogai, tiesiog daugiau rankinio darbo.

Kitas variantas yra pradėti nuo frazės atitikties, bet labai gerai apgalvoti savo neigiamus raktinius žodžius.

Ir ankčiau sakydavau, kad jei turit žodžių su kuriais nenorite rodyti savo skelbimo, tai pridėkite šiuos žodžius kaip neigiamos atitikties, kai tik pradėsite reklamuotis. Dabar, kai frazės atitiktis yra “dar platesnė”, kur Google gali nuspręsti parodyti skelbimą su žodžiais, kurių galbūt nenorite, neigiama atitiktis tampa dar svarbesnė.

Struktūroje, kuriant grupes iš karto pagalvokite apie neigiamus raktinius žodžius ir juos pasižymėkite. Galite tiesiog žemiau, kaip parodyta. Atminkite, kad neigiami yra su minuso žemklu priekyje.

Kai kursite skelbimų grupę, įdėsite jūsų parinktus raktinius žodžius ir tada iškarto pereisite prie neigiamų ir sudėsite ten visus surašytus neigiamus raktinius žodžius.

Tokiu būdu jau reklamos pradžioje jūs eliminuojate nereikalingas užklausas ir taupote savo pinigus. Bet yra tikrai sunku surašyti visus neigiamus raktinius žodžius, tad paieškos terminų ataskaita jums taps geriausias draugas.

Beje, ne kartą jau esu sakęs, bet nemanau, kad reiktų pradėti nuo plačios atitikties. Čia jūs paliekate dar daugiau laisvės Google. Plačioji atitiktis gali būti naudojama jei turite didesnį biudžetą (nuo 5000€/mėn.) ir norite apimti visą įmanomą srautą. Aišku, jei jūs turite tik kelis plačios atitikties raktinius žodžius, tai gali užtekti ir mažesnio biudžeto. 

Bet kaip ir su frazės atitiktimi, reikia gerai padirbėti su neigiamais raktiniais žodžiais, kad išvengtumėte nereikalingo srauto.

 

Paieškos terminų ataskaita svarbesnė kaip niekada iki šiol

Mokymuose apie ją esu kalbėjęs ir jei nesinaudojate šia ataskaita, tai darote didelę klaidą. Ši ataskaita parodo kokias iš tikro paieškas vedė vartotojai, kai buvo parodyta jūsų reklama. Tai aktualu plačios ir frazės atitikties raktiniams žodžiams.

Dabar kai frazės atitiktis pasikeitė, jums ši ataskaita tampa dar svarbesnė. 

Jei jums pavyko surašyti neigiamus raktinius žodžius kampanijos pradžioje – puiku. Bet tikrai nepavyks “išgaudyti” visų neigiamų. Likusius rasite su šios ataskaitos pagalba.

Norėdami įsitikinti ar tikrai nepraleidžiate jusm nereikalingų žodžių turėsite patikrinti kiekvieną savo raktini žodį. Pažymėkite ir spauskite Paieškos terminai. O dabar atidžiai peržiūrėkite kaip žmonės įvedinėjo paieškas ir ar visos jos susijusios su tuo ką siūlote.

Reikia bent kartą per savaitę čia užsukti ir peržiūrėti visus raktinius žodžius. Jei tik pamatėte, kad atsirado raktiniai žodžiai, kurie jums netinka iš karto pridėkite į neigiamų sąrašą.

 

Link kur viskas gali pajudėti ir kodėl tai nėra gerai

Jau ne kartą pastebėjau, kad Google atnaujinimai linksta į vieną kryptį – viską palikti jų algoritmams. Tai ir pasiūlymo strategijos, kur rekomenduojama pereiti į automatines strategijas, o jūs tik nustatote biudžetą ir kainą, ir Google viską padaro už jus. Dabar ir frazės atitiktis, kuri remiasi tuo kaip Google gerai perkanda raktinio žodžio prasmę. 

O prieš tai buvo nauji skelbimai, kur jūs surašote daug antrasčių ir spėkite kas nusprendžia, kurios geresnės? Yra ir daugiau funkcijų, kurios dar nepasirodė, bet visos paremtos automatizavimu.

Kuo tai blogai mums? Mažiau kontrolės.

Aš tikiuosi, kad kiek funkcijų neatsirastų, visada išliks galimybė viską pasidaryti pačiam, rankiniu budu. Yra daug verslo niuansų, kurių algoritmai gali nesuprasti arba suprasti blogai.

Be to, kiek esu bandęs tuos automatizavimus, tiek mačiau, kaip Google skelbimai rodomi ne su visomis paieškomis, kurios man reikalingos. Ateina srautas iš keistų raktinių žodžių, keistų paskirties vietų, nesusijusių Youtube video ir t.t.

Ar visas automatizavimas blogai? Aišku, kad ne. 

Kai kurios funkcijos, įskaitant ir MUK (mokestį už konversiją) gali būti naudingas. Esmė yra tame kiek duomenų iš jūsų mato Google algoritmai. Juk jie mokosi tik iš duomenų. Tad kuo daugiau jie mato, tuo geriau adaptuojasi. Kaip ir su konversijomis. Pradžioje jų mažai ir algoritmas gali kreivai veikti, bet joms didėjant algoritmas geriau susigaudo kas blogai, o kas gerai. Tad viskas priklauso nuo to kiek konversijų sulauksite per trumpą laiką, kol algoritmas mokosi.

Aš suprantu ir Google pusę, jie nori palengvinti reklamų kūrimą, ir minimizuoti klaidas, kurias daro mažiau išmanantys žmonės. Bet tikiuosi, kad toje vizijoje bus vietos ir tiems, kurie nori daugiau kontrolės, kurie nori matyti viską ir žinoti, kada reklama parodoma, už ką mokama ir ar išleisti pinigai atsiperka.

O kol kas, galiu tik rekomenduoti testuoti visas naujas funkcijas ir akylai stebėti rezultatus.