Kaip Maxima galimai praranda 31€ per sekundę dėl prasto UX/UI?

(Image credit: C.J. Burton)

Mano visa patirtis sukasi aplink skaitmeninius produktus. Bet kartais man patinka stebėti ir neskaitmeninius produktus. Įsivaizduoti kaip juos galima pagerinti dalykus, remiantis patirtimi iš skaitmeninio pasaulio. Tad šiame straipsnyje trumpai palyginsiu trijų parduotuvių pirkimą per greitas kasas.

Gerai prisimenu, kada atsirado greitos kasos IKI. Nežinau ar jie pirmieji, bet bent jau aš ten jas išbandžiau pirmą kartą ir man labai patiko. Žymiai viskas greičiau ir eilių mažiau.

Tiesa, gal iš dalies greitos kasos ir yra skaitmeninis produktas, nes viską maigai ekrane. Bet čia detalės.

Dabar jau visos parduotuvės turi greitas kasas ir vieną dieną toptelėjo mintis, kad būtų įdomu palyginti jas. Nes kiekvieną kartą atėjęs į Maximą, jaučiuosi šiek tiek pasiklydęs jų greitose kasose.

Taigi nuėjau į Rimi, Maxima ir IKI ir nusipirkau kelis produktus.

 

Beje, labai atsiprašau dėl nuotraukų kokybės. Sunku padaryti geras, nes ir šviesos atsispindi, o ir tie ekranai kaži ar pritaikyti fotografavimui.

 

 

IKI kasos

Nuskenavus produktą matosi vienas žalias mygtukas mokėti plius suma. Tiesa, nežinau ar žalia spalva čia tinkama, nes šiek tiek susilieja su kairėje esančia meniu juosta. Bet čia tikrai nėra didelė blogybė.

 

Paspaudus mokėti, man parodomas atsiskaitymo būdų pasirinkimas. Vėlgi, viskas gan paprasta ir aišku. Ikonos irgi parinktos klasikinės, tad neįneša papildomos painiavos.

 

 

Pasirinkus būdą, kortelių skaitytuve užsidega suma ir aš galiu apmokėti.

 

 

Rimi kasos

Labai panašiai kaip ir IKI, tačiau čia man patinka žymiai ryškesnis mygtukas, kurio spalva daugiau niekur nefiguruoja.

 

Kiti mokėjimo būdai paslėpti po papildomu mygtuku. Tikėtina, kad Rimi numano ar žino, kad dauguma atsiskaito kortelėmis, dėl to ir pateikia populiariausią variantą. Kas man asmeniškai, tikrai patogu.

Paspaudus mokėti kortele, manęs paklausia ar noriu čekio ir po pasrinkimo jau užsidega kortelių skaitytuvas ir galiu apmokėti už prekes.

 

Maxima kasos

Štai jau Maximos atsiskaitymas atrodo visai kitaip. Tiek dizainas, tiek žingsniai. Ir kiekvieną kartą man atėjus, aš trumpam pasimetu ir sudvėjoju dėl pasirinkimo.

 

Visų pirmą keista, kad tiek vietos skiriama ”Ačiū” kortelėje. Aš preziumuoju, kad Maximai tai svarbu. Paspaudus mokėti, manęs paklausia ar turiu kortelę. Kaip ir nieko blogo, bet mano nuomone dizainas čia gal ne idealus. Kadangi ryškiausias mygtukas yra Pagalba, aš karts nuo karto vos jo nepaspaudžiu.

Jei daug žmonių šioje vietoj prašo pagalbos, tai tada logiška. Kitu atveju aš gal rasčiau geresnę vietą.

Atsakius, kad kortelės neturiu, atsiranda mokėjimo pasirinkimai. Vėlgi, kliūna kad pagalba labai ryški. Taip pat čia mokėjimo būdai atvaizduojami ikonomis.

 

 

Čia du dalykai mano akimis nėra geri.

Pirma, tai ikonos spalvotos ir jose naudoji realus daiktai. Tai apsunkina supratimą, kas jose vsaizduojama. Palyginkite IKI ir Maximos:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Maximos ikonoje aš net nelabai suprantu kas pavaizduota. Visko tiesiog perdaug, o ikona per maža. Taip pat, žodis “kortelė” šiek tiek susilieja su tuo paveikslėliu ir tampa sunkiau įskaitoma.

 

Antra, su banko kortelėmis irgi panaši situacija:

 

 

Geresnias akis turintiems, gal ir viskas aišku, tačiau prisiminkite, kad ne visi perkantys pasižymi gera rega. Ir nors čia kortelių paveikslėlis aiškesnis, aš manau, kad galima tikrai šią vietą pagerinti.

Aš nežinau Maximos statistikos, bet tikiu, kad vieni būdai populiaresni už kitus, tad galima būtų šioje vietoje juos prioretizuoti. Gal šioje vietoje tas ir vyksta, nes pasrinkti grynieji pinigai ir mėlynam fone yra instrukcinis užrašas. Gal čia tik mano ausiai visas sakinys skamba keista “Įdėkite pinigus į tam skirtas angas”. Nesu lietuvių kalbos ekspertas, bet gal žodi “angas” galima pakeisti į “vietas”? Bet čia smulkmena.

 

Pabandžiau “papiešti” kaip aš bandyčiau pakeisti. Atminkite, kad užtrūkau kelias minutes ir akivaizdu, kad nesu dizaineris:).

 

 

Man šiek tiek palengvina supratimą. Aiškiau, kokie būdai veda link atsiskaitymo, juk tai svarbiausia. Pagalba pastūmiau į šoną, ji netrukdo, bet vistiek yra matoma. Kiti pasirinkimai irgi yra, tik šiek tiek “patraukti” nuo akių. Manau, kas norės atsiskaityti kitaip, tikrai neturės problemų rasti. O tam, kam aktualu mokėti grynais arba kortele žymiai greičiau ras šiuos būdus.

 

Dabar galvojat tai prie ko tas straipsnio pavadinimas ir tie pinigai? Geras klausimas. Pirkdamas prekes pabandžiau paskaičiuoti sekundes ir aš bent 2 sekundes “grybauju” pirkdamas Maximoje. Kiekvieną kartą stabteliu ir turiu paskaityti ar tikrai pasirenku tinkamą variantą.

 

Aišku, tie kas perka pastoviai Maximoje ir niekur kitur, čia problemos nematys. Bet netikiu, kad yra labai didelis lojalumas. Aš, pavyzdžiui, einu kur arčiau. Kiti gal vadovaujasi akcijomis ar pan. Bet tikėtina, kad kartais perkate vienur, kartais kitur.

 

Gerai, prie skaičių. 2021 metais Maximos pardavimo pajamos sudarė 1.579 milijardus eurų. Tai yra 108 938€ per darbo valandą arba 31€ per sekundę. Ne visos Maximos dirba parą, tai ėmiau 16 valandų. Tai gaunasi apie 4000 darbo valandų. Aišku, ne visi perka per greitas kasas, tai padalinau dar iš 4.

Jei užtrunku 2 sekundėm ilgiau prie kasos, ar tai kenkia pajamoms? Sunku pasakyti.

 

Tačiau ar nevisos komercijos (ne tik e-komercijos) esmė greitas ir patogus pirkimas? Svetainėse greitis reiškia daug. Jei vartotojui ilgai nepavyksta nusipirkti, jis gali pasirinkti konkurentą.

O kaip čia? Ar dėl tokio nepatogumo vartotojas ilgainiui rinksis kitą parduotuvę? Gal.

 

O kaip dėl didesnio pirkėjų kiekio? Maxima kasmet turi apie 400 000 pirkėjų. Vėlgi, ne visi naudojasi greitomis kasomis. Bet skaičiavimo patogumui, sakykime kas ketvirtas. Tai 100 000. Padauginus iš 2 sekundžių ir vėliau padalinus į valandas, gauname 56 valandas. Taigi, Maxima “dirba” 56 valandom trumpiau. Nes tos sugaištos sukundės prasistumia ir ilgainiui susikaupia. Reiškia, mažiau pirkėjų gali apsipirkti.

Žinom, kad pajamų per valandą yra 108 938€. Dauginam iš 56 darbo valandų ir gaunam apie 6 milijonų eurų.

 

Skaičiai įspūdingi ir tikrai neteigiu, kad viską sutvarkius bus tokios pajamos. Ir nežinau, kiek tikrai žmonių perka per greitas kasas. Bet iškyla tokie klausimai pamąstymui:

☑ Ar tikrai visi sugaišta 2 sekundėm ilgiau? Gal vidurkis 4 sekundės? Kaip tada keičiasi skaičiai ir galimos pajamos?

☑ O kaip minėtas patogumas ir greitis, kurie gali turėti įtaką parduotuvės pasirinkimui ir lojalumui?

☑ Ar renkama statistika, kaip žmonės naudojasi kasomis? Ar išvis apsimoka rinkti, gal nieko čia nepagerinsi?

☑ Ar greitos kasos yra digital produkto dalis? Kokia komanda atsakinga už šios vietos gerinimą?

 

Kai testuojam svetaines ir visą pirkimo procesą, tikrai man daug kas neleis sumeluoti, kad net ir mažos smulkmenos turi įtaką pajamoms. Ar šioje vietoje tikrai svetainė labai daug skiriasi nuo greitos kasos?