Reklamos išlaidų mažinimas yra vienas iš optimizavimo aspektų. Sutaupytos lėšos gali būti skirtos kitoms AdWords kampanijoms arba kitiems kanalams.
Kas yra Kokybės balas?
Google kokybės balą apibūdina kaip skelbimų ir nukreipimo puslapių, suaktyvintų pagal tą raktinį žodį, kokybės įvertinimą. Kiekvienam raktiniui žodžiui priskiriamas kokybės balas nuo 1 iki 10. Kuo aukštesnis įvertinimas, tuo geriau. Kadangi Google stengiasi kuo tiksliau pateikti paieškos rezultatus, tai atsispindi ir reklamose. Google stengiasi, kad kiekviena vartotojo suvesta užklausa sulauktų kokybiškų, tikslių ir informatyvių skelbimų, net jei už juos ir mokame mes. Taip Google užtikrina savo, kaip paieškos variklio, efektyvumą.
Aukštas kokybės balas (10) gali sumažinti paspaudimo kainą iki 50%, tuo tarpu žemas kokybės balas (žemiau nei 4) gali padidinti paspaudimo kainą 25% ir daugiau. Taip Google baudžia tuos reklamuotojus, kurie nori “apgauti” vartotoją naudodami raktinius žodžius ir skelbimus nesusijusius su savo paslaugomis.
Kokybės balą galima pamatyti įjungus papildomą stulpelį paskyroje. Užeikite į vieną iš savo skelbimų grupių, kad matytumėte raktinius žodžius. Viršuje šiek tiek žemiau tabų, pamatysite mygtuką pavadinimu Stulepliai. Spauskite ir pasirinkite tinkinti stulpelius. Pasirinkimų sąraše spauskite atributai, ir ten rasite Kokybės balo stulpelį. Pridėkite jį prie savo jau esančių ir spauskite išsaugoti.
Kokybės balas, kurį matote tame stulpelyje yra apskaičiuojamas kai tik vartotojas suveda užklausą ir spaudžia enter. Tai vyksta labai greitai, nes google turi nustatyti kokioje pzicijoje skelbimas bus parodytas, ir ar išviso jis bus parodytas. Google taip pat mato jūsų raktinius žodžius, jūsų nukreipimo puslapį ir ant kiek skelbimas juos abu atitinka. Trumpai tariant, faktoriai darantys įtaką kokybės balui yra šie:
Tai tikrai nėra visas sąrašas, yra daugiau nei 200 faktorių, bet svarbiausi yra būtent šie.
Kaip pakelti Kokybės balą?
Didinkite skelbimo PR (CTR)
Kuo aukštesnis CTR, tuo aukštesnis bus ir kokybės balas – paprasta. Tačiau kaip padidinti skelbimo PR (CTR)?
Gerinkite nukreipimo puslapio kokybę
Google žino, kur jūs ketinate nukreipti vartotoją ir nuskanuoja jūsų nukreipimo puslapį, kad suprastų ar vartotojas pateks ten kur reikia. Ar puslapis atitinka jūsų raktinius žodžius ir skelbimą, ar yra aiškus ir lengvai naršomas. Dalykai į kuriuos atkreipti dėmesį:
Jei visi šie elementai yra, jums nederėtų baimintis dėl puslapio kokybės.
Tiksliai pasirinkite geografinės vietą
Tikius, kad su šiuo problemų nekils, nes mažai tikėtina, jog reklamuodamiesi Lietuvoje, kampanijos nustatymuose pasirinksite visą pasaulį. Vis dėl to, kuo tiksliau taikote, tuo geriau. Visada išskirkite šalis, jei įmanoma, miestus ar regionus, taip skelbimai bus tikslesni vartotojui.
Pasirinkite įrenginius
Google stebi ir jūsų našumą skirtinguose įrenginiuose. Tad jei turite mobilią versiją, pasistenkite, kad būtų sukurti mobilioms versijoms skirti skelbimai. Jei tokios versijos neturite, tai nustatymuose išjunkite taikymą mobiliems įrenginiams, nes tai gadina jūsų CTR’ą.
Naudokite brandiniai raktažodžius
Jei norite greičiau padidinti bendrą CTR’ą tai rekomenduotiną įtraukti ir savo brandinius žodžius: įmonės pavadinimas, svetainės pavadinimas ar pan. Šie žodžiai jums daug nekainuos, o jų CTR’as labai aukštas. Tad jie kilstels bendrą kampanijos CTR’ą
Pridėkite daugiau ilgesnių raktažodžių
Ilgesni raktažodžiai yra tie, kurie sudaryti iš daugiau nei 2 žodžių. Pasistenkite atrasti tokių žodžių ir pridėti į savo grupes. Pvz “gražūs moteriški vasariniai batai”. Tokių paieškų gal nebus daug, bet, kaip ir brandinių žodžių, jų CTR’as bus aukštas.
Dažniau užsukite į paskyrą
Gal ne visi apie tai žino, bet kuo aktyvesni esate savo paskyroje tuo geriau. Deja, nežinau ant kiek efektyviam reikia būti, tad tiesiog stenkitės kas dieną užsukti į paskyrą, pasižiūrėti statistikas, patikrinti raktinius žodžius, sukurti skelbimą ir t.t. Nereikia perdaryti paskyros kas dien, smulkūs pakeitimai irgi turi įtakos.
Kartais užtenka pataisyti tik vieną dalyką ir kokybės balas padidėja, tačiau kartais pasistengti reikia labiau. Faktas lieka vienas – kokybės balo gerinimas yra finansiškai naudingas. Kaip byloja amerikietiška patarlė sutaupytas litas, yra uždirbtas litas.
Pasidalinkite kaip sekasi gerinti kokybės balą, su kokiais sunkumais susiduriate.
Rašydamas, ne tik perleidžiu savo patirtį, bet ir pats išmokstu ką nors naujo. Tikiuosi ir jūs čia atrasite naudingos informacijos. Norite išmokti greičiau ir patogiau? Išbandykite Google Reklamos Mokymus arba Google Analytics Mokymus. O jei patinka skaityti – mano nauja Google Reklamos knyga.