Kaip išmatuoti visų jūsų reklamos kampanijų naudą?

url kurimo priemone

Jau seniai norėjau parašyti šia tema, bet man atrodė, kad tai gan plačiai žinomas dalykas ir aš nieko naujo neparašysiu. Bet iš gaunamų laiškų ir smeinarų dalyvių suprantu, kad tai taip nėra.

Mes kalbėsime apie URL kūrimo priemonę.

Jei jūs reklamuojate savo svetainę, vadinasi naudojate kokią nors savo svetainės nuorodą. Ar tai tiesiog jūsų titulinis (nerekomenduoju), ar tai kažkoks specifinis puslapis. Šią nuorodą jūs dedate į reklaminius banerius, į Facebook reklamas, Facebook postus, siunčiate naujienlaiškiuose ir t.t. Žodžiu, jūs savo svetainę (jos nuorodas) platinate įvairiais kanalais.


Akivaizdu, kad, mažų mažiausiai, jūs norite žinote ar kažkas spaudžia ant tų nuorodų. O jei jau paspaudė, tai ką veikia atėję į svetainę. Na ir galų gale ar jie perka kažką? Jei šių dalykų nežinosite, jūs negalėsite pasakyti ar jūsų pastangos reklamuojant svetainę kaip nors atsiperka. Sutinkat?

Labai gerai.

Prieš kalbėdami apie minėtą priemonę ir kaip ją naudoti, pažvelkime į tipišką pavyzdį.

Jūs,kaip ir dauguma, turite Facebook’o puslapį, kuriame rečiau ar dažniau reklamuojate savo svetainę. Tai gali būti postai apie akcijas, nuolaidas, naujas prekes, o gal tiesiog paprastas blogo įrašas. Visais atvejais kartu su tekstu, greičiausiai talpinate ir nuorodą į savo svetainę. Įsivaizduokime, kad paskelbėte rudens nuolaidas tam tikroms prekėms.

Kas įvyksta, kai žmonės pradeda spausti jūsų ką tik patalpintą nuorodą? Šį srautą jūs matote Analytics ataskaitoje. Jums tereikia užeiti į Įgijimas>Visas srautas>Kanalai.

 

kanalai_-_analytics

 

Matote Social kanalą? Jei jį paspausite jūs matysite visus socialinius kanalus, iš kurių atėjo vartotojai. Tarp jų rasite ir Facebook kanalą. Šalia matote visą reikalingą statistiką. Bet ar jums tiek užtenka? Ar jums užtenka žinote, kad šį mėnesį iš Facebook’o atėjo 1000 lankytojų ir kažkuri dalis kažką įsigijo?

Ar galite sugalvoti ko čia trūksta? (duodu pora minučių ir tada sakitykite toliau).

 

Čia trūksta detalumo. Iš kokių postų atėjo tas srautas? Ar visi atėjo iš mūsų minėtos akcijos posto? O gal tik maža dalis susidomėjo tuo postu? O tie kurie pirko kažką, iš kokių postų jie atėjo?

Negana to, čia matysite ir srautą ne tik iš postų. Čia bus ir vartotojai paspaudę nuorodą jūsų Facebook’o puslapyje. Štai šią nuorodą.

rokas_golcas

 

Taigi, kaip jau supratote, visi atėja lankytojai suplakami po vienu pavadinimu, kuris visai nėra informatyvus. Ši problema lengvai išsprendžiama su Google sukurta URL kūrimo priemone.

 

 

Nuorodų žymėjimo priemonės naudojimas

Tai nemokamas, Google sukurtas, įrankis leidžiantis pažymėti kiekvieną nuorodą, kurią kažkur reklamuojate. Įrankį rasite paspaudę šią nuorodą.

Atsidarius puslapiui pavažiuokite šiek tiek žemyn, kol pamatysite štai tokią formą:

 

url kurimo priemone



Pirmame laukelyje jūs tiesiog įvedate nuorodą (savo svetainės), kurią ketinate reklamuoti.

Antras laukelis, šaltinis, naudojamas apibūdinti šaltinį iš kur ateis srautas. Kaip taisyklė tai yra svetainė, pvz. Facebook, Delfi, 15min.lt ir t.t. Priklausomai kur reklamuojatės.

Kampanijos terpė yra laukelis, skirtas antrinei informacijai. Pavyzdžiui, per Facebook’ą jūs galite daryti mokamą reklamą, bei tiesiog dalintis pranešimais savo puslapyje (postai). Abiem atvejais šaltinis vienodas, bet terpė ne. Tai vienu atveju, kai tai mokama reklama terpė gali būti “Reklama”. O, kai tai tiesiog jūsų puslapyje skelbiamas pranešimas, tai terpė gali būti “Pranešimas” arba “Post”. Žiūrint kuri kalba jums priimtinesnė. Bet rekomenduočiau nenaudoti lietuviškų raidžių.

 

Trečias privalomas laukelis yra kampanijos pavadinimas. Lygiai taip pat kaip ir kiti laukeliai jis skirtas atskirti smulkesnius darinius. Nes per tą patį kanalą ir terpę, gali būti kelios kampanijos. Tad jas būtina atskirti. Kampanijos pavadinimą įrašykite tokį, kuris jums bus aiškus ir padės suprasti, kad tai srautas būtent iš tos kampanijos.

 

Grįžkime prie mūsų pavyzdžio – akcijos postas Facebook’o puslapyje.
Jūs keliaujate į minėtą įrankį, ten įvedate nuorodą, kurią norite reklamuoti ir užpildote laukelius:
Šaltinis: Facebook
Terpė: Postas
Kampanija: Akcija kazkam

 

Kai viską suvedėte, jums bus du pasirinkimai:

url kurimo priemones nuorodos kopijavimas

Jūs galite nusikopijuoti gautą nuorodą, paspaudę pirmą mygtuką. Būtent šią naują nukopijuotą nuorodą ir turite naudoti reklamos kampanijose.

 

Arba jūs galite sutrumpinti nuorodą, kad ji taptų “gražesnė”. Tada spauskite antrą mygtuką ir gausite iškarto trumpą nuorodą, kuria, pavyzdžiui, galite naudoti savo Facebook’o poste.

 

Bet atsiminkite keletą dalykų:

  • visada naudokite tuos pačius laukelių pavadinimus, nes “Facebook”, “facebook”, “fb”, Analytics akimis yra skirtingi šaltiniai. Tas pats leičia ir kitus laukelius, ne tik šaltinį. Pasistenkite, kad pavadinimai visada būtų rašomai taip pat.
  • Kuo detaliau aprašysite nuorodą, tuo daugiau informacijos turėsite apie savo kampanijas, tam gali būti panaudoti kiti neprivalomi laukeliai. Ten gali įrašyti banerių variacijas, amžiaus grupes ir t.t.
  • šio įrankio NEREIKIA naudoti AdWords kampanijose, nes jau jau automatiškai siejamos su Google Analytics.

 

 

Kur rasti visą statistiką?

Dabar kai visos jūsų nuorodos pažymėtos, jūs galite detaliai matyti visų kampanijų srautą.
Keliaujame į ataskaitą Įgijimas>Kampanijos>Visos kampanijos:

kampanijos_-_analytics

 

Dabar matote visas kampanijas, taip kaip jūs jas užvadinote. Beje, šioje ataskaitoje matysite ir savo AdWords kampanijas. Bet jas galite ignoruoti kol kas.

Virš ataskaitos rodykle pažymėjau, kur galima perjungti šaltinius ir terpes. Taip pat galite pasirinkti atitinkamus tikslus.
Didžiausia šios ataskaitos nauda yra būtent ta, kad matomi jūsų visi marketinginiai veiksmai.

 

Jūsų tikslas turėti tikslią ir pilną informaciją apie visas kampanijas, kad galėtumėte įvertinti jų naudingumą.
Dabar jūs galite sužinoti, kaip pasiskirsto srautas ir konversijos iš jūsų visų pranešimų (postų). Kaip sekasi mokamai Facebook reklamai ir t.t. Niekas nepraslys pro jūsų akis.

Beje, jei leidžiate pinigus Facebook reklamai, tai pasistenkite kiekvienam savo auditorijos nustatymui atitinkamai pažymėti nuorodas. Ir nesvarbu, kad reklamuojate tą pačią nuorodą. Ji gali būti pažymėti skirtingai, jei skiriasi baneris, auditorija ar kiti nustatymai.

Dar vienas pavyzdys, kad būtų tikrai aišku apie ką aš.

Sakykime, jūs reklamuojatės per Facebook’ą. Čia kabu apie mokamą reklamą, ne apie postus. Jūs reklamuojate naujausius LED televizorius. Savo paskyroje jūs turite dvi kampanijas, vieną vyrams, kitą moterims. Nuoroda, kurią reklamuojate abiems grupėms yra vienoda. Bet pažymėti reikia skirtingai:

Šaltinis: Facebook (galite naudoti FBAds ar FB Reklama)

Terpė: Vyrai

Kampanija: LED TV

 

Ir moterims kita nuoroda:

Šaltinis: Facebook (galite naudoti FBAds ar FB Reklama)

Terpė: Moterys

Kampanija: LED TV

 

Šiuo atveju jūs turėsite dvi skirtingai pažymėtas nuorodas. Vieną naudosite vienoje kampanijoje, kitą kitoje. Tai leis jums atskirti dviejų kampanijų statistiką. Jūs matysite ar vyrai labiau linkę pirkti, ar moterys. Kaip detalei jūs norite atskirti auditorijas – jūsų reikalas. Svarbu, kad tai leistų priimti geresnius sprendimus.

 

Pabaigai

Kuo tiksliau sužymėsite savo nuorodas, tuo detalesnę ataskaitą matysite ir priimsite geresnius sprendimus.

Tad:

  • VISADA žymėkite VISAS nuorodas. Tai privaloma ir taškas.
  • po kiek laiko pasižiūrėkite kaip sekasi jūsų Facebook pranešimams (postams), nes tikrai tokius darote. Ar juos reikia dažninti? Ar jie parduoda? Kas tai per srautas?
  • jei mokate pinigus už reklamą, dabar matysite ar ji atnešą naudą. Nesvarbu, ar tai Facebook reklama, ar tiesiog baneris kokioje nors svetainėje – visada duokite pažymėta nuorodą.