Jūsų sprendimai tiek geri, kiek teisingi jūsų duomenys. Deja, dauguma Google Analytics paskyrų nėra teisingai sureguliuotos. Sužinokite, kaip naudojant filtrus, sustyguoti savo svetainės duomenis.
Paskyros rodinys (View)
Nors Analytics paskyroje tai yra išversta kaip “Žiūrėti”, bet akivaizdu, kad šis žodis netinka, o yra tiesiog išverstas kaip angliško žodžios View bendratis. Nežinau, kada Google nuspręs tai pataisyti, tačiau man žodis rodinys visai patinka. Taigi, čia vartosiu savo žodį.
Paskyros rodinį galima rasti viršuje paspaudus meniu punktą Administratorius.
Jūs pamatysite tris stulepius, o pats dešiniausias ir yra rodinys (View). Dauguma paskyrų turi vieną rodinį, tai reškia kad visa informacija patenka į vieną krepšelį, nesvarbu, kad tai jūs naršote ar jūsų kolegos. Akivaizdu, kad tokiu atveju duomenys išsikraipo. O jei dar atliekate ir testinius pirkimus, tai ir jūsų sumos bei pirkimai nėra tikslūs. Aišku, jei turite labai daug srauto, tai nedideli apsilankymai netuė4s dideslės įtakos duomenų tikslumui. Tačiau mažos svetainės duomenims, pastovus darbuotojų lankymasis, gali turėti apčiuopiamos įtakos.
Problemos sprendimas paprastas – sukurti kelis rodinius ir visą srautą tiesiog atfiltruoti. Kokie gi rodiniai gali būti?
Rodinių pavyzdžiai, kuriuos galite susikurti
Įmonės srautas. Tai visi apsilankymai iš įmonės IP adreso. Tad šiame rodinyje jūs išimsite visus duomenis, kurie atsirado dėl darbuotojų naršymo.
Namų srautas. Tai lygiai tas pats kaip ir įmonės, tik šiame rodinyje jūs atfirltuojat visų darbuotojų užėjimus iš jų namų. Gal visų ir nereikės, nes tikrai ne visi iš namų užeina į įmonės svetainę. Galite pasiklausinėti, kas lankosi (programuotojai, projektų vadovai, savininkai) ir paprašyti jų IP adresų.
Testinis srautas. Šis rodinys skirtas testavimams. Pirmose jūs atfiltravot namų ir ofiso srautus, o čia paliksit tik ofiso srautą. Ir, kai kitą kartą testuosite ką nors, šiame rodinyje atsivaizduos jūsų duomenys.
Patarimas. Jei nenorite per daug naujų rodinių, sujunkite Namų ir Ofiso rodinius į vieną. Kuris variantas geriausias, žinosite tik jūs. Jei nedaug žmonių naršo iš namų, tokio rodinio gali ir nebūti. O jei naršo labai daug, tai gal jis yra svarbus. Žodžiu, čia jau labai priklauso nuo situacijos.
Jei vis dar matote tuos stulpelius, tai paspauskite ant rodinio stulpelio pavadinimo, dažniausiai tai bus Visi svetainės duomenys. Turite pamatyti štai tokį vaizdą:
Pas mane jau sukurti keli rodiniai, bet pas jus bus tik vienas pagrindinis. Jį galite palikti, kaip nepaliestą ir nefiltruotą. Bet jums reikės bent jau 2-3 papildomų. Spauskite Sukurti naują rodinį, suveskite pavadinimą (jį galime keisti ir vėliau), pasirinkite laiko juostą ir spauskite Kurti rodinį. Dabar belieka kiekvienam sukurti po filtrą.
Filtro kūrimas rodinyje
Tame pačiame stulpelyje, kur kūrėte rodinį, rasite meniu pavadinimu Filtrai. Spauskite jį.
Pradžioje filtrų neturėsite, tad pasirinkite sukurti naują. Atsidarius, turite pamatyti štai šitą vaizdą:
Įrašykite filtro pavadinimą, svarbu, kad būtų aiškų kas yra filtruojama, pvz. “Be ofiso srauto”. Tada viduriniajame pasirinkime išsirinkite opciją srautas iš IP adresų, kitus du pasirinkimus paliekant kaip yra. Žemiau suveskite IP adresą ir spauskite Išsaugoti. Dabar šiame rodinyje nebus srauto duomenų, kuris ateina būtent iš šio IP adreso. Jei į tą patį rodinį norite pridėti ir namų adresą, sukurkite dar vieną filtrą ir įrašykite namų IP adresą.
Kuriant testavimo filtrą, jums reikės ne išskirti IP adresą, o priešingai, palikti srautą ateinantį TIK iš konkretaus IP. Viskas vyksta taip pat, kaip ir anksčiau tik filtro kūrime pakeiskite pirmą pasrinkimą iš Išskirti į Įtraukti tik. Taip jūsų testinis rodinys matuos srautą iš tik iš jūsų nurodyto IP adreso.
Patarimas. Jei nežinote savo IP adreso jį galite pamatyti užėję į koks mano IP adresas.
Rašydamas, ne tik perleidžiu savo patirtį, bet ir pats išmokstu ką nors naujo. Tikiuosi ir jūs čia atrasite naudingos informacijos. Norite išmokti greičiau ir patogiau? Išbandykite Google Reklamos Mokymus arba Google Analytics Mokymus. O jei patinka skaityti – mano nauja Google Reklamos knyga.