Eksperimentas. Lauko reklamos įtaka skaitmeniniam produktui

Priešistorė. Šių metų rugpjūčio mėnesį grįžinėjau iš Kauno automobiliu. Pakeliui mačiau nemažai lauko reklamos stendų ir ant vieno buvo žinutė, kad parduodamas visas stendas. Ne nuoma, bet galima tiesiog įsigyti patį stendą ir visiems laikams įsidėti savo reklamą.

Pagalvojau, kad būtų linksma tokį įsigyti. Bet supratau, kad ten mano reklamos niekam nereikia. Nežinau, ką rodyčiau automobilį vairuojančiam žmogui, kuris į mano stendą žiūrės maždaug porą sekundžių. Turiu tik knygas ir mokymus. Gaila neturiu audio knygos.

O kaip dėl stendų mieste, turėtų būti nebrangu. Juk kas ten juos perka, visi gi Facebook’e reklamuojasi (čia mano supratimas apie lauko reklamą).

Tą pačia minutę nutariau užsakyti lauko reklamą ir duoti savo knygą nemokamai.

Didžiausias minusas, kad knyga nišinė. Tai gali sudominti labai mažą dalį auditorijos. Kita vertus ji nemokama, tai gal atsiras smalsaujančių, kurie nors ir nebus tikslinė auditorija, bet vistiek parsisiųs knygą.

 

Stendų kaina ir vieta mieste

Kaip minėjau turiu tik mokymus ir knygas. Tad pagalvojau padarysiu plakatą, kuriame pasiūlysiu savo paskutinę knygą parsisiųsti nemokamai. Reikės nuskenuoti barkodą arba nueiti į tam tikrą unikalią nuorodą.

Nuorodą palikau dėl to, kad ne visiems gali suveikti barkodo skenavimas. Na ir gali būti žmonių, kurie to nesupras, nėra niekada to darę ir pan.

Dabar reikia tik surasti įmonę, kuri užsiima lauko reklama. Pagooglinau ir galiausiai nusprendžiau apsistoti ties JCDecaux. Girdėta, matyta ir šiam atvejui man puikiai tinka. Noriu pabrėžti, kad nieko bendro su šia įmone neturiu ir jokių reklaminių sutarčių nėra. Jei atvirai, tingėjau ilgai googlinti ir ieškoti idealiausio sprendimo.

Užklausiau kiek kainuos, kokios sąlygos ir kokiu formatu reikia pateikti reklamos maketą.

Gavau pasiūlymą:
15 stendų dviem savaitėms 2939€. Ir čia su 50% nuolaida. Paprašiau, kad parinktų ten kur daugiau verslo centrų, kur didesnė tikimybė, kad bus mano tikslinė auditorija.

Pasidarėm štai tokį paprastą maketą. Vienoje pusėje dizainas, kitoje – kaip atrodė reklama lauke.

 

Maždaug šiose vietose buvo išdėstyti mano stendai.

Ne visos yra idealios, bet šioje vietoje pasitikėjau JCDecaux. Aš vistiek nežinau, kur tiksliai yra visi stendai ir nors jie turi galimybę išsirinkti žemėlapyje, man tai pasirodė per daug sudėtinga. Bet kitą kartą gal reikės daugiau laiko skirti stendų atrankai.

 

Mano pasiūlymas

Nors pagrindinė įdėja buvo tiesiog išbandyti lauko reklamos poveikį, man buvo įdomu ar išeis ką nors parduoti.

Tad visas pasiūlymas atrodė taip:

1. Vartotojas pamato reklamą ir skenuoja barkodą
2. Jis patenka į puslapį, kur reikia įvesti el.paštą, kad gautum knygą
3. Po to vartotojas nukreipiamas į kitą puslapį, kur siūlau tapti mokamu nariu ir viską gauti už 9€.

Be abejo, nesitikėjau, kad reklama atsipirks. Net neįsivaizdavau kiek žmonių parsisiųs knygą.

Kadangi viską norėjau baigti per rugsėjį, nelabai turėjau laiko sugalvoti geresnį variantą. Praktiškai viską darau pats, tad kartais sunku išgauti tokį vaizdą, kuris yra mano galvoje.

Bet ar rezultatas būtų kitoks, jei mano puslapiai būtų padaryti profesionalaus dizainerio? Gal būtų geriau, bet vis tiek parsisiuntimų būtų mažai, o reklama neatsipirktų.

Tad kartais geriau padaryti kaip gaunasi ir testuoti, nei ilgai glūdinti pasiūlymą iki idealaus varianto.

 

Reklamos rezultatai

Pradėkime tiesiog nuo sausų skaičių.

Pirmi du skaičiai yra pateikiami JCDecaux. Kontaktų skaičius yra kiek žmonių galėjo pamatyti reklamą, o pasiekti žmonės, tai tie, kurie matė reklamą. Aišku, sunku pasakyti ar iš tikro jie ją matė ar tik praėjo pro šalį.

Aš manau pirmas skaičius yra kaip ir bereikšmis. Nebent stendai visus metus kabo, tai galima preziumuoti, kad visi Vilniaus gyventojai juos matė po kelis kartus.

Antras skaičius “pasiekti žmonės” man labiau panašus į parodymus. Tikėtina, kad tuos stendus pamatė apie 200 tūkst. žmonių. Pamatė tai nereiškia, kad jie žiūrėjo į stendą ir perskaitė kas jame parašyta. Labiau panašu, kad užkliuvo akis, bet nesudomino. Panašiai kaip būtų jei Facebook’e važiuotumėte žemyn savo sienoje ir akies kampu pamatytumėte kažkokią reklamą, kuri jums nei įdomi, nei jūs ją prisimenate.

Tad, jei imtume šį skaičių kaip skaitmeninės reklamos “parodymą”, o barkodo skenavimą kaip paspaudimą, tai stendų CTR (paspaudimo rodiklis) yra 0.04%. Kas yra 96 skenavimai.

Jei smalsu, štai taip pasiskirstė skenavimai padieniui. Matome, kad reklamos pradžioje pakilo ir tada buvo šuolis rugsėjo 13 dieną, pirmadienį. Sunku pasakyti kodėl. Gal pirmadieniais yra didžiausias srautas.

 

Tarp įrenginių skenavimai pasiskirstė taip:

 

Bet rimtesnių įžvalgų čia nepamatysime, nes per mažai skenavimų. iOS platforma jų turi daugiau, bet iš esmės galima sakyti, kad per puse.

Jei smalsu, barkodo kūrimui ir stebėjimui naudojau qr-code-generator.com. Tokių paslaugų yra ir nemokamų, tik nemokamos retai kada pateikia skenavimo statistiką ir pan.

 

Bet pripažinkite, kad skenavimas yra kiek “sunkesnis” veiksmas, nei tiesiog paspaudimas. Tad dėti lygybės ženklą nebūtų teisinga.

Iš visų skenavusių, knygą parsisiuntė 65 žmonės. Tad vienos knygos parsisiuntimas man kainavo 45€. Kalbant marketingo terminais, tai tokios reklamos CPA yra 45€. CPA yra mokestis už atliktą veiksmą (įsigijimą).

Pirkėjų buvo tik 2. Jei skaičiuotume nuo parsisiuntusių knygą, nes tik jie matė pirkimo pasiūlymą, tai konversijos rodiklis gaunasi 3%. Kas nėra blogai jei lygintume su el.parduotuve.

 

Bet reklamos stende dar buvo ir nuoroda. Pažvelkime kiek žmonių į ją pateko.

Todėl galima teigti, kad buvo žmonių, kurie ne skenavo, o keliavo į nuorodą.

Sunku pasakyti tikslų skaičių, bet manau kad papildomai 30-50% nuėjo į nuorodą. Tikėtina, kad esant didesniam skenavimų skaičiui, šis procentas sumažėtų. Bet manau svarbi įžvalga yra ne tai, kiek nuėjo į nuorodą, bet, kad apskritai žmonės ėjo. Tai reiškia, jei planuosite panašią reklamą, būtinai papildomai pateikite ir nuorodą. Kitu atveju rizikuojate prarasti dalį srauto.

Kadangi buvau nuvykęs prie vieno iš stendo, pastebėjau keletą dalykų. Fotografuojant iš toli, visa reklama matosi gerai. Tačiau priėjus arčiau, viršutinė dalis jau matosi sunkiai ir reikia kelti galvą.
Panašiai yra ir iš didesnio atstumo, kai smulkus tekstas visai nesimato. O mano atveju ir pati knyga sunkiai matėsi.

Tą būtinai turėkite omeny darydami plakatą.
Ar produktas smulkus ir jo gali nesimatyti iš toli, ko pasekoje vartotojas neatkreips dėmesio?
Ar tekstai nėra per smulkūs?
Ar pagrindinė žinutė lengvai skaitosi iš bet kokio atstumo?

 

“Šalutiniai” reklamos poveikiai

Kadangi tai buvo knyga, natūralu, kad ir autoriaus gali ieškoti. Pastebėjau, kad pakilo ir mano Linkedin paieškos.

Grafikas atrodo štai taip:

Matosi, kad tuo metu, kai buvo reklamos stendai, mano paieškos pakilo beveik dvigubai. Aišku, skaičiai maži, bet reklamos įtaka vis tiek jaučiasi.

 

Lygiai tas pats matosi ir organinėje paieškoje. Šuolis reklamos metu.

Įprastai būdavo po kelias paieškas, tačiau tomis savaitėmis pakilo iki 12. Nors ir čia skaičiai maži, bet mes matome akivaizdžią įtaką.

 

Reziume

Gal kampanija ir nebuvo didelė, bei produktas ne pats tinkamiausias. Bet manau galime padaryti keletą išvadų.

1. Knygos parsisiuntimas kainavo 45€, tikrai per brangu. Manau su Facebook reklama šis skaičius neviršytų 5€.

2. Jei darysite panašią kampaniją ir pasirinksite produktą, kuris yra mažiau nišinis, tikėtina, kad sulauksite daugiau įsitraukimo. Aš manau, jei kokia nors nauja kavinė pasiūlytų nemokamą kavos puodelį nuskenavus barkodą, tai būtų bent tūkstantis žmonių norinčių atsigerti nemokamai kavos.

3. Patariu būtinai nuvykti bent į kelias vietas ir nusifotografuoti savo stendus. Ne dėl to, kad jų ten gali nebūti, bet kad žinotumėte, kaip juos mato praeinantys žmonės. Mano aukščiau pateiktas stendas turėjo tris reklamas ant vieno stendo. Gerai, kad mano buvo atsukta būtent į didžiausią srautą. Tuo tarpu kitų aš netikrinau.

4. Lauko reklama, bent jau mano atveju, turėjo įvairiapusį poveikį. Žmonės ne tik atėjo tiesiai į nuorodą, bet ir ieškojo manęs Google ir Linkedin. Turėkite omeny, kad jūsų taip pat žmonės gali ieškoti tiek Facebook, tiek Google, tiek kituose tinkluose. Tad pasirūpinkite, kad ir ten aiškiai komunikuojate tai, ką parduodate (reklamuojate).

5. Man vieno stendo kaina vienai dienai gavosi 15€. Atrodo tikrai nedaug, jei pradedi galvoti, ką gali gauti už 15€. Tiesa, vienai dienai niekas stendo neduos. Bet tikrai galima sugalvoti įdomių idėjų. Pavyzdžiui, jei ieškote darbo, galima būtų pasiimti stendą prie vieno iš verslo centrų, kuriame įsikūrus jūsų svajonių įmonė ir reklamuoti ten save darbdaviui. “Sveiki įmonės “XYZ” vadove, norėčiau pas jus dirbti. Mano CV rasite nuskenavę barkodą”. Sutinku tekstas gali būti geresnis, bet mintį pagaunate. Tikrai tikiu, kad daugumai vadovų bus smalsu, o ir parodo darbuotojo kūrybiškumą.

6. Kurdamas plakatą, daryčiau jį dar labiau ryškesnį. Tokį, kuris iš karto traukią akį. Vien tekstas čia napadės. Nes galvojau, kad užteks parašyti “nemokama knyga” ir žmonės gal atkreips dėmesį. Tačiau pirma reikia “išsišokti”, o tada jau žmonės perskaito kas parašyta.

 

Eksperimentas man patiko ir manau išbandysiu daugiau įvairių reklamos būdų, kur persipina skaitmeniniai ir įprasti kanalai ir kokią jie daro reklamuojamam produktui. Būtų smalsu sužinoti ar kas nors turėjo kitokią lauko reklamos patirtį ir kaip matovate rezultatus. O jei po straipsnio nutarsite išbandyti reklamos stendus, taip būtų šaunu jei pasidalintumėte savo patirtimi. Manau galėtume ir naują straipsnį parašyti.