Reklamuojatės AdWords, nes norite pritraukti labai tikslingą auditoriją. Norite, kad vartotojai atėję pirktų, registruotųsi, naršytų ar pan. Tačiau, jei jūs nematuojate šių veiksmų, tai kaip žinosite ar kampanijos yra sėkmingos?
Atrodo logiška, tačiau daugumoje paskyrų nėra sukonfiguruotos konversijos. Nežinau, kurie rodikliai yra stebimi, bet kokie jie bebūtų, jie neatskleis kampanijos efektyvumo. Net jei jūsų kampanijos tikslas pritraukti kuo daugiau paspaudimų, jūs turite žiūrėti, kokie tie paspaudimai, o ne tik jų kiekį. Paspaudimas paspaudimui nelygus.
Tikslai
Kodėl jūs investuojat į AdWords reklama? Dažnai atsakymas būna “pritraukti naujus klientus”, “padidinti pajamas” ir pan. Ir tai labai šaunūs tikslai, tačiau jie per platūs, kad galima būtų juos naudoti, matuojant kampanijos efektyvumą.
Jei norite tiksliai žinoti, kokią naudą AdWords kampanijos jums atneša, jūs turite nustatyti labai aiškius, išmatuojamus tikslus.
Ekonominė svetainės vertė
Tai bendra vertė, kurią gaunate iš svetainės. Ar vartotojas gali atlikti tik vieną veiksmą jūsų svetainėje (nusipirkti prekę) ar daugiau (užsisakyti naujienlaiškį, pasinaudoti skaičiuokle)?
Jūsų pagrindinis tikslas yra vadinamas makro konversija, visi kiti – mikro konversijomis. Pavyzdžiui, el.parduotuvėje makro konversija yra prekės įsigyjimas, o tarkime naujienlaiškio prenumerata yra mikro konversija.
Štai kaip gali atrodyti jūsų makro ir mikro konversijos.
Pasistenkite išsivesti kiekvienos konversijos kainą, t.y. kiek tam tikras veiksmas jums atneša pinigų. Bet kokį veiksmą galima įvertinti, tiesiog reikia žinoti kaip. Pavyzdžiui, jei jūs siunčiate naujienlaiškį 1000 vartotojų ir jis jums sugeneruoja 10 000Lt pajamų, tai reiškia, kad viena naujienlaiškio prenumerata, jums gali atnešti 10Lt. Tai žinodami, galite nustatyti maksimalią kainą, kuria norite mokėti už naujienlaiškio prenumeratą.
Kaip pasižiūrėti ar šiuo metu konversija sureguliuota gerai?
Jei turite AdWords paskyrą, tai spauskite viršuje meniu juostoje Įrankiai ir pasirinkite Konversijos.
Turite pamatyti savo visas konversijas, kurios šiuo metu yra sukurtos ar importuotos į AdWords paskyrą. Aišku, jei niekas jų nesukūrė tai čia nieko ir nepamatysite. Bet nenusiminkite, straipsnio pabaigoje, jūs irgi turėsite konversijas.
Jei matote kažką panašaus savo paskyroje, tai turite problemą. Aišku, viskas priklauso nuo to kaip dažnai įvyksta konversija. Jei jūs parduodate kombainus, tai gal būt jūsų konversijos įvyksta kelis kartus per metus. Tačiau kitu atveju, reiktų pagalvoti, ar daugiau nei 30d. neįvykusi konversija yra gerai. Gal konversijos kodas įdėtas blogai? O gal jis buvo išimtas po paskutinio dizaino perdarymo.
Nesvarbu kokį vaizdą matytumėte, turite savęs paklausti:
1. Ar tai visos konversijos (makro+mikro), kurias vartotojas gali atlikti mano svetainėje?
2. Ar kiekviena konversija turi priskirtą vertę?
3. Įsitikinkite, kad tikslai importuoti iš Google Analytics, nėra jau matuojami su AdWords kodu.
Ką daryti jei konversijų niekas nesukūrė? Skaityti toliau:).
Konversijos kūrimas
Jei jau esate minėtame konversijų puslapyje, tai galime kartu sukurti konversiją AdWords paskyroje. Manau nesunkiai pastebėsite raudona mygtuką su užrašu Konversija. Spauskite jį.
Įrašykite konversijos pavadinimą, bet ką, kas aiškiai atskleis ką vartotojas padarė. Kadangi dauguma konversijų vyksta svetainėje, tai pasirenkame pirmą pasirinkimą, t.y. Tinklapis. Kitos konversijos kalba pačios už save, tačiau ne visos veikia Lietuvoje.
Dabar jums reikia pasirinkti kaip bus skaičiuojama konversijos vertė. Pirmas pasirinkimas reiškia, kad bus priskiriama ta pati, jūsų nustatyta vertė. Antras pasirinkimas reiškia, kad vertė bus nustatoma automatiškai. Tiesa, pastarajam reikės pakeitimo AdWords kode, tą geriausia palikti programuotojui. Trečias pasirinkimas jums turėtų neegzistuoti, nes, mano nuomone, nebūna konversijos be vertės.
Vėliau pasirinkite kaip bus skaičiuojamos konversijos, visos ar tik unikalios. Visos reiškia, kad kiekvieną kartą, kai tik įvyks konversija AdWords ją priskaičiuos, pavyzdžiui prekės pirkimas. Juk vienas vartotojas gali prekių pirkti daug. Unikalios konversijos bus skaičiuojamos tik kartą, pavyzdžiui naujienlaiškio prenumerata. Juk teoriškai vienas asmuo gali tik kartą prenumeruoti naujienlaiškį.
Konversijų langą šiam kartui palikite standartini – 30d.
Na, o kategorija tai pasirinkite artimiausią jūsų konversijai, ar tai pirkimas, ar registracija ir t.t.
Kitus nustatymus galite praleisti ir tęsti toliau. Paskutinis žingsnis yra kodo įdėjimas į svetainę.
Jei turite programuotoją po ranka, tai pasirinkite pirmą pasirinkimą ir įrašykite jo el.paštą. Jam bu išsiųsta instrukcija. Jei kodą dėsite patys, tai rinkitės antrą variantą.
Kodas turi būti patalpintas ten, kur vartotojas patenka įvykdęs norimą veiksmą (konversiją). Jei tai naujienlaiškio prenumeratą, tai kodas turi būti įdėtas į puslapį, į kurį vartotojas patenka jau užpildęs prenumeratos formą.
Štai ir viskas. Po dienos kitos prisijunkite ir užeikite į Konversijas, kad įsitikintumėte ar viskas veikia teisingai. Geriausia pačiam ir patestuoti.
Konversijos importavimas iš Google Analytics
Jei turite Google Analytics paskyrą (o kitaip ir būti neturėtų), tai galite konversijas importuoti iš ten. Tai yra dar paparsčiau, nei jas kurti per AdWords paskyrą.
Gal jau pastebėjote, šalia konversijos raudono mygtuko papildomą importavimo mygtuką.
Spauskite jį. Jums išmes visas turimus tikslus ir ekomercijos konversijas iš Analytics paskyros. Išsirinkite norimas ir spauskite importuoti. Viskas labai paprasta.
Konversijų stebėjimas AdWords Ataskaitose
Standartinėse paskyrose jūs nematysite kiek konversijų sugeneravo jūsų raktiniai žodžiai. Tam reikia įjungti papildomus stulpelius. Einame į skelbimų grupę, į raktinių žodžių sąrašą. Dabar viršuje pasirenkame tinkinti stulpelius, kaip parodyta paveikslėlyje.
Atsidariusiame sąrašę susirandame norimus stulpelius. Galite pridėti visus, tačiau bus nepatogu stebėti.
Kokius stulpelius pridėsite priklauso nuo to, kokias konversijas stebite. Jums gali prireikti Konvertuotų paspaudimų stulpelio, kuris tiesiog skaičiuoja unikalias konversijas, ir/arba Konversijų stulpelio, kuris skaičiuoja visas konversijas. Tad jei asmuo atėjęs per tam tikrą raktinį žodį atliks du pirkimus, tai prie Konvertuotų paspaudimų jūs matysite vienetą, prie Konversijų dvejetą. Kiti stulpeliai, kalba patys už save, tai mokestis už konversiją, konversijos rodiklis ir t.t. Visada galite pridėti konversijos rodiklį ir aišku mokestį už konversiją. Konversijos rodiklis reikalingas tam, kad žinotumėte, kokią dalis nuo paspaudusių konvertuojasi. Na, o konversijos kainą naudosite optimizavimui. Juk negalite mokėti už konversiją daugiau nei ji atneša pelno.
Konversijų segmentas AdWords paskyroje
Jei turite ne vieną konversiją, o dauguma svetainių ir turi ne vieną. Tai jums reikės žinoti, kuris raktinis žodis atsakingas už kurią konversiją. Pagal nutylėjimą, AdWords rodo bendrą konversijų skaičių, tad jums reikės pasitelkti segmentus. Juos rasite visai šalia Stulpelių tinkinimo.
Būdami raktinių žodžių sąraše, pasirinkite vieną iš būdų. Konversijos pavadinimas, tai tas pavadinimas, kurį jūs suteikėte kurdami konversiją. O kategorija, tai ta kurią priskyrėte nustatymuose. Kartais gali būti taip, jog kelios konversijos bus priskirtos tai pačiai kategorijai, tad pasirinkite pagal pavadinimą.
Dabar prie kiekvieno raktinio žodžio matysite už kokią konversiją jis yra atsakingas. Atitinkamai galėsite pakoreguoti jo paspaudimo kainą.
Dabar turėtumėte geriau matyti, kokią gi naudą jums atneša reklama su AdWords. Turiu paminėti, kad tik tik aisbergo viršūnė. Atsipirkimo matavimas yra sudėtingas dalykas ir kiekviena įmonė tai daro savaip. Vieni žiūri kiek vartotojas atnešė pelno vieno vizito metu ir taip pasiskaičiuoja kiekvieno kanalo atnešamą naudą. Kiti ima ilgesnį periodą ir skaičiuoja kelių mėnesių ar netgi metų vartotojo sugeneruotą pelną, ir pagal tai nustato jo konversijos kainą. Jei jūs tik pradedate matuoti konversijas, tai pradėkite nuo pagrindų – pirma sukurti konversiją savo paskyroje. O vėliau pereisite ir prie sudėtingesnių dalykų.
[grwebform url=”http://app.getresponse.com/view_webform.js?wid=6874104&u=8xhr” css=”on”/]
Rašydamas, ne tik perleidžiu savo patirtį, bet ir pats išmokstu ką nors naujo. Tikiuosi ir jūs čia atrasite naudingos informacijos. Norite išmokti greičiau ir patogiau? Išbandykite Google Reklamos Mokymus arba Google Analytics Mokymus. O jei patinka skaityti – mano nauja Google Reklamos knyga.