6 Google Analytics ataskaitos parodančios, pro kurias skyles išteka jūsų pinigai

Jūsų svetainė turi skyles, pro kurias išteka pinigai. Nedarykite klaidos manydami, kad pas jus tokių skylių nėra. Visos svetainės jų turi. Svarbiausia, jas identifikuoti ir pašalinti, kitaip kasdien prarandate galimas pajamas.

 

Kanalo vizualizacija
Jei jūsų svetianė turi pirkimo kanalą (žingsniai, kuriuos vartotojas praeina norėdamas įsigyti prekę), jūs turite pradėti nuo Kanalo vizualizacijos ataskaitos. Tiesa, toks kanalas nebūtinai būdingas el.parduotuvėms. Kanalą gali turėti praktiškai bet koks veiksmas. Štai 4 žingsnių kanalas.
 
demo.prodev.lt/golcas.lt kanalo vizualizacija

 

 

Tik maždaug 55% baigia pirkimą, ar tai gerai? Vartotojas jau yra viską suvedęs, jam belieka tik paspausti sumokėti, tačiau apie puse vartotojų to nepadaro. Standartiškai toks procentas yra labai mažas ir turi būti žymiai didesnis, bent 80%. Aišku, labai viskas priklauso nuo prekės ir srities. Bet čia būtų pirma ir svarbiausia vieta nuo kurios pradėčiau taisyti skyles.

 

Konversijos pagal įrenginius

Labai paprasta ir aiški ataskaita, bet gali atskleisti nemažai informacijos. Ar daug žmonių lankosi iš mobiliųjų įrenginių? Ar jie gerai konvertuojasi? Kaip skiriasi konversijos lyginant skirtingus įrenginių modelius? Pradėkite tiesiog nuo įrenginio kategorijos.
 
demo.prodev.lt/golcas.lt irenginiai

 

Jūs turėtumėte ieškoti neatitikimų tarp skirtingų įrenginių. Dažniausiai vartotojai per mobiliuosius įrenginius konvertuojasi prasčiau, bet vėlgi priklauso nuo industrijos. Dažniausiai mobilių įrenginių konversijos rodiklis būna trečdalis nuo kompiuterių konversijos rodiklio. Jei matote, kad jūsų konversijos rodiklis žymiai mažesnis, tai reiktų išbandyti pirkimą su mobiliuoju telefonu. Taip pat, nepamirškite, jog mobiliųjų įrenginių naudojimas auga. Patikrinkite kokią auditorijos dalį sudaro vartotojai apsilankantys per mobiliuosius telefonus. Jei jūsų kompiuterių srautas mažiau nei 50% jums nedelsiant reikia geros mobiliems įrenginiams pritaikytos svetainės.

Patikrinkite ar programuotojai nepamiršo apie kitas mobilių įrenginių operacines sistemas.
 
demo.prodev.lt/golcas.lt operacine sistema
 
Šiuo atveju panašu, kad BleckBerry telefonų palaikymas buvo pamirštas. Nors naudotojų ir nedaug ateina, tačiau, kiekvienas galimas pardavimas yra svarbus. Taip pat Android telefonai galėtų pasistiebti, nes jų konversijos rodiklis mažesnis nei iOS įrenginių. Jei ši informacija per plati – susiaurinkite. Pasižiūrėkite konkrečius įrenginius.
 
demo.prodev.lt/golcas.lt konkretus irenginiai
 
Iškarto matosi, jog vienas iš telefonų modelių GT-S3570 turi problemą, nes niekas iš užėjusių nepirko.  Opera mini naršyklė skirta S60 modeliams, panašioje situacijoje, tačiau tai gali būti dėl seno telefono modelio. Jūsų ataskaita gali parodyti visai kitus modelius, bet svarbiausia, kad jūs iškarto matysite kurioje vietoje yra skylės ir žinosite ką reikia taisyti.

 

Didelis srautas/aukštas atmetimo rodiklis

Jūs tiek vargstate, jog pritrauktumėte srautą į savo svetainę. Po kokius puslapius naršo atėję vartotojai ir, kurie iš šių puslapių jiems nepatinka. Einame į Elgsena>Svetainės turinys>Visi puslapiai. 
 
demo.prodev.lt/golcas.lt svetainiu puslpaiu ataskaita
 
Tai puiki vieta pradėti, nes iškarto matote, kokie puslapiai gerai “važiuoja”, o kurie atsilieka. Pabandykite juos palyginti, gal pavyks pastebėti priežastis, dėl kurių puslapių rezultatai prastesni.

 

Didelis srautas ir aukštas atmetimo rodiklis

Dabar pasižiūrėkite į savo nukreipimo puslapius, Elgsena>Svetainės turinys>Nukreipimo puslapiai.
 
demo.prodev.lt/golcas.lt nukreipimo puslapiai
 
Pradėkite nuo tų, į kuriuos kreipiate mokamą srautą, pvz. Google AdWords kampanijos. Jei šių puslapių atmetimo rodiklis aukštas, jūs švaistote pinigus, tiesiogine to žodžio prasme. Peržiūrėję mokamo srauto nukreipimo puslapius, pereikite prie kitų. Pasižiūrėkite ar tarp blogų puslapių nėra tokio, kuris yra labai svarbus konversijos kanale. Pradėkite nuo jų, nes jie tiesiogiai daro įtaką pardavimams.

 

Ekranų raiškos ataskaita

Šiandien vartotojai turi daug įrenginių, o tai reiškia daug įvairių rezoliucijų. Pasižiūrėkite, kokios rezuliucijos pas jus turi daugiausia lankytojų ir kaip jos konvertuojasi. Ar pastebite bendrą tendenciją? Einam į Auditorija>Naršyklės ir OS, viršuje spaudžiam Ekrano skyra.
 
demo.prodev.lt/golcas.lt ekrano skyra
 
Ar ir pas jus aukštesnės rezoliucijos vartotojai konvertuojasi geriau? Kodėl? Gal dizaineris turėdamas gerą monitorių, parengė dizainą pagal save. Kiti vartotojai turėdami mažesnes rezoliucijas nemato visko taip gerai. Gal būt ne visi meniu punktai gražiai telpa į vieną eilutė?  O gal ant monitorių su mažesne rezuliucija ne visas turinys lengvai įskaitomas? O gal dalies jo nesimato ir reikia “scrolinti”? Tai klausimai, kuriuos privalote atsakyti, ir tai galite padaryti tik jūs.

 

Didelio srauto, bet lėti puslapiai

Niekas nemėgsta lėtų puslapių. Kuo puslapis lėtesnis, tuo didesnė tikimybė, kad vartotojas pabėgs. Taigi jūs turite pasirūpinti, kad svarbiausia (o geriausia visi) jūsų svetainės puslapiai būtų greiti. Einame į standartinė ataskaitą Elgsena>Svetainės sparta>Puslapio laikas. 
 
demo.prodev.lt/golcas.lt puslapio laikas
 
Šią ataskaitą geriausia žiūrėti su programuotoju, gali būti, kad jis iškarto identifikuos kelias problemas. Taip pat, galite pasinaudoti Google puslapio greičio matavimo įrankiu ir rezultatus kiekvieno puslapio programuotojui nusiųsti.

 

Nauji ir grįžtantys

Mano nuomone, pati paprasčiausia, bet labai daug įžvalgų suteikianti ataskaita. Pasižiūrėkime.
 
demo.prodev.lt/golcas.lt girztantys ir nauji

 

Dažnai galima sutikti, kad grįžtatnys vartotojai konvertuojasi gerai. Ir tai logiška, vartotojui reikia kelių kartų kol apsispręstų ar pasitikėti šia svetaine, gal būt pagalvoti ar to daikto išviso reikia. Tokiu atveju, jūsų stragtegija gali būti nukreipta ties vartotojo įtraukimu. Pirma parodyti ką turite, ar kaip galite jam padėti ir vėliau konvertuoti. Jei grįžtančių vartotojų konversijos rodiklis geresnis nei naujų, tai jūs jokiais būdais negalite “bombarduoti” naujo lankytokjo įvairiais pasiūlymais “pirkti dabar”.
 
Jeigu yra taip, jog nauji konvertuojasi geriau už senus, tai atitinkamai keiskite svetainė strategiją. Gal tai impulsyvūs pirkėjai? O gal jiems nereikia ilgai galvoti, nes jūsų paslauga aiški, prekės nebrangios, svetainė patraukli, o įmonė žinoma. Tokiu atveju jūs galite mažiau galvoti apie vartotojų įtraukimą ir susikoncentruoti tik į pardavimą.

 

Nė viena svetainė nėra tokia pati, tad ir sprendimo būdai skirsis. Vienas skyles pavyks užlopyti lengvai, kitoms reikės laiko. Svarbiausia yra pradėti nuo tų, kurios turi didžiausią įtaką pardavimams. Taip jums bus lengviau “prakišti” pataisymo įdėjas vadovams.
 
Taip pat nepamirškite, jog ataskaitos parodo kas įvyko, bet nepasako kodėl. Priežastis turėsite rasti patys.