19 Remarketingo auditorijų, kurias privalote išbandyti

remarketingo auditorijos

Pakarotinė rinkodara, dar kitaip vadinama remarketingu arba retargetingu, yra tiesiog būdas pasiekti vartotojus, kurie jau buvo apsilankę jūsų svetainėje.

Google, naudodamas naršyklės sausainiukus (cookies) žino, kurie vartotojai, kokį puslapį aplankė ar ką veikė svetainėje. Paprastai tariant visa informacija, kurią matote savo Google Analytics paskyroje, gali būti naudojama remarketingo auditorijoms kurti.

Šios auditorijos reikalingos tam, kad vėliau jas galėtumėte priskirti tam tikroms kampanijoms Google Reklamos paskyroje. Kadangi abi paskyros lengvai susijungia, tai auditorijos sukurtos Google Analytics paskyroje, iš karto prieinamos ir Google reklamos kampanijoms.

Pakartotinė rinkodara suteikia antrą šansą sudominti ir pritraukti vartotoją, tuo padidinat konversijos tikimybę.

 

Manau tikrai žinote, ne visi vartotojai konvertuojasi pirmo apsilankymo metu, kartais reikia 2, 3 ar net 10 apsilankymų, kol vartotojas nusprendžia tapti jūsų klientu. Tad dažniausiai, jūs ir toliau reklamuojatės tradiciniais reklamos kanalais, ir tikitės, kad ši reklama sugrąžins ir jau buvusius ir apie jus girdėjusius vartotojus. Tačiau toks būdas padidina reklamos išlaidas, nes jūs negalite atskirti tuos, kurie jau susipažinę su jumis, nuo tų, kurie apie jus nieko negirdėjo. Pakartotinė rinkodara leidžia susigrąžinti tuos vartotojus, kurie pabėgo. Tai dar vienas šansas įtikinti vartotoją, kad jūsų produktas ar paslauga yra geri.

Visas auditorijas galite sukurti savo Google Analytics paskyroje. Užeikite į Admin nustatymus ir viduriniame stulpelyje susiraskite Audiences (auditorijos). Spausite ir ten jau galėsite susikurti savo auditorijas.

Aptarsime remarketingo auditorijų įdėjas ir ką jiems galime reklamuoti, kad padidintumte tikimybę vėl susidomėti jūsų produktu ar paslauga.

Remarketingas pagal auditorijos galiojimo laiką

Kiekvieną kartą, kai kuriate auditoriją, jūs nurodote, kiek dienų kiekvienas vartotojas ten išliks. Pvz. jei jūsų auditorijos laikotarpis yra 30 dienų, tai šiam laikotarpiui pasibaigus, vartotojai daugiau jūsų reklamos nematys. Nebent jie vėl užeis į svetainę ir atitiks auditorijos taisykles. Paveikslėlyje matote dienų kiekį ir kiek vartotojų atitinką taisyklę per paskutines 7 dienas. Visada atkreipkite dėmesį į pastarąjį skaičių, nes jei bus rodomi nuliai, tikėtina, kad jūsų auditorijos taisyklės per siauros.

Nesupainiokite, tai nėra reklamos kampanijos galiojimas.

Priklausomai nuo produkto ir paslaugos, jūs galite reguliuoti kiek laiko vartotojas mato reklamą. Jei jūsų produktas ar paslauga nėra brangus ir vartotojai ilgai neužtrunka svarstydami apie jos įsigyjimą, tai greičiausiai tokiai auditorijai neverta rodyti reklamos 30d., užteks ir 7 dienų. Nes jei jie nenusipirko nieko kelių dienų bėgyje, tai greičiausiai to nepadarys ir vėliau. Tad sutaupote lėšų ir neerzinate savo lankytojų.

Tuo tarpu, jei prekė brangi, reikalaujanti daugiau apmąstymo, efektyviau būtų auditorijos laikotarpį nustatyti 90 dienų. Tokiu būdų vartotojas visą laikotarpį matys jūsų banerius ir nepamirš, kad lankėsi pas jus.

Auditorių įdėjos:

1. Sukurkite auditoriją su 7 dienų galiojimu. Reklamose rodykite nuolaidą arba reklamuokite kitas akcijas. Kadangi nedaug laiko praėjo nuo vizito, tai vartotojas nebus jūsų pamiršęs

2. 30 dienų auditorija, išimant pirmas 7 dienas. Kuo daugiau laiko praeina nuo vizito, tuo mažiau vartotojas apie jus prisimena. Tad tokiai auditorijai galite bandyti rodyti naujas prekes ar paslaugas, taip bandydami iš naujo sudominti vartotoją.

3. 90 dienų auditorija, išimant pirmas 30 dienų. Panaši į antrą auditoriją, tik ilgesnis laikas. Jei nepavyko vartotoja susigrąžinti per pirmas 30 dienų, tai tikėtina, kad jie jau pamiršo apie jus. Gali tekti vartotoja “vilioti” iš naujo, įsiviazduojant, kad jis niekada pas jus nebuvo užėjęs. Reklamose galite rodyti labiau brandingo banerius, t.y. reklamuoti patį prekęs ženklą, didinti žinomumą.

 

Tam tikrų puslapių lankytojai

Ši, taip pat standartinė auditorija gali būti labai efektyvi. Jūs pasirenkate puslapį ar puslapius, kuriuos aplankė arba neaplankė vartotojas. Deriniai gali būti labai įvairūs. Kuriant pasirinkite Page (puslapis), tada contains ir įrašykite nuorodą arba jos dalį. Nurodyti galite ir kelis puslapius pridėdami papildomą eilutę. Spauskite OR arba AND, dešinėje.

Auditorijų įdėjos:
4. Aplankė krepšelio puslapį, bet nepirko. Šie vartotojai, jau ketino kažką įsigyti, klausimas kodėl jie neužbaigė savo veiksmo? Kadangi jie dar “karšti”, reklamose galite rodyti papildomą nuolaidą skatindami užbaigti pirkimą. Taip pat galite tiesiog priminti vartotojams, kad jie kažką paliko krepšelyje.

5. Aplankė produkto puslapį, bet neįsidėjo į krepšelį. Labai panaši į ankstesnę auditoriją. Šiuo atveju vartotojai apžiūrinėjo prekes, jie kaip ir domisi tuo ką jūs turite, bet gal dar nebuvo pasiruošę pirkti. Reklamose lygiai taip pat galite rodyti nuolaida, jos visada gerai veikia. Taip pat galite reklamuoti susijusias prekes, t.y. Parodyti, kad turite didesnį pasirinkimą. Reklamuoti naujausias prekes, nes galbūt vartotojo nesudomino prieš tai žiūrėtos.

6. Aplankė tam tikros prekės kategorijas. Šioje vietoje jūs žinote, kuo vartotojas domisi. Tad galite pasiūlyti susijusias tos pačios kategorijos prekes arba pasiūlyti panašias prekes, pvz. jei vartotojas naršė megztinių kategorijoje, tai reklamos galite rodyti marškinius ar kelnes.

7. Aplankė akcijų puslapį. Ne visos svetainės turi atskirą akcijų puslapį, bet jei toks yra, tai tokio puslapio apsilankymas indikuoja, kad vartotojas domisi nuolaidomis. Tad kaip ir anksčiau, jei įmanoma reklamos siūlote nuolaidą. Arba reklamuojate kitas savo akcijas. Nes gali būti, kad vartotojas nepastebėjo visų jūsų turimų akcijų.

 

Lankytojų elgsena

Nauji ir grįžtantys vartotojai, dvi skirtingos grupės. Vieni jūsų svetainę aplankė pirmą kartą, kiti jau buvo užsuke anksčiau. Ar jie turi matyti tas pačias reklamas? Aš sakyčiau ne. Elgsena gali daug atskleisti ir pagerinti reklamos kampanijų efektyvumą.

Kurdami pasirinkite User type (vartotojo tipas) ir exactly matches (tiksliai atitinka) ir tada arba nauji arba grįžtantys.

Auditorijų įdėjos:
8. Nauji vartotojai. Kadangi tai pirma jų pažintis su svetaine, tai juos galit bandyti susigrąžinti rodydami labai daug įvairių dalykų: minėtas akcijos puslapis, nuolaidos, naujausios prekės, video apie jūsų įmonę (prekės ženklą) ir t.t. Jūs turite arba sudominti vartotoja grįžti dar kartą, arba pamėgti jūsų svvetainę.

9. Grįžtantys vartotojai. Jie žino jūsų svetainę, jie čia buvo ir vėl grįžo. Tokiems vartotojams reklamos gerai veikia naujos prekės ar paslaugos. Jei turite aplikaciją, pasiūlyti ją parsisiųsti. Pasiūlyti prenumeruoti naujienlaiškį. Susikurti paskyrą. Netgi reklamuoti savo video arba esantį svetainėje arba Youtube kanale. Kiekvienas iš šių veiksmų didina vartotojo lojalumą jūsų prekės ženklui.

10. Auditorijos įsitraukimas. Jūs galite pasirinkti svetainės išbuvimo laiką arba peržiūrėtų puslapių skaičių, arba abu. Jūs galite daryti prielaidą, kad auditorija daug ir ilgai naršanti svetainėjė yra labaiu įsitraukusi. Tad reklamose tokią auditoriją galite sudominti papildomu turiniu, produktais, naujienomis ir pan.

11. Atkritusi auditorija. Tai žmonės, kurie pamatė tik vieną puslapį ir pabėgo, angliškai bounced visitors. Tokių lankytojų procentą matote prie bounce rate (atmetimo rodiklio). Kadangi jie nesusidomėjo, tai jūs galite ją išskirti iš visų savo kampanijų, preziumuojant, kad ji niekada nesusidomės. Tokiu atveju taupote reklamos biudžetą. Galite bandyti sukurti specialias reklamas ir pabandyti laimėti jų dėmesį, bet dažnai tai būna sunku. Tai reklamose turi būti ypatingas pasiūlymas arba priešingai, net nekalbėti apie svetainės propduktus ir paslaugas, o bandyti dėmesį patraukti kitaip (video, straipsniai).

Lankytojų geografija

Google Analytics rodo informaciją apie miestus. Ji nėra 100% tiksli, bet mums to užtenka. Tad mes galime sukurti specialias kampanijas pagal tai, iš kur vartotojas apsilankė.

Panašiai kaip ir su ankstesne auditorija. Tik pasirinkite City (miestas) ir išsirinkite norimą mėstą.

Auditorijų įdėjos:
12. Miesto auditorija. Reklamose galite rodyti skirtingą informaciją Vilniaus ir Klaipėdos gyventojams. Pvz. pristatymo terminai arba atsiėmimo punktai. Specialios akcijos vykstančios tik fizinėje parduotuvėje, kuri yra tik viename mieste.

Svarbūs veiksmai svetainėje

Mes kalbėjo apie puslapių apsilankymus, tačiau yra ir kiti veiksmai svetainėje, kurie gali padėti su remarketingo kampanijomis. Vienas iš paprastesnių pavyzdžių – paieška svetainėje.
Dažnu atveju, vartotojai atliekantys paiešką svetainėje yra linkę geriau konvertuotis. Arba skaičiuoklės: paskolų, mokesčių, siuntimo ir t.t. Kadangi kiekvienos svetainės įrankiai gali būti skirtingi, parodysiu tik svetainės paieškos auditoriją.

Pasirinkite Site search status (svetainės paieškos statusas) ir šį kartą reikia rinktis does not match exactly (neatitinka tiksliai) ir pasirinkti Visits without site search. Kadangi Google rodo tik tuos kurie neieškojo, tad norint sukurti auditoriją tik tų, kurie naudojosi paieška, jums reikia išskirti tuos, kurie nesinaudoja. Atvirkštinis variantas.

Auditorijų idėjos:
13. Vartotojai atlikę paiešką svateinėje. Šie žmonės yra labiau įsitraukę, tad atskira kampanija, būtent šiai auditorijai gali būti efektyvi. Reklamose galite rodyti ir nuolaidas ir naujus produktus ar paslaugas.Tikėtina, kad ši auditorija gali susidomėti keliais dalykais, tad galima nemažai patestuoti įvairių idėjų.

14. Įrankių naudotojai. Kaip minėjau įvairios skaičiuoklės irgi parodo didesnį vartotojų įsitraukimą. Reklamose galite rodyti įvairius pasiųlymus, kaip ir ankstesniai auditorijai.

15. Užsiprenumeravę naujienlaiškį. Nors jūs jau turite šių žmonių el.paštą ir galite siųsti naujienlaiškius, tačiau taip pat galite šiuo vartotojus naudoti ir reklamos kampanijoms. Šie žmonės nori gauti jūsų pasiūlymus, tad nepraleiskite progos. Nepamirškite, kad ne visi skaito visus laiškus, o ir kai kurie keliauja į pramoginių laiškų skirtuką (Promo tab).

Pirkimo (konversijos) elgsena

Lankytojai tapęs jūsų klientais taip pat yra puiki auditorija. Jie jau užsisakė produktą ar paslaugą, tad jie jumis pasitiki. Jūs galite jiems reklamuoti susijusias paslaugas, naujus produktus, ypatingus pasiūlymus.

Su ekomercija ar tikslais yra panašiai. Ekomercijai yra skirtas atskiras pasirinkimas (pažymėta rodykle), tn rasite papildomus nustatymus, kurie leis išsirinkti norimą auditoriją. Su tikslais (goals) yra paprasta. Tiesiog išsirenkate vieną iš savo tikslų ir pasirenkate daugiau už 0. Tai apims visus, kurie įvykdė jūsų tikslą bent vieną kartą. Ar tai pirkimas ar užklausa, nesvarbu.

 

Auditorijų idėjos
16. Pirkę pirmą kartą. Visiems, kurie kažką nusipirko ar užsisakė (nesvarbu kokia pagrindinė svetaines konversija), galite pasiūlyti nuolaidą antram pirkimui. Dažniausiai tai darom el.paštu, bet remarketingo kampanijos irgi gali būti efektyvios.

17. Susijusios prekės. Angliškai vadinamu cross-sell. Jei auditorija jau pirko batus, galite pasiūlyti kelnes arba striukes. Pirko vasariškus marškinėlius, pasiūlykite šortus. Manau čia tikrai nepritrūks įdėjų reklamoms.

18. Perkantys brangius daiktus. Lankytojai perkantys daug arba brangius daiktus. Darome išvadą,kad tai labiau pasiturintys vartotojai, tad ir reklamos kampnijose mes galime specialiia jies rodyti brengesnius produktus ar paslaugas. Arba tiesiog dažniau kviesti įsigyti naujienas.

19. Pigių prekių pirkėjai. Kitaip mažo krepšelio savininkai. Tai auditorija priešinga ankstesniai. Tai gali būti mažesnes pajamas gaunantys lankytojai. Tad reklamose jiems idealu rodyti visas akcijas, pasiūlymus nuolaidas.

 

Auditorijų sąrašas tikrai nėra baigtinis, gali būti tūkstančiai įvairių kombinacijų. Ir tikrai visos išvardintos visiems nebus vienodai efektyvios. Reikia pradėti nuo labai paprastų ir judėti toliau. Jei auditorija efektyvi, jūs turite sugalvoti ar ji gali būti efektyvesnė, ar galima dar labiau suskaidyti, padaryti dar tikslesnę.

Nepamirškite, kad visas išvardinti auditorijas galim ir sujungti. Pavyzdžiui, pirkę pirmą kartą gali būti sujungta su lyties informacija, tada gaunasi jau dvi auditorijos: vyrai pirkę pirmą kartą ir moterys pirkusios pirmą kartą. Čia vėl galime rodyti skirtingas reklamas ir tikrai matysite skirtingus rezultatus.

Bet jūs turite atsiminti pagrindinę taisyklę – svarbu, ne kuo daugiau auditorijų sukurti, o efektyvinti jūsų kampanijas. Ar tai būtų pajamos ar kito pobūdžio konversijos. Kiekvienos auditorijos kūrimas ir panaudojimas turi padėti padidinti/pagerinti jūsų svetainės tikslą.