Dažnai sulaukiu prašymo įvertintį AdWords paskyrą. Dar dažniau nemokamai. “Gal gali užmestį akį ir pasakyti kas pas mus blogai” – toks tekstas kartojasi laiškuose. Kadangi norisi visiems padėti, sutinku žvilgtelėti. Bet susiduriu su didele laiko stoka. Kad galėčiau padėti visiems, neaukojant daug laiko, nusprendžiau parašyti keletą punktų, kurie padės greitai įvertinti AdWords paskyrą.
Tai nėra viskas ką galima padaryti AdWords paskyroje, tai gal greičiau kaip minimumas. Ir jeigu jūsų paskyra atitiks visus punktus, vadinasi esate teisingame kelyje. Be to, netvarkinga paskyra, tam tikrų nustatymų nebuvimas, gali daryti didelę įtaką kampanijų efektyvumui. Jūs galite daugiau mokėti už paspaudimą arba tiesiog neapimti visų reikiamų raktinių žodžių.
Bet pradžiai, kokie jūsų tikslai?
Ką jūs norite pasiekti su AdWords kampanijomis? Daugiau paspaudimų, konversijų, pardavimų, formos užpildymų ir t.t. Atskiros kampanijos gali turtėti skirtingus tikslus. Bet be tikslų, jūs tiesiog nežinosite ar kampanijos yra efektyvios.
Trumpai tariant, vertindami savo paskyrą, mintyse galvokite apie savo tikslus. Jei su tikslais viskas gerai, judėkime prie punktų.
1. Kampanijų struktūra
Ar jūsų grupės ir kampanijos sukurtos pagal loginę struktūrą? Pavyzdžiui, pagal jūsų svetainės struktūrą. Ar grupės pakankamai specifinės ar bendros? Bloga kampanijos strukūra gali apsunkinti tiek administravimą, tiek ir optimizavimą. O gera struktūra gali padėti sutaupyti ne vieną litą.
Kiek kampanijų ir grupių yra paskyroje priklauso nuo jūsų svetainės ir kampanijos tikslų. Nebūtina reklamuoti visų produktų ar kategorijų. Tačiau jei jau reklamuojate kelias, tai svarbu tinkamai atskirti raktinius žodžius į grupes ir sukurti jiems skelbimus.
Pirmas dalykas, kurį reikia atsiminti, tai kad vienoje grupėje negali būti tarpusavyje nesusijusių raktinių žodžių. Jei matote tokias grupes, reikia skirtingus žodžius atskirti į skirtingas grupes.
Antras dalykas, grupės negali nukreipti vartotojo į startinį puslapį. Kiekviena nuoroda turi būti parinkta pagal grupės reklamuojamą kategoriją, pvz. vyriški batai raktinis žodis turi kreipti į atitinkamą kategoriją.
Plačiau apie struktūrą kalbėjau šiame straipsnyje Kaip gera kampanijos struktūra gali padėti sumažinti išlaidas
2. Raktiniai žodžiai
Nesvarbu, kiek savo prekių ar paslaugų reklamuojate, turite įtraukti visus reikiamus raktinius žodžius. Tad peržiūrėkite savo grupes, ar jose netrūksta raktinių žodžių, kurie gali atvesti potencialius klientus. Kita vertus, patikrinkite ar grupėse nėra vien tik platūs raktiniai žodžiai. Sakydamas platūs, turiu omeny tokius kaip “langai”. Dažniausiai tokie žodžiai būna brangūs, konkurencija būna aukšta, o efektyvumas mažas.
Tikrinami savo raktinius žodžius, turėkite omeny kelis dalykus:
Visų pirma, stenkitės galvoti kaip vartotojas, kaip jie ieško jūsų produktų ir paslaugų. Įmonės, teikiančios AdWords paslaugą ne visada turi laiko įsigilinti į jūsų verslo subtilybes, tad parenka pačius akivaizdžiausius žodžius.
Pagalvokite apie neigiamus raktinius žodžius. Ar yra žodžiai, kurie netinkami jūsų verslui, tačiau yra įtraukti arba juos įvedus vartotojams rodomas skelbimas. Pvz. jei turite raktinį žodį “langai”, tai tikėtina, kad žmonės ieškodami “medinių langų” irgi pamatys jūsų skelbimą. Jei jūs prekiaujate tik plastikiniais langais, akivaizdu, kad toks srautas jums netinkamas, tad šis žodis turėtų būti pridėtas kaip neigiamas.
3. Kampanijos nustatymai
Tai retai pasitaiko, bet pasižiūrėkite ar pasirinkta teisinga šalis ir teisingos kalbos. Jei jūsų svetainė nėra pritaikyta mobiliems telefonams, tai pasižiūrėkte ar šis srautas yra išjungtas. Pasižiūrėkite ar visomis dienomis jūsų kampanijos efektyvumas vienodas. Gal jums nereikia reklamuotis savaitgaliais? O gal pirmadiens yra prasta diena?
Kampanijos nustatymus rasite pasirinkę kampaniją ir nuspaudę Nustatymai tabą.
4. Kokybės balas
Tai jūsų raktinių žodžių ir skelbimų kokybės įvertinimas. Google žiūri į daugelį faktorių, tačiau svarbiausi yra šie:
Patikrinkite savo PR (CTR), jei jis žemesnis nei 1%, tai turite problemą. Reiškia raktiniai žodžiai ir skelbimai nelabai susiję. Patikrinkite ar nukreipiate vartotoją į tinkamą puslapį, įtraukite raktinį žodį į skelbimo tekstą.
Patartina, kad svetainė būtų pritaikyta mobiliems, jei taip nėra, išjunkite šį srautą per nustatymus.
Pridėkite plėtinius prie kiekvinos grupės. Jei viską atlikote, didelių problemų neturėtų kilti.
5. Mokestis už paspaudimą
Peržiūrėkite paspaudimų kainas, už ką ir kiek mokate. Kartais vaikytis pirmos pozicijos nėra naudinga. Jūs matote visą statistiką, tad pasižiūrėkite ar kiekvienas raktinis žodis atneša tiek naudos, kiek pinigų jam išleidžiate. Nėra per mažo ar per didelio mokesčio už paspaudimą, yra tiesiog jo atnešama grąža. Jei raktinis žodis atneša pelną vadinasi didinkite kainą tol kol didės ir atnešamos pajamos.
6. Reklamos skelbimai
Viena didesnių blogybių, kurias aptinku, tai kad kiekvienoje grupėje yra tik po vieną skelbimą. Tokiu būdų jūs nežinote kaip sekasi jūsų skelbimui, jūs jo negalite palyginti su kitu. Visada turėkite bent kelis skelbimus, kad jie tarpusavyje konkuruotų.
Kurdami skelbimą vėl pagalvokite apie vartotoją, kaip jis perskaitis ir supras skelbimą. Jis neturi būti dviprasmiškas ar per daug kūribingas. Žmonės ieško konkrečių dalykų, tad ir skelbimuose jie turi matyti konkrečius atsakymus.
7. Plėtiniai
Šiandien tai yra būtinybė kiekvienoje paskyroje. Tad keliaukite į plėtinius ir pasižiūrėkite ar kiekviena grupė turi atitinkamus plėtinius.
Jūs turite turėti bent jau Svetainės nuorodų plėtinius. Dažnai tinka ir Skambučių plėtiniai.
v
Štai kokie dar gali būti:
8. Konversijos
Ar teisingai sukonfigūruotos konversijos? Konversijos gali būti pridėti per AdWords paskyrą, įdedant kodą į svetainę arba konversijos gali būti importuotos iš Analytics. Tam reikia, kad jūsų AdWords ir Analytics paskyros būtų sujungtos. Tad ir to nepamirškite patikrinti, nes sujungimas leidžia ne tik importuoti tikslus, bet ir matyti daugiau statistikos Analytics paskyroje.
Apie tikslus plačiau rašiau šiame straipsnyje
9. Nukreipimo puslapis
Kur patenka vartotojas paspaudęs jūsų skelbimą gali lemti ar jis naršys toliau ar pabėgs. Jau buvau užsiminęs, bet svarbiausia, kad vartotojas patektų ten kur tikisi paspaudęs skelbimą. Tad jei vartotojas pamatė jūsų skelbimą įvedęs raktinį žodį “moteriški žieminiai batai”, paspaudęs skelbimą jis turi patekti į moteriškų žieminių batų kategoriją, o ne į startinį puslapį.
Vartotoui taip pat turėtų būti aišku, kad čia tinkama kategorija, arba iš paveikslėlių arba iš aiškios antraštės.
Jei skelbime minėjote akciją ar nuolaidą, ji turi būti aiškiai matoma nukreipimo puslapyje.
Be abejo, čia tik ledkalnio viršunė, bet jei bent jau teisingai nukreipsite, tai jau bus gera pradžia. Atrodo logiška, bet patikėkite, kiek žmonių apie tai nepagalvoja.
10. Investicijų grąža
Vėlgi, logiškas punktas, bet kartais, dėl nesuprantamų priežasčių, nevertinamas. Jūs turite gauti daugiau pinigų negu išleidžiate. Idealiu atveju, jūs turite skaičiuoti gryną pelną, t.y. kiek uždirbote atėmus išlaidas reklamai, gamybai, ir t.t. Kartais galite skaičiuoti tik pajamas, bet tada turite žinoti, ar jūsų vartotojai yra linkę apsipirkti ne vieną kartą.
Nepamirškite paanalizuoti ilgesnį periodą nei mėnuo. Paimkite 6 ar 12 mėnesių.
Nesusipainiokite tarp įvairių rodiklių ir statistikų. Jūsų tikslas paprastas – uždirbti pinigų. Ar tai pasireiškia per registracijas, užklausas, skambučius ar tiesioginius pirkimus, jūs turite tiksliai žinoti, kad jūsų AdWords išleisti pinigai kas mėnesį grįžta su kaupu.
Rašydamas, ne tik perleidžiu savo patirtį, bet ir pats išmokstu ką nors naujo. Tikiuosi ir jūs čia atrasite naudingos informacijos. Norite išmokti greičiau ir patogiau? Išbandykite Google Reklamos Mokymus arba Google Analytics Mokymus. O jei patinka skaityti – mano nauja Google Reklamos knyga.