Optimizavimas konversijoms

Pagerinkite svetainės praktiškumą naudodami šį paprastą triuką

Tuscios erdves naudojimas

Dizainas nėra tik gražūs paveikslėliai, tai visuma įvairių elementų, pradedant teksto dydžiu, spalva ir tarpais tarp raidžių, baigiant profesionaliomis nuotraukomis. Tačiau yra dar vienas dizaino elementas apie kurį žmonės dažniausiai pamiršta. Tai tiesiog tuščia erdvė (white space).
 
Pripažinsiu, frazė “tuščia erdvė” skamba keistai, nežinau kaip geriau išversti anglišką frazę “white space”. Jei patinka galite versti “balta erdvė”, “tuščia vieta” ar pan. Nuo to nelabai kas keičiasi.
 

Nuo to ar tos erdvės daug ar mažai priklauso kokį įspudį svetainė paliks jūsų vartotojui. Jei negalite sau leisti perdaryti svetainės dizainą, sužinokite, kaip galite greitai ir nemokamai pagerinti svetainę savo vartotojams.
 
 

Kaip tuščia erdvė padeda jūsų svetainei?

 

1. Reikšmingumas

 
Vartotojai tikrai neatsimins visų jūsų elementų svetainėje, dažniausiai jie atsimena 1-2, labiausiai krentančius į akis. Palikite daugiau tuščios erdvės aplink norimus paryškinti elementus, vartotojo akiai jie atrodys reikšmingesni nei kiti.
 
Štai pažvelkime į Vela.lt parduotuvės puslapį.
 
vela.lt produko puslapis
 
Ar “įdėti į krepšelį” labai matomas. Kažin. Tad jei jie norėtų padidinti šio mygtuko reikšmingumą, tereiktų sumažinti aplink jį esančių elementų kiekį, padaryti didesnius tarpus.
 
 

2. Supratimas

 
Tyrimai rodo, kad tuščios erdvės naudojimas tarp pastraipų ir abiejų parasčių padidina supratimą 20%. Be to, vartotojai lengviau skaito tokį tekstą.
 
Jei turite daug teksto ir jums jis yra labai svarbus, tai naudokite daug tuščios erdvės tarp pastraipų, įkelkite paveikslėlius, išnaudokite kelias spalvas norėdami sugrupuoti turinį. Jei įmanoma išskirkite pastraipos pavadinimus.
 
Štai 15min.lt naudoja daugiau pastraipų, išskiria citatą ir be abejo įdeda paveikslėlius.
 
15min.lt straipsnis
 
Jei šis tekstas būtų kaip viena pastraipa, tai sutikite, skaityti jį būtų žymiai sudėtingiau. Atrodo logiška, bet kitą kartą, kai naršysite po svetaines atkreipkite dėmesi kaip sudėti tekstai.
 
Beje, atkreipkite dėmesį ir į mano straipsnius. Aš nepagailiu tarpų, daug tuščios erdvės aplink pavadinimus, paveikslėlius ir pastraipas.
 
 

3. Pasitenkinimas

 
Tiek tuščia erdvė, tiek raidžių dydis ar tarpai ne visada turi įtakos pusapio efektyvumui. Jie nevisada pagerins jūsų stebimus rodiklius, bet jie tikrai padidins vartotojų pasitenkinimą. Bent jau taip teigia Chaperro, Shaikh, ir Baker, kurie yra žymiai protingesni nei aš.
 
Kadangi jūs turite ribotą vartotojo dėmesio laiką, tai jums svarbu pateikti svarbiausius dalykus aiškiausiai. Štai čia ir pravečia ta tuščia erdvė. Jei netikite, panaršykite po savo mėgstamas svetaines ir pasižūrėkite kaip jie naudoja ar nenaudoja tuščią erdvę. Pamatysite, kad ten kur viskas suspausta yra žymiai sunkiau susigaudyti ir jums tokia svetainė atrodo sudėtinga, nepatraukli, ir jums nemalonu joje naršyti.
 
Štai vėl Vela.lt “laimi” šioje vietoje.
 
vela.lt startinis
 
Nežinau, kokie buvo tokio dizaino argumentai, bet būtų įdomu juos išgirsti.
 
Automanas.lt irgi neatsilieka.
 
automanas.lt startinis
 
Čia bent jau aišku, kas jiems yra svarbiausias dalykas – reklama.
 
 

4. Aiškumas

 
Tuščios erdvės pagalba jūs galite aiškiau vartotojui pateikti susijusius elementus. Jiems nereikia spėlioti ar šis paveikslėlis prie to teksto, ar ši nuoroda prie to paveikslėlio ir t.t.
 
Toli eiti nereikia, Automanas.lt “puikiai” iliustruoja tuščios erdvės svarbą.
 
automanas.lt kategorijos
 
Jūs galite sakyti, kad atidžiau pasižiūrėjus čia viskas aišku. Gal būt. Čia subjektyvu. Man norėtųsi didesniu tarpų tarp pavadinimų, labiau atskirti tas kategorijas. Juolab, kad vartotojai nuodugniai visko neskaito, jie skanuoja. Tad greitai “skrolinant” puslapį, man viskas susipina.
 
Gerai, nekankinkime daugiau Automanas.lt. VZ.lt irgi nespindi.
 
vz.lt straipsniai
 
Ar iškarto aišku, prie kurio straipsnio tie paveikslėliai?
 
 

5. Pasitikėjimas

 
Tai vienas svarbiausių aspektų, kai kalbame apie internetines svetaines, nes vartotojai nežino, kas slepiasi už svetainės. Tad jei svetainė atrodys nepatikima, nesvarbu ką parduodate, įtikinti pirkti bus sunku.
 
O vat Stansfordo universitetas įrodė, kad daugiau tuščios ervės gali padidinti vartotojo pasitikėjimą svetaine.
 
Trumpai tariant venkite
 

  • per daug teksto
  • smulkaus teksto dydžio
  • per daug elementų puslapyje
  • paraščių nebuvimo
  • teksto nesulygiavimo
  • mažai tuščios erdvės

  •  
     
    Tikiuosi, kad dabar šiek tiek kitomis akimis pažvelgsite į savo svetainę. Gal būt surasite vieną ar kelias vietas, kur panaudoję daugiau tuščios erdvės galėsite ne tik pagerinti svetainės naudojimą, bet ir pamaloninti vartotojų akį.

     

    Pagerinkite svetainės praktiškumą naudodami šį paprastą triuką
    4.8 (96%) 5 votes
    Rokas Golcas
    Rokas Golcas
    Google AdWords ir Google Analytics sertifikuotas profesionalas. JAV sertifikuotas Web Analitikos magistras. Knygų “AdWords reklama: sėkmingos pradžios gidas” ir “Jūs, svetainė ir Google Analytics: sėkmingos gyvenimo paslaptys” autorius. AdWords mokymų internetu autorius. Pranešėjas "Login" konferencijoje. Pranešėjas "E-KOMERCIJA '16" konferencijoje.