Optimizavimas konversijoms

Kodėl “paprasta” svetainė yra gerai?

paprasta svetaine

Nežinau kiek kartų teko dalvyvauti diskusijose apie svetainės “gerumą”. Kiekvienas iš dalyvių virvę traukdavo į savo pusę: programuotojams gera svetainė yra greita, dizaineriams graži, marketingistams konvertuojanti, vadovams “tokia pat kaip konkurentų” ir t.t. Ir jie visi teisūs. Retai visi sutaria ties vienu svetainės variantu dėl to darbai dažnai užtrunka.
 

Benaršydamas aptikau vieną Google tyrimą apie svetainės sudėtingumą ir prototipiškumą bei kaip jie daro įtaką pirmam įspudžiui. Aš labai nudžiūgau atradęs šį tyrimą, nes visad maniau “kuo paprasčiau, tuo geriau”.
 
Tai ypač svarbu, nes vartotojas svetainės “grožį” ar jos patrauklumą įvertiną per maždaug 1/50 sekundės dalį.
 
Straipsnyje apžvelgsiu kaip pažinimo sklandumo (cognitive fluency) ir prototipiškumo teorijos gali padėti supaprastinti jūsų svetainę.
 
 

Prototipiškumas – kas per…?

 
Prototipiškumas tai tiesiog vizualus daikto atvaizdavimas jūsų smegenyse, kad lengviau sukategorizuotumėte aplink esančius daiktus. Bandom papraščiau. Jei aš pasakysiu žodį “baldas”, kas iškylą mintyse? Daugumai tai “kėdė”. Jei pasakysiu “paukštis”, daugumai tai gali būti “balandis”, jei pasakyčiau automobilis, tai daugumai gali būti “sedanas” ir t.t. Kiekvienas žodis mūsų smegenyse turi tam tikrą atvaizdą, kuris iškylą mums išgirdus atitinkamą žodį, tai kaip vizualinė asociacija.
 
Lygiai tas pats vyksta ir su svetainėmis, tik tos kategorijos smulkesnės. Jūs turite “vizualą” el.parduotuvėms, socialiniams tinklams, blogams, naujienų portalams ir t.t. Jeigu kokia nors svetainė neatitinka to įsivaizdavimo jūs ją atmetate sąmoningai arba nesąmoningai.
 
Jei aš pasakyčiau “grupinio apsipirkimo portalas”, tai manau apačioje esanti svetainė visiškai atitiktų tai ką jūs įsivaizdavote, nors grupiniai portalai pakankamai naujas reiškinys.
 
grupinis.lt startinis

 

Lygiai tas pats galioja ir kitoms kategorijoms. Jūsų smegenyse jos turi tam tikrą vizualą. Tad kartais geriau neišradinėti dviračio ir daryti taip kaip įprasta. Jei vartotojui svetainė taps iškarto suprantama, aiški, ji bus įvertinta kaip patrauklesnė.
 
 

Kaip pažinimo sklandumo daro įtaką mūsų sprendimams ir suvokimui?

 
Šį reiškinį galima paaiškinti taip: smegenys renkasi galvoti apie tai, apie ką galvoti paprasčiau. Dėl to jums patinka tos svetainės, kurias pirmą kartą aplankius yra aišku ką daryti, jums nereikia per daug galvoti.
 
Šios teorijos pagrindas kyla iš elgsenos kuri vadinasi mere exposure effect, dar žinomas kaip pažįstamumo principas. Tikrai nežinau kaip taisyklingai išversti, bet manau paaiškinimo pilnai užteks. Jei kam įdomu tai pasigooglinkite anglišką pavadinimą, tikrai rasite nemžai informacijos.
 
Paaiškinimas: kuo labiau mes esame susipažinę su kažkuo, tuo labiau mums tai patinka. Žodis “susipažinę” yra plačiąja prasme. Jei sporto klube kelis kartus matėte kokį norsasmenį, tai reikalui esant juo labiau pasitikėsite, nei visai nematytu žmogumi. Racionalumo čia visiškai nėra, nes jūsų kelis kartus matytas asmuo sporto klube gali būti sukčius, melagis ir t.t. Logiškai mąstant tai neturėtumėte juo pasitikėti.

Vėlgi, internete galioja toks pat principas. Svetainės, kurios jums atrodo “pažįstamos” bus įvertintos geriau. Jūs tikitnės el.parduotuvėje logo rasti kairėje, meniu viršuje arba dešinėje, dideles produkto nuotraukas, aiškią informaciją, kainą ir t.t. Jei svetaintė labai nukryps nuo “pažįstamų” dalykų, vartotojams tai gali nepatikti.

 

Pasižiūrėkite į kelias el.parduotuves. Ar matote panašumų?

 

bigbox.lt startinis pigu.lt startinis elektromarkt.lt startinis

 

Ar šios svetainės žinojo minėtą principą? Gal. O gal jos tiesiog kopijavo viena nuo kitos. Tai nesvarbu.

 

Atsargiai. Vardan “/įterpti savo dievą/” meilės, tik nepriimkite to, ką parašiau tiesiogiai. Nekopijuokite visko aklai nuo konkurentų, taip galite pakenkti savo pardavimams. Stenkitės viską patestuoti, pamatuoti, išbandyti su savo auditoriją.

 
 

Kodėl paprastumą lengviau suvokti?

 

Harvardo mokslininkai ištyrė, kad kuo svetainė vizualiai sudėtingesnė, tuo prasčiau bus įvertintas jos vizualus patrauklumas. Viena iš priežasčių kodėl vizualiai paprastesnės svetainės yra vertinamos kaip patrauklesnės yra dėl to, kad smegenimis ir akims reikia mažiau darbo kad iškoduotų, perdirbtų ir išsaugotų informaciją.

 

Pažiūrėkit šį anglišką video apie tai kaip akys priima informaciją, lengviau suprasite apie ką eina kalba.


 

Jūsų akys konvertuoja visus vaizdus į elektroninius impulsus, kurie siunčia informaciją į smegenis. Kuo daugiau spalvų svetainėje, tuo daugiau darbo akys turi atlikti, kad nusiųstų informaciją smegenims.

 
 

Pabaigai: 7 punktai, kuriuos turėkite omeny kurdami svetainę

 

Jei vartotojas aplanko jūsų svetainę ir negali suprasti apie ką ji, t.y negali pasinaudoti ankstesnių svetainių naudojimo patirtimi, jis negalvoja “wow kokie jie inovatyvūs”. Jis tiesiog stebisi kodėl šie elementai ne ten kur turėtų būti. Ne pati geriausia naršymo pradžia.

1. Pasistenkite pažinti savo auditoriją, kur ji lankosi, kodėl jiems patinka vienos ar kitos svetainės.

2. Susirinkite visus geriausius elementus iš kitų svetainių ir sukurkite miksą savąjai.

3. Pagalvokite apie pažinimo sklandumą, kai dėliosite elementus savo svetainėje. Svarbiausius elementus dėkite ten, kur vartotojai įpratę juos rasti.

4. Jei koks nors elementas neatneša naudos ar papildomos informacijos varototojui – pašalinkite jį.

5. Kuo paprasčiau tuo geriau – vienas didelis paveikslėlis vietoj daug mažų. Išnaudokite tuščią erdvę (white space).

6. Įsitikinkite, kad jūsų sveatinė atitinka nusistovėjusius greičio, kainos ar estetikos standartus.

7. Atminkite, kad “prototipiška”, tai nereiškia, kad kiekvienas smulkiausias elementas turi būti kaip visų kitų svetainių.

 
 

Nereikia galvoti apie savo svetainę, kaip apie kažkokį unikalų meno kūrinį. Geriau panaudokite joje visus geriausius elementus. Jūsų vartotojams tai patiks labiau.

Kodėl “paprasta” svetainė yra gerai?
4.67 (93.33%) 3 votes
Rokas Golcas
Google AdWords ir Google Analytics sertifikuotas profesionalas. JAV sertifikuotas Web Analitikos magistras. Knygų “AdWords reklama: sėkmingos pradžios gidas” ir “Jūs, svetainė ir Google Analytics: sėkmingos gyvenimo paslaptys” autorius. AdWords mokymų internetu autorius. Pranešėjas "Login" konferencijoje. Pranešėjas "E-KOMERCIJA '16" konferencijoje.
Tau gali patikti ir šie
Kaip panaudoti R.Cialdinio 6 įtakos principus konversijų didinimui svetainėje
gestalt-desniai
Geštalto psichologijos principų taikymas konversijų didinimui

Parašyti komentarą

Tavo komentaras*

Vardas*
Your Webpage

Parsisiųskite NEMOKAMAI atnaujintą e.knygą

x