Email marketingas

Kokių naujienlaiškių nereikia siųsti? Atvejo analizė

blogi naujienlaiskiai

Šį kartą pašnekėsime apie naujienlaiškius. Tai tikriausiai pirmasis mano postas apie juos. Kūrybinis įkvėpimas atėjo iš, prieš keletą savaičių gauto spamo nuo zzz.lt. Tad nusprendžiau pasidalinti tuo naujienlaiškiu su jumis ir patarti, ko tikrai nereiktų daryti siunčiant naujienlaiškius. Be to, pabandysiu tą naujienlaiškį šiek tiek pagerinti, dizainą prikabinsiu straipsnio pabaigoje.

Kad būtų aišku apie ką eina kalba, štai tas naujienlaiškis kurį gavau:

zzz.lt naujienlaiskis

 

 

Pamirškim tą faktą, kad tai buvo spamas. Be to, gal jie ir nežinojo, kad tai bus spamas. Gal jie tiesiog užsakė naujienlaiškių siuntimą pas kokią agentūrą ar įmonę ir jiems niekas nepasakė, kaip surinkti tie naujienlaiškiai. O gal pasakė, kad surinkti legaliai. Aš šito nežinau ir tai nėra šio straipsnio tema. Ar spamint ar ne, tai jau priklauso nuo jūsų etikos kodekso, na ir aišku nuo ATPK (administracinių teisių pažeidimo kodekso).  Aš mačiau kaip spamas atneša neblogų rezultatų ir mačiau kaip žmonės gauna baudas.

 

Spalva

Geltona spalva dažniausiai asocijuojasi su “pigu”, “greita”, “akcija”. Tai geltonųjų puslapių spalva. Ir labai keista, kad įmonė pasirinko būtent tokią spalvą naujienlaiškiui. Vienintelė sąsaja su prekės ženklu, tai logotipas, kurio fonas yra geltonas. Bet nemanau, kad tai gera priežastis naujienlaiškio foną dažyti geltonai.

Tai ryški, akį rėžianti spalva, kuri trukdo skaitomumui. Bet koks tekstas esantis tokiame fone yra sunkiau skaitomas, greičiau pavargsta akys. Dėl to dažnai pamatysite tik kelis žodžius ar kaina. Ir nors šiame naujienlaiškyje nėra labai daug teksto, jo vistiek yra ir manau kūrėjai tikėjosi, kad jis bus perskaitytas. Pabandykite pažiūrėti bent 5 sekundes į šį naujienlaiškį? Koks jausmas? Norisi nukreipti akis kitur, pailsinti? Bent jau man, tai taip.

 

Ką daryti?

Naujienlaiškio dizainas turi vizualiai sietis su svetaine, taip vartotojas iškarto supranta, jog gavo naujienlaiškį būten iš tos įmonės. Bet stenkitės foną daryti baltą arba parinkti kitas lengvesnes spalvas, jei naujienlaiškyje yra teksto.

Jei vien tik paveikslėliai, tada galite pažaisti su spalvomis, bet venkite labai ryškių, kurios gali erzinti. Kita vertus, jei tai akcija ar didelė nuolaida, tada ryškesnė spalva gerai, bet naujienlaiškis turi komunikuoti vieną žinutę su vienu dideliu mygtuku.

Vienos taisyklės nėra, jūs turite labai gerai žinoti naujienlaiškio tikslą ir gavėją.

 

Pagrindinis paveikslėlis

Pereikime prie pagrindinio paveikslėlio. Apačioje pridedu vaizdą, kurį mačiau savo el.pašto programoje.

zzz naujienlaiskio istrauka

Mano ekrano rezoliucja nėra didelė, bei pačios el.pašto skaitymo langas irgi nėra didelis. Tai tiek informacijos aš pamačiau atidaręs naujienlaiškį.

Nežinau kaip jums, bet man į akis krenta boso puodelis. Bet nesuprantu kodėl jam suteikta garbė turėti tiek dėmesio. Ar tai kritinis elementas, kuris sudomins vartotoją ir jis paskaitys toliau? Ką jis turi bendro su antrašte?

Ar reikia tiek vietos skirti logotipui viršuje? Ar tikrai dabar jis yra toks svarbus? Na sakykim, tai brandingas.

Toliau antraštė. Ką jūs galite iš jos nuspręsti? Ar tai pasako, kas jūsų laukia žemiau? Ar sudomina, įtraukia? Klausimas antraštėje nėra blogai, tik kad atsakymas čia pat. Jei būtų paliktas tik klausimas, tai gal dar sukurtų intrigą. Be to, visada galite sukurti populiarią antraštę “Nematote paveiksėlių? Sužinokite kodėl”. Taip žinau, ką galvojate. Bet tokio laiško kontekste, tai būtų visai tinkama.

 

Ką daryti?

Vėlgi, koks naujienlaiškio tikslas ir auditorija. Šiuo atveju aš nežinau nieko apie įmonę, paslaugą ir t.t. Tai geriau ne logotipui skirti tiek vietos, o informacijai, kuri padės suprasti vartotojui kas tai per velnias. Tas pats liečia ir paveikslėlį bei antraštę. Ne visada kūrybiškumas padeda. Kartais reikia paprastai ir aiškiai parašyti, kas tai yra ir kodėl man bus naudinga. Tik perskaitęs visą tekstą darau spėjimą, kad buvo noras reklamuoti maisto prekių pristatymą į ofisą.

Gal galima buvo pradėti nuo paprastesnių:

“Sotūs darbuotojai dirba geriau. Leiskite mums tuo pasirūpinti” – komunikuojama nauda darbuotojams ir vadovui.

“Norite padidinti darbuotojų produktyvumą?” – sužadina susidomėjimą, koks vadovas nenori, kad darbuotojai dirbtų produktyviau.

“Greitas maisto prekių pristatymas į biurus” – tiesmukiška, bet aišku, niekam nekils minčių, kas tai per paslauga.

 

Šioje vietoje man dar norisi antrinės antraštės (sub-title). Ji leistų plačiau paaiškinti antraštę, gal dar atskleisti vieną kitą privalumą.

Pasidalinkite komentaruose svo antraštėmis, bandysim išrinkti geriausią ir pažadu ją nusiųsti zzz.lt. Sakysim, kad tauta išrinko:)

 

Laiško tekstas

Tai tiesiog tekstas, kuris mano manymų turėjo paaiškinti, kas gi dabar čia per naujienlaiškis, kas čia siūloma? Kokia man iš to nauda? Taigi bandau skaityti:

 

zzz.lt naujienlaiskio tekstas

 

Jei jau komunikuojate antru asmeniu daugiskaita, tai tą darykite visur. Aišku, visko pasitaiko, nėra čia didelė katastrofa. Tačiau didelės įmonės klaidos labiau pastebimos ir vertinamos nei mažos. Tad jų reiktų vengti.

Pačioje pirmoje pastraipoje vistiek neaišku prie ko tie vaisiai? Ir tada kalba eina apie dvi didelės įmones ir dar nuorodą į užsienietišką portalą, anglų kalba. Net nežinau nuo ko pradėti.

Jei jau pasirinkote įdomesnę antraštę, tai pasistenkite žemiau tekste paaiškinti kodėl ta antraštė, kuo tai susiję, kodėl nėra vaisių.

Jei dedate nuorodą, tai dėkite į savo svetainę, kam jums nukreipti vartotoją kažkur kitur, kur jis gali pasiklįsti. Štai ta nuoroda. Pasižiūrėkite kiek turinio aplink, kiek galimybių vartotojui negrįžti pas jus. Jūs tiek kovojote dėl vartotojo dėmesio, vėliau dėl jo veiksmo (paspaudimo), kad viską atiduotumėt kažkam kitam. Logiška?!

Dabar paskaitykite tą pirmą sakinį dar kartą, įsivaizduokite jūs vadovas, kaip tai priverčia jus jaustis? Teigiamai? Neigiamai? Aš gal net ir įsižeisčiau, jei savo darbuotojais rūpinčiaus. Kodėl iškarto pereinama į kaltinimą, kad neišleidžiu atostogų? Ir dar antru asmeniu, kas dar labiau paaštrina visą sakinį.

Važiuojam toliau. Antra pastraipa. Pasakysiu visiems labai paprastai – niekam neįdomu ką jūs darot savo ofise. Niekam neįdomi jūsų įmonė. Vartotojui rūpi jis pats. Čia nepiktybiškai, tiesiog tokia realybė. Man būtų įdomu ar jūs maitinate darbuotojus tuomet, jei ketinčiau pas jus įsidarbinti.

Paskutinė pastraipa. Nesu lituanistas, kaip tikriausiai matote iš mano daromų klaidų:). Bet ar žodis “nuostabus” čia tinkamas? Čia gal kabinėjimasis prie smulkmenų, bet tik todėl kad šis sakinys yra virš mygtuko. Virš veiksmo, kurį norite, kad vartotojas atliktų. Tai šis sakinys tampa svarbus, nes tai paskutinis dalykas, ką vartotojas perskaitys prieš darydamas sprendimą ar spausti, ar ne? Negana to šalia maisto dar ir biuro prekės. O dar ir langus valom, bei kilimus siurbiam.

Mygtukas. Kaip minėjau, veiksmas, kurį norite, kad atliktų vartotojas. Nesu įsitikinęs, kad jo užvadinimas yra tinkamiausias. Jei jau kalbama apie pasirinkimą, gal reikėjo rašyti “Rinktis prekes”, “Rinktis maistą”, “Apžiūrėti asortimentą”, galų gale “Pavalgidinti darbuotojus”. Ir dar su šauktuku. Kodėl jūs rėkiate ant savo vartotojų?

Spaudžiam mygtuką ir patenkam į titulinį. Na čia ilgai nediskutuosiu apie nukreipimo puslapius, nes apie tai kalbėjau šiame straipsnyje. Bet jei jau, tai skirta ofisams, tai gal būt reikėjo pagalvoti ir apie dedikuotą nukreipimo puslapį? Be to, kai siunčiate naujienlaiškį, būtinai reikia pažymėti (taginti) visas nuorodas specialiais parametrais, kad vėliau matytumėte viską Google Analytics. Tam skirtas šis įrankis.

 

Ką daryti?

Tekstas, jei reikalingas, turi detaliau komunikuoti ką gauna vartotojas, kodėl naudinga atlikti veiksmą. Visų paveikslėlių, tekstų tikslas yra sudominti vartotoją pakankamai, kad jis pasiryžtų atlikti veiksmą. Nereikia vartotojo painioti įmantriomis frazėmis, pokštais, žargonais ir t.t. Nebent jūs labai gerai pažįstate juos.

Duokite tekstą paskaityti keliems žmonėms, nes jei vienas jį rašėte, tai sunku pastebėti ne tik gramatines klaidas, bet ir sakinių prasmę bei reikšmę.

Teksto dėkite tik tiek kiek reikia, kad būtų aiškiai iškomunikuota vertė. Nėra taisyklės ar turi būti mažai teksto ar daug. Svarbu, kad vartotojas suprastų kas tai yra ir ką daryti toliau.

Jei norite vartotoją edukuoti, tai parašykite straipsnį savo svetainėje, sukurkite blogą. Nenukreipkite vartotojo į kitą puslapį, kuris net nelietuvių kalba. Aš aišku nežinau ar zzz.lt norėjo tuo straipsniu edukuoti vadovus, bet jei taip, tai patingėjo tą padaryti gerai. Galėjo bent išsiversti tekstą ir patalpinti savo svetainėje.

Stenkitės, kad jūsų mygtukai būtų užvadinti prasmingai. Bandykite skaityti tekstą ir tada parašyti mygtuko pavadinimą, kuris būtų lyg tęsinys. Nenaudokite šauktukų.

 

Paveikslėliai

Žemiau atsiranda paveikslėliai ir dar vienas mygtukas.

 

zzz.lt paveiksleliai

 

Paveikslėliai gražūs, nežinau ar jie tikri ar iš interneto. Bet ar jie siejasi su tuo kas buvo komunikuojama anksčiau? Aš supratau, kad viskas apie maisto pristatymą, bet čia jau kalbama apie gaminimą. Ar man reikės pačiam kažką gamintis? Tik sau ar ir darbuotojams? Aš manau, kad čia labiau įkvėpimui, sužinoti, ką gali ofise pasigaminti. Nežinau ar pataikiau. Bet ar verta šį dalyką grūsti į tą patį naujienlaiškį? Tai gali būti labai gera serija naujienlaiškių, o nukreipti jie galėtų į svetainės blogą. Kuris, beje, yra, bravo. Dabar gaunasi, kad naujienlaiškis turi kelias žinutes, to reiktų vengti. Vartotojas vienu metu gali padaryti tik vieną veiksmą. Pasirinkite svarbiausią.

Mygtukas užvadintas gerai, prieš tai mačiau du receptus, dabar paspaudęs pateksiu į visus. Aišku ir paprasta.

 

Ką daryti?

Pasistenkite komunikuoti vieną dalyką. Žinau, kad yra pagunda pridėti visko kuo daugiau, bet rizikuojate išblaškyti vartotoją. Pavyzdžiui, šiame naujienlaiškyje, manau, tikslas buvo, kad vartotojas susipažintų su asrotimentų, gal užsakytų į ofisą maistą. Bet receptai, jį galį išblaškyti. Paveikslėliai gražūs, jis alkanas, paspaus, pradės skaityti. Perskaitis kelis, susivoks, kad jau darbai laukia ar pietauti laikas ir net nespės pasižiūrėti prekių. Ar grįš vėliau? Gal. Bet jau yra rizika.

 

 

Pabaigai

Idealiu atveju, viskas, ką surašiau turi būti patestuota. Nes kas neviekia vieniems, gali puikiai veikti kitiems. Tačiau ne visada viską įmanoma ištestuoti dėl laiko ir resursų stokos. Tad pabandykite, kiek įmanoma minimizuoti blogybes kiekviename naujienlaiškyje. Mano patarimai gal ir bendriniai, ne visiems tinkami, bet tikiuosi, kad perskaitę susiformuosite kažkokį matymą, kuris leis kritiškiau pasižiūrėti į savo naujienlaiškius.

Mano žadėtas naujienlaiškis. Aš skyriau tik 15min. tai jis tikrai nėra idealus, bet man asmeniškai geresnis. Jį galima kreipti į labiau pardaviminį arba daugiau edukacinį/brandinį. Galite pridėti “kaip tai veikia?”, jei manote, kad vartotojas nesupras ar nežinos. Rinkiniai ofisui čia tiesiog idėja, specialūs paruošti rinkiniai mažiems ir didesniems ofisams su labiausiai į ofisą perkamomis prekėmis. Vietui jų gali būti bet kas. Aš tokį gavęs tikrai nesupykčiau, net jei tai būtų ir spamas.

 

naujienlaiskis

 

Kokių naujienlaiškių nereikia siųsti? Atvejo analizė
4 (80%) 5 votes
Rokas Golcas
Rokas Golcas
Google AdWords ir Google Analytics sertifikuotas profesionalas. JAV sertifikuotas Web Analitikos magistras. Knygų “AdWords reklama: sėkmingos pradžios gidas” ir “Jūs, svetainė ir Google Analytics: sėkmingos gyvenimo paslaptys” autorius. AdWords mokymų internetu autorius. Pranešėjas "Login" konferencijoje. Pranešėjas "E-KOMERCIJA '16" konferencijoje.