Google Analytics

Lengvas būdas sužinoti kokie formos laukeliai nepatinka jūsų vartotojams

formos laukeliai

Vienas iš populiaresnių konversijos pavyzdžių – formos užpildymas. Jeigu jūsų svetainė nėra el. parduotuvė, tai didelė tikimybė, kad tam tikroje vietoje jūs naudojate formą. Tai gali būti užklausos forma, naujienlaiškio užsakymo forma, pasiteiravimo forma ir t. t. Šios formos yra plačiai naudojamos visuose puslapiuose, bet ar jos ne per ilgos?

 
Formos yra neatsiejama daugumos svetainių dalis, jos padeda vartotojui, nes aiškiai nusako kokią informaciją vartotojas turi įvesti. Formos buvo sugalvotos palengvinti vartotojo gyvenimą, neversti jo spėlioti kokią informaciją reikia suvesti. Tačiau ar visos formos patogios ir aiškios? Ar vartotojai lengvai jas supranta, o svarbiausia ar visus laukelius jie linkę užpildyti?
 

Vyrauja toks bendras gerosios praktikos požiūris – kuo mažiau laukelių, tuo didesnė bus konversija. Ir daugeliu atveju tai tiesa. Bet ką daryti jei laukelių kiekio sumažinti negali? Arba kaip žinoti kuriuos laukelius išimti, o kuriuos palikti?
 
 

Pardavimo ir rinkodaros kompromisas

 

Mažoms įmonėms šis punktas gal ir nebus labai svarbus, tačiau apie tai pravartu žinoti ir joms. Bet didesnės įmonės, turinčios rinkodaros ir pardavimo skyrius, kartais nesutaria dėl formų laukelių. Rinkodaros skyrius dažnai nori tik minimalios informacijos: vardo, telefono numerio ir el. pašto, kad vėliau galėtų susisiekti su potencialiu klientu. Tačiau pardavimų skyrius nori daugiau informacijos: kada geriausias laikas paskambinti, koks kliento veiklos pobūdis, kiek jis uždirba pinigų, kiek jo kompanija uždirba pinigų, kiek žmonių dirba įmonėje ir t. t. Bet jei pateikiama tokia forma, labai padidėja tikimybė, kad ji nebus užpildyta. 

 

O geriausia būtų susitarti dėl kompromiso. Pabandykite šią formą išskaidyti į dvi. Pradžioje vartotojo paprašykite minimalios informacijos: vardo ir kontaktų, išsaugokite juos, kad rinkodaros skyrius galėtų susisiekti su vartotoju. Kitame puslapyje galite vartotojo paklausti, ar jis, pavyzdžiui, norėtų gauti detalesnį pasiūlymą arba paskirti tikslesnį skambučio laiką. Jei vartotojas sutiks, tada ir galite paprašyti jo smulkesnės informacijos apie jį patį ar jo įmonę. Tokiu atveju abu skyriai gaus reikiamą informaciją, o vartotojas nebus šokiruotas ilga forma ir jam bus leista rinktis, ar atskleisti daugiau informacijos, ar ne.

 

Pažvelkime į wawa.lt registracijos formą:

 

wawa.lt forma

 

Laukelių nemažai, bet ar tikrai visų reikia? Ar tikrai šiame žingsnyje reikia pašto kodo? Šalis gali būti nustatoma automatiškai, nemanau, kad iš Vokietijos kas nors registruosis. Ši forma tikrai gali būti trumpinama.

 

Kiekvieną kartą, kai vartotojas pildo formą jis yra priverstas apmąstyti kiekvieną laukelį. Ar jis norės palikti savo adresą? O pavardę? O telefono numerį? Jei jie visgi nusprendė atiduoti savo informaciją, kuris laukelis jiems buvo didžiausia kliūtis?

 
 

Laukelių užpildymo matavimas su Google Analytics

 
Formos būdingos ne tik svetainėms, kurios neturi pardavimo, t.y. ekomercijos. Net ir perkant internetu vartotojas privestas užpildyti formą. Pavyzdyje žemiau mes norėjom sužinoti, ties kuriais laukeliais vartotojai labiausiai atkrenta. Ši forma buvo vienas iš pirkimo žingsnių. Forma angliška, nes svetainė buvo angliška, bet manau kėblumų suprasti nekils.
 
laukeliu forma eshope
 
Šioje vietoje mes matavome kiekvieno laukelio klaidų (error) pranešimus, kad pasižiūrėtume, kuriose vietose dažniausiai daromos klaidos arba vartotojas palieka laukelį tuščią. Iškarto matosi, kad telefono laukelis sukelia daugiausia problemų. Paaiškėjo, kad vartotojams neaišku kokiu formatu reikia įvesti telefono numerį, o kiti manė, jog šis laukelis nėra privalomas. Buvo nuspręsta šį laukelį išimti visai, nes jis tame žingsnyje nėra būtinas.

 

Kitame pavyzdyje mes žiūrėjome kiek laukelių vartotojas užpildo sėkmingai.
 
laukeliu forma ekomersas
 
Vėlgi, telefono laukelis kelia daugumai problemų, tačiu yra dar vienas laukelis šiek tiek žemiau – valstija. Ši problema buvo ištaisyta parenkant valstiją automatiškai pagal pašto kodą. Vartotojui reikėjo mažiau galvoti ir mažiau pildyti.
 
Google Analytics turi paprasta, o svariausia nemokamą būdą išmatuoti šiuos laukelius. Vienintelis minusas yra tas, jog tam reikės programuotojo. Tad tikiuosi jūsų santykiai su juo yra geri. Kitaip teks jį papirkinėti.

Šis būdas siunčia taip vadinamus įvykius (events) į Google Analytics. Geriausia būtų šią dalį palikti programuotojams.

Pirmasis įvykis siunčia informaciją apie sėkmingą laukelių užpildymą:

Kategorija (category): puslapis kur forma buvo užpildyta (paimamas automatiškai)

Veiksmas (action): laukelis_uzpildytas

Pavadinimas (label): laukelio pavadinimas (paimamas automatiškai)

 

Kitas įvykis siunčia informaciją apie klaidas:

Kategorija (category): puslapis kur forma buvo užpildyta (paimamas automatiškai)

Veiksmas (action): laukelio_klaida (čia galima padaryti, kad būtų automatiškai paimtas klaidos tekstas)

Pavadinimas (label): laukelio pavadinimas (paimamas automatiškai)

Ką jūs įdėsite į kiekvieną laukelį tai yra jūsų reikalas, svarbu, kad galėtumėte atskirti, kuri tai forma, koks laukelis, ir kas įvyko. Svarbu, kad formos tarpusavyje nesusimašytų.
 
Kodo pavyzdys:

$(document).ready(function() {

    var currPage = window.location.pathname;

      $(‘:input’).blur(function () {

          if($(this).val().length > 0){

             ga([“send”, “Form: ” + currPage, “field_completed”, $(this).attr(‘name’)]);

          }

      });

                                 var errs = $(‘label[style=”color: red”]).contents();

                                 for(var i=0; i<errs.size(); i++) {

                                                                   ga([“send”,“Form: ” + currPage, “form_error”, $(errs[i]).text()]);

                                 }

});

}

 
 
Geriau prieš dedant kodą pasikonsultuoti su programuotojų, nes jis gali jį įgyvendinti kitaip. Labai daug kas priklauso nuo svetainės, jos kodo ir pan. Mano pateikas kodas yra tik pavyzdys, kad programuotojas pažvelgęs galėtų greičiau suprasti, ko jūs iš jo norite.
 
Svarbu. Nesu programuotojas, dėl to ir šiame kode gali būti klaidų. Aš visada konsultuojuosi su programuotojais. Tikrai nedėkite šio kodo į savo svetainę, nepasikonsultavę su savo programuotoju.
 
Tik sudėję kodą, būtinai patestuotkite savo visas formas. Pirma, įsitikinkite,kad įdėtas kodas nepaveikė jų veikimo, t.y. formos veikia, jųs informaciją gaunate, jokių klaidų nėra.
 
Antra, patestavę formą (patys), galite užeiti į Google Analytics realaus laiko ataskaitą: Realus laikas > Įvykiai. Čia turite matyti jūsų sudėtus įvykius. Jei jų nėra patikrinkite kartu su programuotoju ar jie sudėti gerai.

 

Jeigu viskas veikia puikiai, palaukite kol prisirinks pakankamai duomenų. Visus įvykius rasite nuėję į Elgsena > Įvykiai > Apžvalga. Nedarykite jokių išvadų iš kelių formos užpildymų. Palaukite bent 100 užpildymų. Kuo daugiau duomenų, tuo mažesnė paklaidos tikimybė.
 
Kai tik turėsite jų pakankamai, eksportuokite viską į excelį ir galite pradėti analizuoti duomenis. Lengviausia pasidaryti lentelę ir šalia grafiką. Iškarto matysis tendencijos. Pasižiūrėkite ar ryškėja kokios nors laukelio užpildymo problemos, kaip mano pateiktuose pavyzdžiuose.
 
Užduokite sau tokius klausimus:

1. Ar šis laukelis tikrai yra būtinas šiame žingsnyje? Gal ši informacija gali būti paimta vėliau?

2. Jei informacija būtina, kodėl gali kilti problemos? Ar vartotojui aišku ko iš jo norite? Pvz. ar jis gali telefoną įvesti bet kaip ar tik su +370?

3. Jei forma ilga, gal reikia ją skaidyti į du žingsnius?

 

Kiekvienas atvejis yra individualus, tad sprendimą teks rasti patiems. Bet dabar žinosite nuo ko pradėti ir nereikės spėlioti. Ne visada iš pirmo karto pataisysite formą, kaip ir ne visada problema bus laukeliuose. Nenusiminkite, judėkite toliau, jūs turite įrankius ir žinias.

 
 

Lengvas būdas sužinoti kokie formos laukeliai nepatinka jūsų vartotojams
4 (80%) 3 votes
Rokas Golcas
Google AdWords ir Google Analytics sertifikuotas profesionalas. JAV sertifikuotas Web Analitikos magistras. Knygų “AdWords reklama: sėkmingos pradžios gidas” ir “Jūs, svetainė ir Google Analytics: sėkmingos gyvenimo paslaptys” autorius. AdWords mokymų internetu autorius. Pranešėjas "Login" konferencijoje. Pranešėjas "E-KOMERCIJA '16" konferencijoje.

Parsisiųskite NEMOKAMAI atnaujintą e.knygą

x