Google Analytics dažnio ir naujumo ataskaitos maksimaliai naudai

Daznio-ir-naujumo-ataskaitos

Jei žinote vartotojų elgsenos ypatumus, reiškia galite juos paveikti ir panaudoti gerinant svetainę. Kuo giliau mes pažvelgsime į vartotojų elgseną, tuo geriau juos suprasime ir efektyviau pritaikysime savo reklamines kampanijas ar svetainės turinį. Ko pasekoje vartotojai apdovanos jus savo dėmesiu ir pinigais.

Google Analytics turi dvi ataskaitas, kurios padeda suprasti vartotojų apsilankymus jūsų svetainėje. Tai šiek tiek gilesnis žvilgsnis į auditoriją, nei tiesiog seansų ar vartotojų apsilankymų skaičius.

Dažnis ir naujumas Google Analytics

Nesvarbu ar turite el.parduotuvę ar įprastą svetainę, jums reikia žinoti kaip dažnai vartotojas grįžta ir kiek kartų per tam tikrą laikotarpį jis apsilanko.

Seansų skaičius

Ši ataskaita parodo kiek pasikartojančių lankytojų buvo jūsų svetainėje.  Kairėje esantys skaičiai tai seansų kiekis, o dešinėje tą kiekį atitinkantys seansai. Ką šitas painus sakinys reiškia?

GA-daznis

Jei pasižiūrėsite į pirmą eilutę, tai ji rodo kiek iš viso buvo seansų, kurie apsilankė vieną kartą. Antra eilutė rodo, kiek seansų buvo, kurie apsilankė du kartus ir t.t.

Jei žiūrite einamojo mėnesio ataskaitą, tai reiškia, kad jūsų svetainėje 90 703 seansai atliko 2 apsilankymus. Nepamirškite, kad vartotojai gali ištrinti “sausainiukus” arba naršyti iš kelių kompiuterių, tad duomenys nebus idealiai tikslūs. Jie niekad tokie nebus.

Kadangi ši ataskaita rodo pasiskirstymą pagal laiką, tai seansai mažės didėjant jų kiekiui. Juk sutikite, atlikti 200 seansų per mėnesį yra gan sudėtinga, todėl tokių vartotojų galite ir neturėti arba turėti labai mažai.

Skirtingos svetainės matys skirtingą pasiskirstymą. Kai žinosite savo svetainės įprastą modelį, galėsite skirti laiko jo tobulinimui, kad kuo daugiau vartotojų apsilankytų kuo dažniau.

Dienos, praėjusios nuo paskutinio seanso

Ši ataskaita paprastesnė, ji parodo kiek dienų praėjo nuo paskutinio vartotojo apsilankymo jūsų svetainėje.

Dienos po paskutinio apsilankymo

Vartotojai esantys skaičiaus 0 eilutėje yra tie, kurie apsilankė tą pačią dieną. Jų bus daugiausia, todėl kaip pastebėjote, jie šiek tiek iškreipia visą vaizdą. Atrodo lyg, kitų vartotojų būtų labai mažai.

Yra būdas kaip šią informaciją padaryti kiek suprantamesnę, bet apie tai netrukus.

Ši ataskaita parodo kaip dažnai vartotojai grįžta į svetainę ir gali būti panaudota labai plačiai. Jei turite turinio svetainę, pvz. blogą ar naujienų portalą, tai jūs žinosite kaip dažnai atnaujinti turinį. Jei turite el.parduotuvę galite planuoti nuolaidas, akcijas, kitas kampanijas, žinodami kaip dažnai žmonės grįžta pas jus.

Yra vienas “bet”. Google Analytics nėra tobulas, tad vartotojus kurie dažnai ateina tą pačia dieną sumeta kartu su naujais vartotojais. Tad žiūrėdami šią ataskaitą turėkite tai omeny. Jei norite atskirti naujus vartotojus susikurkite segmentą. Kaip tą padaryti detaliai aprašiau šiame straipsnyje apie Google Analytics segmentų kūrimą.

Išvalom ataskaitas

Kaip buvau užsiminęs, abiejuose ataskaitose dvi pirmos eilutės šiek tiek “gadina” visą vaizdą. Jei norite, kad ši ataskaita būtų aiškesnė reikės tas dvi eilutes išskirti.

Kad tą padaryti, reikia sukurti segmentą, kuris išskiria (exclude) visus vartotojus su “0 dienų nuo paskutinio apsilankymo” arba “seansų skaičius = 1”.

Segmento pvz

Ataskaitos tampa aiškesnės.

Dienos-palyginimui

 

Jei pradžioje nesimatė kaip elgiasi likusieji vartotojai, tai po segmento pritaikymo iškarto ryškėja tam tikros tendencijos. Su kiekviena praėjusia diena vartotojų vis mažiau, bet tai natūralu. Tačiau matote, kad nemažą dalis vartotojų grįžta ir praėjus dviem savaitėms. Ar vertą kažką su jais daryti? Tikrai taip. Manau būtų geriau jei jie grįžtų žymiai dažniau.

Jums vertingų vartotojų dažnis ir naujumas

Kas tie vertingi vartotojai? Tie kurie jums atnešą naudą (pardavimus). Šios dvi ataskaitos padeda stebėti elgseną tų, kurie pirko svetainėje ir tų, kurie nepirko. Pavyzdžiui, jei vartotojas jau 6 kartą ateina į svetainę ir neperka ar tai gerai? Ar jam reikia dar apsilankyti ar būtų užtekę vos 3 kartų? Jei jūsų prekė nebrangi, tai gal 6 kartų turi sočiai pakakti. Bet jei jūsų prekė labai brangi, tarkim televizorius už 1000€, tai gal vartotojui reikės ir 10 kartų kol apsispręs ką nors įsigyti.

Tam jūs turite pritaikyti įprastą segmentą, kuris jau sukurtas už jus. Tiesiog atsidarykite segmentų sąrašą, pasirinkite Sistema ir ten rasite minėtą segmentą.

Segmentas konvertuojantys

 

Jūs taip pat galite pasirinkite stebėti ir neperkančius. Kiekviena atskleista įžvalga apie tai kodėl vartotojai neperka yra lygiai tokia pati naudinga kaip ir įžvalga apie perkantį vartotoją.

Jei neturite el.parduotuvės, panaudokite savo tikslus ir susikurkite segmentą, su vartotojais, kurie atliko ar neatliko jums vertingų tiklus. Palyginkite jų elgsenos skirtumus.

Jūs lengviau galėsite planuoti savo naujas kampanijas, akcijas, remarketingo kampanijas ir pan.

Panaudojimas kitose ataskaitose

Dažnio ir naujumo informaciją galite kombinuoti su kitomis ataskaitomis ir informacija. Štai pavyzdžiui galite sukurti skritulinę diagramą, kuri atspindi jūsų socialinių tinklų lankytojų lojalumą.

Socialiniu tinklu lojalumas

 

 

Jei neturite daug lankytojų iš socialinių tinklų, galite susikurti tinkintą ataskaitą pagal apsilankymų skaičius. Štai čia aš sukūriau ataskaitą, kad pasižiūrėčiau, kaip skiriasi konversijos rodiklis ir pajamos, pagal apsilankymo dažnį.

Konversija pagal apsilankymo dazni

 

Aišku, čia visi lankytojai, dar galima būtų pridėti šaltinius ir analizuoti, kaip skiriasi rodikliai priklausomai ne tik nuo apsilankymo dažnio bet ir šaltinio. Žodžiu informacijos tikrai daug.

 

Kur dar galite naudoti dažnio ir naujumo informaciją analizuojant vartotojus:

– mobilieji įrenginiai

– vietovės (šalys)

– srauto šaltiniai

– pirkimų kiekis

– krepšelio dydis

 

Viršuje pavyzdžiams naudojau tinkintą ataskaitą, segmentus ir informacijos suvestinę. Paršiau jas, kad galėtumėte parsisiųsti. Spauskite ant nuorodos, tada pasirinkite paskyrą. Turite būti prisijungę prie Google Analytics.

Informacijos suvestinė: Socialinis monitoringas

Tinkinta ataskaita: Seansų skaičius

Segmentas: 0 dienų nuo paskutinio apsilankymo