Google Analytics

Ar tai Google Analytics pabaiga? Spraga, kurios ignoruoti negalima

Analytics-kelio-pabaiga

Nežinau ar pastebėjote, bet jūsų Google Analytics paskyros duomenys nebe tokie tikslūs. Pirmą kartą, kai pastebėjau, maniau, kad tai klaida, bet pasirodo, tai ne klaida, o spraga.
 
Man patinka Google Analytics įrankis, jis galingas ir nemokamas. Bet dabar nebežinau, kiek juo galima pasitikėti. Pasižiūrėkite į paveikslėlį.

 

referral-srautas

 

Iš pradžių jūs galite pagalvoti, kad tai srautas iš svetainės, kurioje yra jūsų nuoroda. Bet jūs nelabai apie tokią svetainę girdėjote. Plius ji angliška o jūsų svetainė Lietuvoje. Įtartina. Jūs einate pasižiūrėti kas čia per svetainė ir kur ten jūsų nuoroda, bet nieko nerandate. Tada pagalvojate, kad tai smulkmena ir išeinate.
 
Bet tai ne smulkmena.
 
Kažkas naudoja jūsų Analytics ID saviems tikslams. Štai dar vienas paveikslėlis iš kitos paskyros – mano.
 
referral-srautas-2

 

Situacija tokia pati. Srautas iš svetainių, kurios neturi su manim nieko bendro ir kuriose nėra mano nuorodų. Spameriai surado būdą kaip apgauti Google Analytics.
 
Matote, svetainės duomenų rinkimui Google Analytics naudoja paprastą java script kodą, kuris talpinamas jūsų svetainėje. Tačiau nėra jokių saugiklių, kurie užtikrintų jog tas kodas įdėtas tik jūsų svetainėje. Todėl bet kas gali naudoti jūsų kodą ir siųsti neaiškius srauto rodiklius.
 
Klausiate kam tą daryti? Paspausdimai, vizitai į jų svetaines – reklama. Aš tikiu, kad tarp jusų yra žmonių, kurie stebi savo srautą ir pamatę svetainę iš kurios ateina srautas, einate pasižiūrėti kas tai per svetainė. Aš tą patį padariau. Jie gavo vizitą iš manęs ir iš jūsų, ir iš kitų tūkstančių, o gal ir šimtų tūkstančių žmonių.
 
Paspaudimų rodiklis (CTR) ant banerių ar nuorodų nėra didelis rinkoje, bet manau, kad šių nuorodų rodiklis yra geresnis.

 

Bet esmė tame, kad dabar Analytics duomenys nėra patikimi. Šaukštas deguto gadina visą medaus statinę. Aišku, gabesni gali atsifiltruoti šį srautą analizuojant duomenis, bet ar vertą tą daryti kas dien? Kiek papildomo laiko tokie vieksmai suvalgys?
 
Google galėtų šią problemą išspręsti. Kadangi tai tik pradžia tai ši spamerių sugalvota sistema nebus pažengusi. Google galėtų sukontroliuoti tokius veiksmus, nes juk viskas vyksta online ir glaima sudėti saugiklius, patobulinti duomenų rinkimo metoda ar pan. Nesu specialistas šioje srityje, bet juk kalbam apie Google, analytics gigantą. Pasidomėjau, kad minimaliai Google tikrina duomenis, bet tai tikrai nevyksta kas dieną, o tuo labiau ne realiu laiku.
 
Taigi pasitikėti vien java script kodu svetainėje jau negalima. Reikia ieškoti sprendimo.

 

Beje, gal jums pažįstamas domenas semalt.com? Jūs turėjote tokį pastebėti jei dažnai tikrinate savo duomenis. Nežinau kaip techniškai juos įvardinti, bet tai nėra didelė problema, tai tik kažkieno bandymas rasti svetainėje silpnų vietų arba tiesiog bando užspaminti logus. Tokius galime lengviau atfiltruoti.
 
Kita, nauja grupė spamerių yra pavojingesnė. Ankstesniuose paveikslėliuose ją matote kaip dorada svetainę, ir toje nuorodoje yra jūsų Analytics ID. Nežinau kaip jie tą padarė, bet akivaizdu, kad tokie spaminimo būdai tobulėja.
 
Kol kas tai maži kiekiai ir kai kurios svetinės juos gali ignoruoti, nes jie nesudarys aukšto lankytojų procento, bet jei šis srautas didės, turėsime problemų. Tikrai neprognozuoju, kad Google Analytics niekas nesinaudos, tik tikiuosi, kad jie greitai sureaguos į tokias spragas.
 
 

Ką daryti mums tuo metu?

 
1. Jei pamatėte, kad ūgtelėjo jūsų srautas, tai per anksti nesidžiaukite, pasižiūrėkite iš kur tas srautas ateina. Jei pamatysite minėtas svetaines neikite ten, nesuteikite jiems to malonumo.
 
2. Jei analizuosite savo duomenis, pasistenkite išskirti šių ir panašių svetainė sugeneruotą srautą.

 
Mantas Pakamorė sutiko padėti ir parašyti straipsnį kaip pašalinti netikrus lankytojus iš Google Analytics.
 

Ar tai Google Analytics pabaiga? Spraga, kurios ignoruoti negalima
4.38 (87.5%) 8 votes
Rokas Golcas
Google AdWords ir Google Analytics sertifikuotas profesionalas. JAV sertifikuotas Web Analitikos magistras. Knygų “AdWords reklama: sėkmingos pradžios gidas” ir “Jūs, svetainė ir Google Analytics: sėkmingos gyvenimo paslaptys” autorius. AdWords mokymų internetu autorius. Pranešėjas "Login" konferencijoje. Pranešėjas "E-KOMERCIJA '16" konferencijoje.
Tau gali patikti ir šie
Socialiniu tinklu graza
Kaip išmatuoti socialinių tinklų grąžą su Google Analytics?
Informacijos-suvestines
Svetainės būsenos apžvalga per 5min. Pažintis su informacijos suvestinėmis

Parašyti komentarą

Tavo komentaras*

Vardas*
Your Webpage

Parsisiųskite NEMOKAMAI atnaujintą e.knygą

x