Google Analytics

6 marketingo duomenų mitai, kurie pridarys jums bėdų

Galimybė tiksliai išmatuoti ką vartotojas atliko svetainėje egzistuoja jau gerą dešimtmetį. Aišku, pradžioje tai buvo tik elementarūs dalykai, kaip užėjimai ir parodymai, tačiau ši statistika nėra naujiena tiems, kas dirba su internetine reklama. Tačiau, pastebiu, tam tikrus dalykus, kuriais žmonės tiki ir vadovaujasi analizuodami, vertindami kampanijų ar svetainės efektyvumą.

 

Pasidalinsiu keliais pavyzdžiais, ir tikiuosi, kad bent jau jūs, tie kurie perskaitė, pasistengsite išsivaduoti iš šio pagoniško tikėjimo.
 
 

1. Realaus laiko duomenys “valdo”

 
Aš tikiu, kad labai įdomu stebėti skaičiukus realiu laiku, ar tai būtų tiesiog lankytojai ar pirkimai. Pastarajam, tai reikėtų didelio srauto. Deja, tai gali būti klaida, kuri jums ir sumažins tuos skaičiukus.
 
Golcas.lt realaus laiko duomenu grafikas
 
Aš tikrai nenoriu pasakyti, kad duomenys realiu laiku yra blogai. Aš kalbu apie duomenys reikiamu laiku. Jeigu jūsų įmonėje sprendimai priimai ir įgyvendinami akimirksiu, tada žiūrėkite į realaus laiko duomenis. Jei priėmimas ir įgyvendinimas trunka 2 dienas, tai pasižiūrėkite į dviejų dienų duomenis. Jei pakeisti jūsų visų AdWords kampanijų paspaudimo kainas užtrunka savaitę, tai žiūrėkite į savaitės ilgumo duomenis.
 
Jeigu jūs stebite savo skaičiukus realiu laiku, ir kaskart, kai įvyksta kažkas nepageidaujamo, šaukiate per visą ofisą, kad reikia kažką keisti, o tas pakeitimas įvyksta kelių dienų bėgyje, tai jūs tiesiog švaistote savo laiką. Ar gi gali būti jūsų sprendimas teisingas, jei jūs šokinėjat nuo kėdės kas kartą, kai grafikas krenta ar kyla ir stengiatės “išspjauti” kažkokį tai sprendimo būdą remiantis maža dalimi informacijos?
 
Vienintelis dalykas, kuris yra naudingas stebint duomenis realiu laiku, tai galimybė pagauti klaidą. Jei žinote, kad kas dien įvyksta x pirkimų, arba svetainėje naršo y žmonių, tai šiems skaičiams drastiškai nukritus, jūs tiesiog galite patikrinti ar viskas viekia taip, kaip turėtų veikti.
 
 

2. Užtenka tik sutvarkyti atmetimo rodiklį (bounce rate)

 
Ne. Tai tik laikina pergalė, bet karo nelaimėsit.
 
Atmetiko rodiklis yra “žiauriai” gera metrika ir aš ją dievinu, bet tai neturi būti jūsų pagrindinis rodiklis.
 
Golcas.lt atmetimo rodiklis
 
Šis rodiklis puikiai tinka identifikuoti vietas, kuriose jūsų vartotojus pykina (atėjau-pamčiau-apsivėmiau). Tai nukreipimo puslapiai, blogi baneriai, netinkamai parinkta auditorija ir t.t. Šiose vietose jūs galite žiūrėti į atmetimo rodiklį, ir surasti taisytinas vietas. Gal problema srauto šaltinyje (baneriai netinkami ar žinutę) ar visgi jūsų puslapis netinkamas (nėra nuotraukų, mažai teksto, ilgai kraunasi). Jūs randate šias vietas ir jas pataisote. Pasakos pabaiga.
 
Laikui bėgant, jūsų atmetimo rodiklis susitvarkė, vartotojų daugiau nepykina, jie nepabėga. Šaunu. Kas dabar? O dabar tiesiog pamirškite šį rodiklį ir susikoncentruokite ties pardavimais.
 
Vartotojas dar gali peržiūrėti 8-15 puslapių, paskaityti komentarus, pažiūrėti video kol jis ką nors nusipirks.
 
Sutvarkyti svetainės atmetimo rodiklį yra svarbu, tačiau tai neužtikrins svetainės pelningumo, tai tik pradžia. Pradėkite medituoti ties bendru nutraukimo rodikliu (checkout abandonment rate), vidutiniu krepšelio dydžiu, konversijos rodikliu. Tai jau nebe metrikos, o jūsų KPI (PVR) (pagrindinis veiksmingumo rodiklis), turintis tiesioginę įtaką jūsų svetainės pelningumui.
 
 

3. Kuo daugiau Like’ų tuo geriau

 
Kažkada seniai, seniai, galbūt. Dabar tai praktiškai neturi jokios prasmės. Sutinku, dideli skaičiai yra gražu, visi jais gali pasigirti, na ir direktorius laimingas, nes “turim like’ų daugiau nei mūsų konkunrentas x”. Tai tiek.
 
Jei jūs žiūrite tik į šį skaičių, o dar blogiau, bandote gauti biudžetą like’ų rinkimui ir vėliau jį tam naudojate, tai tada geriau neleiskite savo vadovui paskaityti šio straipsnio.
 
Yra daug priežasčių, kodėl aklas like’ų rinkimas yra blogai, štai viena iš jų. Paimkime didelę internetinę parduotuvę Pigu.lt. Tikrai visi žinote. Facebooke jie turi 172,446 like’ų. Mano nuomonę, daug. Peržiūrėjau 15 postų, 9 turėjo tik po kelis like’us, keli turėjo iki 100. Ar tai daug ar mažai puslapiui, kurį “mėgsta” daugiau nei 170 tūkstančių žmonių?
 
e-Senukai.lt postai susilaukia panašiai ir daugiau like’ų ir komentarų, nors jie turi turi 30,961 like’ų – beveik 6 kartus mažiau.
 
Viskas yra dėl jų (abiejų puslapių) Facebook strategijos pavadinimu “štai mūsų produkto nuotrauka, štai dar viena mūsų produkto nuotrauka, štai akcija mūsų produktui”.
 
Socialinis tinklas yra vieta kur žmonės bendrauja. Susikoncentruokite ties šiomis metrikomis: bendravimo (komentarų) rodiklis (komentarai vienam postui) ir plojimų (like’ų) rodiklis (like’ai vienam postui). Juos galite vadinti kaip norite.
 
Dabar matuosite ne bendrą mistinį skaičių, o jūsų auditorijos įsitraukimą.
 
P.S. aš nežinau kokia Pigu.lt ir e-Senukai.lt Facebook strategija, tai tiesiog mano įžvalga matant tik jų FB puslapius. Gal būt žmonės aktyviai spaudžia nuorodas pateiktas kiekviename poste ir perka reklamuojamus produktus. Bet net ir tuo atveju, didesnis auditorijos įsitraukimas, reikš, kad postą pamatys platesnė auditorija.
 
P.S.S. Štai kas atsitiko, kai paspaudžiau nuordą jų pirmame poste:
 
demo.prodev.lt/golcas.lt postas pgu FB profilyje
 
Beje, su neveikiančiomis nuorodomis yra trys paskutiniai postai.
 
 

4. Pirma pozicija Google paieškoje – SEO sėkmės rodiklis

 
Įmonės išleidžia daug pinigų, kad būtų pirmose pozicijose suvedus saujelę raktinių žodžių. Deja, tai atneša nedidelius rezultatus.
 
Viena pagrindinių priežasčių, tai, kad peiškos yra personalizuotos, ir nesvarbu ar jūs esate prisijungę prie savo Google paskyros ar ne. Jei aš googlinsiu save, tai man rodo tokį vaizdą.
 
demo.prodev.lt/golcas.lt rg
 
Bet jei jūs googlinsit mane, tai galite pamatyti visai kitokį rezultatų sąrašą, nes Google, remiantis jūsų naršymo istorija, pagalvos, kad būtent šie rezultatai jums tinkamiausi.
 
Vien dėl šito jums nederėtų sukti galvos dėl pirmos pozicijos vienam ar kitam raktiniam žodžiui. Nepamirškite, paieškos rezultatuose, jūs matote nuotraukas, video, ir socialinius kanalus. Taip pat, paieškos žodžiai gali būti ne tik vieno ar dviejų žodžių derinys, tai gali būti ištisos frazės. Yra ir daugiau priežasčių, kodėl siekimas kelių raktinių žodžių buvimo pirmose pozicijose yra blogas sprendimas.
 
Jei pageidaujate, tikrinkite savo pozijas tiems keliems raktiniams žodžiams. Jei vadovas reikalauja, kad jūsų puslapis būtų pirmose pozicijose ieškant žodžių x,y,z, tai prieš parodydami jam rezultatus, jo kompiuteryje atlikite paiešką su tais raktiniais žodžiais ir paspauskite ant savo puslapio nuorodos, net jei ji ir antrame puslapyje. Didelė tikimybė, jog, kai vadovas jų ieškos, šie rezultatai jau bus pirmame puslapyje.
 
Verčiau susikoncentruokite ties nuorodų kiekiu į jūsų svetainę, į srautą pagal turinio pobūdį, į konversijas iš organinės paieškos (vėliau į konversijas iš konkrečių raktinių žodžių).
 
Pirma pozicija Google paieškoje sąskaitų neapmoka.
 
P.S. jei turite svarių įrodymų, kad žodžiai x ar y, atveda srautą, kuris puikiai konvertuojasi, tai tada pirmyn. Optimizuokite svetainę jiems. Bet dabar jūs bent jau žinote, kad jie atneša naudą. Tik nepamirškite, kad tai ne vieninteliai žodžiai, kuriais vartotojai patenka į jūsų svetainę.
 
 

5. “Viskas ko noriu, tai sumažinti paspaudimo kainą”

 
Norėti nedraudžiama. Bet toks pageidavimas mane pribaigia. Kartais norisi atsistoti ir tiesiog rėkti. Kažkaip taip (žr. žemiau).
 
Golcas.lt riksmas
 
Jums neturi rūpėti kiek jūs mokate už paspaudimą. Svarbiausia, ar tas paspaudimas jums atneša pelną. Jei kažkas ieško žieminių padangų, ir jūs jas parduodate, tai paspaudimas gali kainuoti ir 10lt, jei tas paspaudimas jums yra pelningas, nekavaršinkite sau galvos.
 
Be abejo, reklamos išlaidų mažinimas yra gerai. Bet jos negali būti mažinamos pardavimų sąskaita. Jei sugebėjote parduoti padangas mokėdami už paspaudimą 8lt – valio. Svarbu, kad pats paspaudimo kainos mažinimas netaptų jūsų pagrindiniu rodikliu.
 
Jums turi rūpėti ilgalaikis pelningumas. Ar kiekvieną mėnesį, kai dirbate su agentūra/žmogui, jūsų pelnas didėja? Ar jūs sugebate išgauti daugiau vertės iš vieno vartotojo atėjusio per AdWords reklamą?
 
 

6. Puslapio parodymai, štai kur pinigai

 
Gal būt. Bet pats parodymų skaičius nėra gera metrika. Žinau, kad naujienų portalai ir kitos turinio svetainės matuoja savo “galią” puslapių parodymais. Spėju, dėl to, kad reklamos agentūros juos parduoda kaip auksą. Džiugu, kai esate lankomiausiu svetainių dvidešimtuke. O ką daryti naujoms svetainėms? O gal ir senoms bus riesta neužilgo?
 
Puslapių parodymai blogai tuo, kad neparodo ar turinys buvo geras. Sugeneruoti patį skaičių gali būti nesudėtinga, tik sugalvokite kokią nors “nerealią” antraštę “Natalija Zvonkė nuoga sportuoja namuose” arba įdėkite žinomo žmogaus nuotrauką ir gausite didelį srautą susidomėjusių. Jie ateis, ir išeis. Ką darom dabar? Kas dar nuogas sportuoja namie?
 
Žiūrėkite į lankytojų lojalumą. Vietoj to, kad matuotumėte trumpalaikes metrikas, susikoncentruokite ties svetainės pajėgumu pateikti tokį turinį, dėl kurio vartotojai nori grįžti vėl ir vėl, ir vėl.
 
Jei parduodate civilinės atsakomybės draudimą, tai nedėkite juokingo video, kur katinas nukrenta nuo stalo. Jums ne viral’o reikia, o norinčių apsidrausti. Jais ir matuokite savo sėkmę, ne video peržiūromis ar puslapių parodymais.
 
Jei turite el.parduotuvę, tai vienintelis kontekstas, kuriame galite stebėti puslapių peržiūras, tai peržiūros/seansą. Ir tai tik tam, kad galėtumėte užtikrinti nepriekaištingą vartotojo apsipikrimo patyrimą.

 

Reziume. Yra daugybė metrikų, vienos geros ir padeda jums tobulėti, kitos tik gaišina jūsų laiką. Jos kaip rūkas, trukdantis judėti pirmyn. Pasistenkite rūke pamatyti švyturį, nes tik jis jums padės atrasti teisingą kryptį.

6 marketingo duomenų mitai, kurie pridarys jums bėdų
4.6 (92.73%) 11 votes
Rokas Golcas
Google AdWords ir Google Analytics sertifikuotas profesionalas. JAV sertifikuotas Web Analitikos magistras. Knygų “AdWords reklama: sėkmingos pradžios gidas” ir “Jūs, svetainė ir Google Analytics: sėkmingos gyvenimo paslaptys” autorius. AdWords mokymų internetu autorius. Pranešėjas "Login" konferencijoje. Pranešėjas "E-KOMERCIJA '16" konferencijoje.

Parsisiųskite NEMOKAMAI atnaujintą e.knygą

x