Google Analytics

5 rodiklių klaidos, kurias daro ne tik pradedantieji marketingistai

klaidos kurias daro marketingistai

Dirbdamas nemažai bendrauju su projektų vadovais ir marketingistais, tai neatsiejama darbo dalis, norint įsigilinti į kiekvieną svetainę. Deja, neretai suprantu, kad kai kurie stebi ne tuos rodiklius, kuriuos derėtų stebėti. Tai rodikliai, kurie gali pasirodyti patrauklūs kaip siektini tikslai, bet jie turi trumpalaikį poveikį.

Labai svarbu atskirti trumpalaikio poveikio rodiklius, nuo tų kurie turi tiesioginę įtaką jūsų pajamoms.


 

1 klaida. Atmetimo rodiklis išgelbės pasaulį

Nevisai. Nors šis rodiklis tikrai geras ir man jis labai patinka, bet jis negali būti pagrindiniu tikslu. Atmetimo rodiklis labai gerai tinka identifikuoti įvairius taktinius pakeitimus, bet jis nėra geras KPI (key performance indicator) arba lietuviškai, svarbiausias veiklos rodiklis. Toliau naudosiu anglišką trumpinį KPI.

Atmetimo rodiklis padeda surasti problemines vietas: blogus skelbimus, nukreipimo puslapius, informacijos trūkumą ir pan.

Atmetimo-rodiklis-pagal-salis

 

Jūs bandote suprasti kur gali būti problema, ją pataisote, atmetimo rodiklis sumažėja. Pergalė. Kas toliau?

Pamirškite atmetimo rodiklį. Jūs sutvarkėte skaudamą vietą, mažiau vartotojų pabėga iš svetainės. Puiku, dabar laikas pereiti prie rimtesnių vietų. Juk vartotojas gali peržiūrėti 10-20 puslapių prieš atlikdamas norimą veiksmą:pirkimą, formos užpildymą. Susikoncentruokite ties šiomis vietomis.

Atmetimo rodiklį sutvarkyti yra tikrai būtina, nes kitaip jūsų visos pastangos pritraukti srautą eina veltui. Bet tai tik pradžia, todėl atmetimo rodiklis ir negali būti KPI, tai tik tarpinis rodiklis. Jums reikia susikoncentruoti ties tais rodikliais, kurie jums uždirba pinigus.

 

2 klaida. Viskas ko reikia, tai daugiau Like’ų

Jei tai būtų taip paprasta. Gal kažkada tai ir buvo gerai, nes jūsų postus matė visi jūsų draugai, visi tie, kurie jus seka. Bet dabar po algoritmo pakeitimų, pasiekiamumas nukrito, ir tik labai maža dalis mato jūsų postus.

Jei matuosite savo sėkmę sekėjų skaičiumi, gali būti kad savo pareigose ilgai neužsibūsite. Jų kiekis nesikoreliuoja su pajamomis (jei turite priešingų įrodymų, būtų įdomu išgirsti komentaruose).

Pasižiūrėkime į du panašų skaičių sekėjų turinčius puslapius: Pigu.lt ir BigBox.lt.

 

Followers

 

Pigu.lt turi 20 kartų daugiau sekėjų, bet pasižiūrėkite į kiekvieno posto komentarus, like’us ir pan.
Postai

 

BigBox.lt akivaizdžiai laimi. Jie susilaukia kelis kartus daugiau komentarų ir like’ų. Kodėl taip yra? Juk jie turi tiek mažai sekėjų. Pasižiūrėkite į kiekvieno iš šių puslapių postus, ar matote skirtumą? Atkreipkite dėmesį į paskutinius bigbox.lt postus. Visi jie yra įtraukiantis, “kalbantys” su sekėjais. Būten tai ir yra socialiniai tinklai, tai ne vieta kišti savo produkciją, tai vieta pokalbiams. Ir kas perkanda šitą strategiją, mėgaujasi gausiu atlygiu.

 

 

3 klaida. Jei būsime Google 1 pozicijoje, mes laimėjome

Taip kažką laimėjote, bet ne pirmą vietą. Įmonės iš SEO agentūrų visada reikalauja pirmų pozicijų Google paieškos tinkle, ir agentūros verčiasi per galvą, kad tai įvyktų. Bet deja, tai ne visada atneša norimus rezultatus.

Esmė tame, kad dabar Google paieškos rezultatai yra stipriai personalizuoti. Yra daug faktorių į kuriuos Google atsižvelgia prieš pateikdamas rezultatus. Jei aš ieškau ko nors, Google žino mano IP adresą, svetaines, kurias lankiau anksčiau, paieškas, kurias atlikau ir t.t. Tad mano rezultatai bus skirtingi nuo jūsų.

Galime atlikti nedidelį eksperimentą. Įveskite frazę “automobiliu padangos” į Google ir komentaruose parašykite, kurios svetainės yra pirmame trejetuke, be reklamos pozicijų aišku. Pasižiūrėsime ar šios pozicijos kažkuo skiriasi. Aš matau štai tokius rezulatus:

google rezultatai

Esmė tame, kad tiek rezultatai, tiek patys SEO algoritmai dažnai kinta, dėl to orentuoti savo strategiją į pirmas pozicijas, gali jums brangiai kainuoti. Jūs galite stebėti savo pagrindinių raktinių žodžių pozicijas, bet tai negali būti jūsų ilgalaikis tikslas.

Jei reikia SEO tikslų, tai geriau stebėkite nuorodų (gerų) skaičių į jūsų svetainę, srauta iš paieškos į tam tikrą turinį, konversijas iš paieškos. Tai bus geresni rodikliai, nei tiesiog pozicijos.

 

 

4 klaida. Sumažinę CPC kainą, sutaupysime pinigų

Taip, kurį laiką. Blogiausia ką jūs galite nuspręsti, tai kaip savo tikslą išsirinkti paspaudimo kainos mažinimo strategiją. Iš pirmo žvilgnsio ji atrodo patraukli. Mažiau kainuoja paspaudimas, mažiau išleidžiame. Bet kuo tai baigsis? Ar jūsų verslo tikslas kuo mažiau išleisti? Nemanau. Greičiausiai tikslas parduoti kuo daugiau, su kuo mažesnėmis išlaidomis. Šis sakinys savyje turi du faktorius, vienas yra pardavimai ir kitas išlaidos. Tad manau suprantate, kad vien tik mažinti paspaudimo kainą nėra logiška.

Aš visada mėgstu pateikti šį pavyzdį. Jei už paspaudimą jūs mokate 0,01€, bet iš jo nieko neuždirbate, tai čia gera paspaudimo kaina? Nes kaži ar galima mokėti mažiau nei vieną centą. Bet jei ir jis neatsiperka tai matyt vistiek mokate per daug.

Tikslas yra ne kuo mažiau mokėti, o gauti kuo didesnę naudą iš to vieno paspaudimo. Ir nesvarbu kokia jo kaina. Net jei paspaudimas kainuoja 100€, bet jūs uždirbate iš vieno paspaudimo 1000€, tai manau labai gera paspaudimo kaina.

Nedarykite klaidos ir nebandykite mažinti paspaudimo kainos pirma nepaskaičiavę kiekvieno paspaudimo atnešamą naudą. Kitaip nupjausite šaką ant kurios sėdite.

 

 

5 klaida. Puslapių parodymai = aukso kalnai

Pradžioje tikrai taip. Bet ne viskas auksas kas parodymais matuojama.

Beje, mes čia kalbame apie svetaines, kurių pajamos tiesiogiai priklauso nuo parodymų kiekio. Tai beveik visos svetainės, kurios parduoda reklamą CPM pagrindu (mokestis už 1000 parodymų).

Gal būt ne kartą jums tekos paskaityti antraštę, kuri atrodė patraukli, įdomi, daug žadanti, tačiau paskaičius straipsnį paaiškėjo, kad antraštė turi mažai ką bendro su turiniu. Nors Lietuvoje tokie dalykai dar tik naujiena, tačiau skambių antraščių rašymas yra gan populiarus užsienyje.

Bet su tokiomis antraštėmis galima ir “prisižaisti”. Nors viena ar kita skambesnė antraštė gali gauti daugiau paspaudimų, tačiau anksčiau ar vėliau srautas nurimsta ir kas tada? Reikia galvoti naują skambią antraštę? Jos bus trumpalaikės.

Geriau vietoj to, kad suktumėte galvas kaip sugalvoti skambią antraštę ar įdėti skandalingą nuotrauką, galvokite apie svarbesnius rodiklius, pvz vartotojų lojalumas, kokybiškas turinys. Tokiu būdu jūs koncentruojatės į svetainės galimybes suteikti ilgalaikę naudą vartotojui. Jei jūs sugebėsite kiekvieną kartą sukurti vertę vartotojui, ji grįš pas jus visada ir bus žymiai lojalesnis.

 

Pabaigai

Gal ne visi su manim sutinka, ir tai natūralu, esame skirtingi žmonės. Jei pasidalinsite komentaruose savo patirtimi, tai būtų dar geriau, visi kartu išmoktume kažką tai naujo.

Svarbiausia atsiminti, kad viskas yra išmatuojama, tad pasistenkite, kad visada kalbėtų skaičiai, ir kad šalia tų skaičių būtų € ženkliukas. Tada pasirinkti kryptį bus žymiai paprasčiau.

5 rodiklių klaidos, kurias daro ne tik pradedantieji marketingistai
3 (60%) 3 votes
Rokas Golcas
Google AdWords ir Google Analytics sertifikuotas profesionalas. JAV sertifikuotas Web Analitikos magistras. Knygų “AdWords reklama: sėkmingos pradžios gidas” ir “Jūs, svetainė ir Google Analytics: sėkmingos gyvenimo paslaptys” autorius. AdWords mokymų internetu autorius. Pranešėjas "Login" konferencijoje. Pranešėjas "E-KOMERCIJA '16" konferencijoje.