Kaip gera kampanijos struktūra gali padėti sumažinti išlaidas? (parsisiųskite pavyzdį)

Liaudyje sako “gera pradžia – pusė darbo”, o Google Reklamos kampanijų kūrime, tai kaip pirštų į akį. Priešingai, nei dauguma galvoja, kampanijų kūrimas prasideda ne paskyroje, o tiesiog ant popieriaus lapo. 


Daugumai Google reklama asocijuojasi su reklamos skelbimais Google paieškoje. Nors Google dar turi ir vaizdinės reklamos tinklą, ir Youtube reklamas (video reklamas), šiame straipsnyje kalbėsime tik apie paieškos reklamas.

Google paieškos reklama remiasi jūsų pasirinktais raktiniais žodžiais. Tai iš esmės žodžiai kuriuos įvedus gali būti parodytas jūsų reklamos skelbimas. Ir nors viskas skamba labai paprastai, taip realybėje nėra. Jūs galite tiesiog pridėti raktinius žodžius ir reklama bus rodoma, bet ar ji bus efektyvi, čia jau kitas klausimas.

Struktūrą susikurti ekselyje labai paprasta, aš pateiksiu savo variantą žemiau, tačiau tikrai neteigiu, kad tai vienintelis geriausias būdas. Aš tik pasistengsiu atkreipti jūsų dėmesį į svarbiausius dalykus.

 

Paskyroje jūs galite kurti kampanijas, jų viduje skelbimų grupes. Štai jau grupėse jūs pridedat savo raktinius žodžius ir kuriat skelbimus. Bet kam tie žodžiai, kai aš taip ilgai sėdėjau prie šio paveikslėlio.

Viršuje jūs turite savo paskyrą, kaip ir sakiau, viduje jos, jūs kuriate kampanijas. Kokios jos bus priklauso nuo jūsų svetainės arba tikslų. Bet paprasčiausias variantas, tai tiesiog kopijuoti savo svetainės struktūrą (pagal savo svetaines kategorijas, meniu punktus ar pan.), nes ji jau bus apgalvota ir įgyvendinta.

Imkime įprastą el.parduotuvės struktūra. Turime batus, marškinius, televizorius. Šios grupės arba svetainės kategorijos tampa jūsų kampanijomis. Kurdami grupę jūs dar labiau išskaidote kategorijas (kampanijas). Nes marškiniai gali būti laisvalaikio ir darbo, televizoriai gali būti LCD ir LED ir t.t. Tinkamas grupes sukurti svarbiausia, nes jose bus jūsų skelbimai ir raktiniai žodžiai. Ir net nedrįskit man sudėti į tą pačia grupę skirtingas prekių ar paslaugų kategorijas, nes kitaip nesukursite adekvataus skelbimo. Už tokį dalyką galima patekti į google pragarą.

 

Apverčiam struktūra šiek tiek kitaip, ir perkeliam į ekselį, tai bus mūsų savotiškas juodraštis. Tokią lentelę galite pasidaryti ir patys, bet aš galiu pasidalinti ir savo sukurta >> Parsisiųsti kampanijų kurimo lentelę.

Štai ir viskas, tiesiog minimalistinis šedevras. Bet pokštai į šoną.

Ką jūs matote, tai standartinė struktūrą tinkanti bet kokiai kampanijai. Kokia ji bus, priklauso nuo jūsų, nes niekas geriau už jus nežino, ką jūs reklamuojat, ir koks tos reklamos tikslas. Girdžiu klausimą “o kam tiek vargo?”. Matot, jūsų kampanijų tikslas yra kuo geriau atsakyti į vartotojo klausimą, na tą klausimą kurį jis uždavė google’ui (užklausa, kurią suvedė į google paiešką). Kuo tikslesnės jūsų atsakymas, tuo didesnė tikimybė gauti paspaudimą. Struktūra padeda jums nenukrypti nuo kelio ir sukurti glaudžiai susijusius skelbimus.

Pažvelkime atidžiau.

Lentelės viršuje yra kampanijos pavadinimas, jis dažniausiai bus bendras. Nesvarbu, kaip pavadinsite, svarbu, kad po to lengvai suprastumėte, apie ką ši kampanija. Nebijokite sukurti daugiau kampanijų nuo to kaina nesikeis, bus tik patogiau jas administruoti. Vienoje  kampanijoje skelbimų grupių bus daug, be abejo, priklausomai nuo poreikio. Čia pateikiu tik po vieną grupę. Visas grupes irgi pavadinkite taip, kad suprastumėte, kokią produktų ar paslaugų grupę reklamuojate. Kuo tiksliau apibūdinsite skelbimų grupę, tuo lengviau bus parinkti raktažodžius ir sukurti reklamos skelbimus. Kaip matote “maršskinėlių” grupė yra atskirai nuo “moteriškų baltų marškinėlių”. Ir ne tik kitoje grupėje, bet ir kitoje kampanijoje. Dėl to, kad tai yra visai kitas raktinis žodis, nors jums atrodo kaip toks pat. Jei turite Batų kampaniją, galite grupes kurti pagal lyti: moteriški ir vyriški; pagal sezoną: vasariniai, žieminiai; pagal brandą: Gucci, Versace, Crocs. Beje, skirstydami kampaniją į grupes, nebūtina išsirinkti tik vieną būdą, visi ką tik paminėti gali būti vienoje kampanijoje: moteriški, vyriški, vaikiški, žieminiai, vasarainiai, brangūs, pigūs ir t.t.

 

Dabar laikas į grupę priskirti raktažodžius ir kuo jie glaudžiau susiję su grupe, tuo geriau. Jei tai Vasariniai batai, venkite bendrinių raktažodžių, pvz., batai. Tai tiesiog elementarus žodžių grupavimas. Beje, jei matysite, kad viena ar kita grupė ar kampanija per plati visada galite pakeisti viską, tam struktūrą ir darome ekselyje. Jei nesate įsitikinę, ar raktažodis čia tinka, pvz., kedai, galite jį palikti vienoje iš grupių ir stebėti, kaip jam sekasi, o paskui, priklausomai nuo rezultatų, perkelti į kitą grupę arba palikti.

 

Patarimas. Visada turėkite bendrinę skelbimų grupę su bendriniais reklamos tekstais, nes visada pasitaikys tokių raktažodžių, kurie galbūt netiks nė vienai grupei arba bus tiesiog bendriniai žodžiai, kaip antai “batai” ar marškinėliai”. Bet svarbu atsiminti, kad ši skelbimų grupė turi būti sukurta pati paskutinė ir ten turi būti sumesti visi raktiniai žodžiai, kurių negalėjote priskirti kitoms grupėms.

 

Surašę raktažodžius pereikime prie reklamos skelbimų. Rekomenduojama, kad skelbimo tekste būtų panaudoti jūsų raktažodžiai. Todėl anksčiau ir pabrėžiau, kad raktažodžiai turi būti susiję su grupe, o skelbimai turi būti kuo tiksliau susiję su raktažodžiais. Panagrinėkime pavyzdį.

 

Jei vartotojas į paiešką įves žodį „moteriski ralph lauren marskineliai“ jis pamatys vieną skebimą. Tačiau jei įves “moteriski balti marskineliai”, pamatys kitą skelbimą. Ir čia yra visa esmė – kuo tikslesnis skelbimas.

 

Nereikia sudėti visų atrinktų raktažodžių į vieną reklamos skelbimą. Kadangi galite sukurti ne vieną skelbimą, tai galite kiekviename skelbime naudoti vis kitą raktažodį. Kurdami skelbimus visada turėkite omeny raktažodžius ir klauskite savęs: „Ką vartotojas, įvedęs tuos raktažodžius, nori pamatyti?“ Taip pat atminkite, jog jūsų skelbimo grupė gali turėti ir vieną raktažodį. Kartais tai veikia netgi geriau.

Google riboja kiekvienos skelbimo eilutės ilgį, tad neišsiplėskite. Pirmos trys antraštės iki 30 simbolių, aprašai iki 90. Tai dar labiau pabrėžia tikslumo svarbą.

Dar vienas labai svarbus dalykas – paskirties URL. Tai jūsų svetainės puslapis, į kurį pateks vartotojas, paspaudęs jūsų reklamos skelbimą. Kodėl tai yra svarbu? Vartotojas, įvedęs žodį „moteriški marškinėliai“ ir pamatęs jūsų skelbimą apie moteriškus marškinėlius, jį paspaudęs turi būti nukreipiamas ne į jūsų startinį puslapį, o būtent į marškinėlių puslapį. Vartotojas turi patekti ten, kur jis tikisi patekti paspaudęs skelbimą. Dėl to anksčiau pabrėžiau ir dar kartą pakartosiu – viskas turi būti susiję: skelbimų grupė su raktažodžiais, raktažodžiai su reklamos skelbimu, o reklamos skelbimas su puslapiu, į kurį pateks vartotojas.

 

Suprantu, kad perskaičius gali pasirodyti painu, bet kai pradėsite, viskas susidėlios į savo vietas. Neskubėkite sukurti visų kampanijų visoms kategorijoms, pradėkite po truputi, nuo vienos kampanijos ir kelių grupių. Vėliau pridėsite kitas.

Jei kampanijos struktūrą padarysite teisingai, išvengsite daug nereikalingų paspaudimų. O tie, kurių sulauksite, bus jūsų tikslinė auditorija. Sukurti Google reklamą nėra sunku. Tačiau sukurti ją gerai reikalauja laiko. Jei įdėsite daugiau darbo kurdami struktūrą xls lentelėje, įsigilindami į jos niuansus, tai jau kurdami reklamas paskyroje, ne tik sutaupysite laiko, turėsite tvarkingesnę paskyrą, bet ir sutaupysite savo reklamos biudžetą.

 

Ką gi laikas atsidaryti ekselį ir bandyti.