Google AdWords

4 patarimai padėsiantys gauti daugiau naudos iš banerių (+ pavyzdžiai)

Internete, jūsų potencialūs klientai yra tik už kelių paspaudimų, tačiau gauti tą paspaudimą yra arba sudėtinga, arba brangu, o dažniausiai ir tas, ir tas.

Vaizdinės reklamos (baneriai) yra žymiai interaktyvesni, nei tarkim skrajutės ar reklama spaudoje. Jūs turite daugiau laisvės idėjoms, kurios padėtų sudominti vartotoją, kad jis paspaustų ant reklamos. Tačiau, šis pranašumas ne visada išnaudojamas. Kartais marketingistai ir dizaineriai, pamiršta, kad jų vaizdinė reklama turi atvesti potencialius klientus, o ne demonstruoti banerių kūrimo įgudžius.

Pasidalinsiu su jumis keliais dalykais, kuriuos sužinojau pastaruosius metus dirbdamas interneto rinkoje.

 

Niekada neleiskite dizaineriui įsijausti

Dizaineriai yra kūrybingos, artistiškos asmenybės, dažnai norinčios parodyti savo sugebėjimus, ir padaryti visas reklamas gražias ir patrauklias. Nors gražūs baneriai yra gerai, tačiau veiksmingi baneriai yra dar geriau. Menas ir marketingas yra du skirtingi dalykai. Kartais negražiai atrodantys baneriai, su daug ryškių spalvų atneša neblogus rezultatus – dizaineriui matyti tokį banerį būtų košmaras. Tačiau, deja, nevisada gražūs baneriai parduos jūsų produktą ar paslaugas. Kartais geri baneriai laužo visas estetiškumo taisykles, jums tai netūrėtų rūpėti. Tikslas parduoti – grožis, kūribiškumas, taisyklinga kalba yra antraeiliai dalykai. Jūsų dizaineriui tai greičiausiai nepatiks, tad nupirkite jam skanų šokoladą.

Štai žemiau esantis baneris, ar aišku ką jis reklamuoja? Ir ar tikrai reikėjo visų tų kepurių ir animacijos? Manau, kad galima buvo viską padaryti paprasčiau ir sutaupyti tiek laiko, tiek pinigų. Be to, pagrindinė žinutė pasirodo tik po kokių 7 sekundžių, ar tikrai visi tiek išlauks?

Pasidarė smalsu kur aš pateksiu paspaudęs šį banerį. Žemiau rasite puslapį į kurį patekau. Kažkodėl pasirinktas tik japoniškas maistas, negana to, reikia dar kartą spausti kad patekčiau į konkrečius produtus. Tikrai neefktyvu, kai tiek kovojo dėl mano dėmesio ir paspaudimo.

assorti puslapis

 

Neapraukite banerių

Efektyviam baneriui blizgančių, bėgiojančių ar skraidančių elementų nereikia. Kiek teko susidurti, tai flašiniai baneriai, kuriose pilna animacijos, nepasiekė geresnių rezultatų nei paprasti, minimalistiniai baneriai. Be to, geras animuotas (flašinis) baneris ir kainuos daugiau, bei užtruks ilgiau. Vartotojo dėmesio pritraukimas judančiais elementais yra geras dalykas, tačiau tai ne visada garantuoja paspaudimą. Kartais iš banerio neaišku ką norima pasakyti, o vartotojas net nesupranta, kad reikia ant jo paspausti. Čia galioja posakis – kas per daug, tas nesveika. Neapkraukite savo banerių, paprastas sakinys (“Ieškote vasarinių batų? Užsukite pas mus.”) su gražia batų pora baltame fone, gali padaryti stebuklus.

Štai paprastas baneris, jis gal jie nelaimės metų banerio titulo, bet tikiu, kad yra pakankamai veiksmingas pritraukiant paspaudimus. Aišku, ir jį galima patobulinti.

pigu baneris

 

Sužinkote banerių aplinką

Priklausomai nuo to, kur jūs reklamuojatės, ne visada įmanoma sužinoti, kur bus parodytas jūsų baneris. Bet jei įmanomą, visada aplankykite tą vietą (svvetainę). Atkreipkite dėmesį į svetainės spalvas, ar baneris nepranyks jų fone. Pasižiūrėkite kokios kitos reklamos ten patalpintos, ar jūsų baneris nepaskęs jose. Galite pasižiūrėti koks turinys yra išdėstytas netoli banerio, ar jis tarp teksinės informacijos, ar ten daug nuotraukų? Žinodami banerio aplinką, galėsite savo reklamą patobulinti, kad ji labiau išsiskirtų ir taptų efektyvesnė.

Pasižiūrėkite į šiuos banerius, ar Italiana reklama gerai matosi lyginant su kitais ar visgi nublanksta?

trys baneriai

 

Palengvinkite gyvenimą potencialiems klientams

Kuo daugiau paspaudimų vartotojas turi atlikti, norėdamas pasiekti tikslą (produkto puslapį, kontaktų formą) po to, kai pamatė jūsų reklamą, tuo didesnė tikimybė, kad jūs jį prarasite. Žmonės apskritai nėra labai kantrūs, ypač naršantys internete. Jei įmanomą, kreipkite vartotoją į labai konkrečią vietą, jokiu būdų nenukreipkite tiesiog į startinį puslapį. Stenkites, kad baneryje būtų instrukcija vartotojui, pvz. “Spauskite ir sužinokite daugiau” arba “Užsukite šiandien!”. Kartais toks mini paskatinimas reikalingas.

Štai du baneriai. Pirmasis iš kairės man patinka, nes aiškiai paviazduotas produktas, bet daugiau nieko nepateikta. Manau įdėjus kokį paskatinimą paspaudimui, baneris pasidarytų efektyvesnis. Na o kitas baneris, tai yra tikrai perkrautas tekstu, ir tai beje ne visas tekstas nes yra antras kadras su beveik tiek pat punktų. Vienintelis banerio privalumas, kad jis ryškiai raudonas. Bet neaišku kam akcija? Spėju čia langas, o gal stoglangis? Ar tai tas pats?

du-baneriai

 

Visada viską matuokite ir stebėkite

Kampanijos, kaip visumos, sekimo ir matavimo neužtenka. Reikia sekti kiekvieną banerį, atskirose svetainėse, ir netgi skirtingus banerių dydžius. Kuo daugiau informacijos, tuo geriau. Tokiu būdų, jūs akimirksiu galite pamatyti, kurie baneriai yra veiksmingi, o kurie ne. Sutaupysite laiko ir išlaidų.

Jei turite 3 dydžių banerius ir kiekvienas skiriasi spalvine gama, tai turite  6 skirtingus banerius. Nors jie reklamuoja tą patį produktą, jų rezultatai gali skirtis. O jums reikia žinoti ar 300×250 žalsvo atspalvio baneris geriau už 300×350 melsvo atspalvio banerį. Ar daugiau teksto yra geriau nei mažiau ir t.t.

Tam tinka bet koks įrankis, tačiau populiariausias aišku yra Google Anaytics. Google taip pat padarė nuorodų formavimo įrankį, kurio pagalba galite sukurti atskiras nuorodas kiekvienam baneriui, kad atskirai išmatuotumėte jų efektyvumą. Žinau, kad dauguma skaitančių tą žino, tačiau tikrai yra tokių, kurie nesinaudoja šiuo įrankiu.

Trumpai kaip tai veikia. Spauskite nuorodą, turite išvysti štai tokį vaizdą.

Google URL kūrimo priemonė

url kurimo priemone

Viršutinėje eilutėje (svetanės URL) suveskite savo svetainės nuorodą, būtent tą kurią norite reklamuoti, pvz. www.bataivisiems.lt/vasariniai_batai.

Kitose eilutėse jūs apibūdinsite konkretų banerį.

Pirmoje eilutėje (kampanijos šaltinis) suveskite vietą, kur baneris bus reklamuojamas, pvz. Delfi. Tai tiesiog šaltinis, kur jūsų reklama rodoma, arba iš kur ateis sratuas.

Antroje (kampanijos terpė) suveskite kokia reklamos rūšis arba terpė (baneris, nuoroda).

Trečia ir ketvirta eilutės nėra privalomos, tad jas dabar galite praleisti.

Paskutinėje eilutėje (kampanijos pavadinimas) įveskite banerio pavadinimą, tai gali būti tiesiog jo dydis, pvz. 750×100.

 

Griežtų reikalavimų nuorodos formavimui nėra, svarbu užvadinti viską taip, jog vėliau galėtumėte lengvai atsirinkti banerius Google Analytics statistikose. Tad jūsų terpė gali būti banerio dydis, o kampanijos pavadinimas reklamuojamas produktas.

Minėti laukeliai, kuriuos praleidome, suteikia galimybę detaliau aprašyti banerį, nes reklamų gali būti labai daug, jos visos skirtingos, tad tai palengvina jų sekimą. Jūs galite ten įrašyti banerio spalvingumą, galite pridėti datą, žodžiu ką tik norite.

Kai paspausite mygtuką Sugeneruoti (Submit), turite pamatyti štai tokią nuorodą:

http://www.bataivisiemslt/vasariniai_batai?utm_source=Delfi&utm_medium=baneris&utm_campaign=vasariniai%2Bbatai.

Visada patikrinkite šią nuorodą, nukopijuokite ir įveskite į tuščią naršyklės langą, jūs turite pakliūti ten pat, kur ir pradinė jūsų nuoroda.

 

Svarbu! Jei kuriate nemažai banerių, tai jums reikia laikytis pavadinimo kūrimo tvarkos. Ką tai reiškią? Jūs turite pavadinti visus laukelius vienodai, pavyzdžiui, jei turite tris banerius, kurie bus dedami į Delfi.lt tai šaltinį visada įrašykite Delfi (ne “delfi”, ne “delfis”, ne “Delfi.lt”) Jei parašysite kitaip tai bus traktuojama kaip naujas šaltinis (mažosios ir didžios raidės skiriasi). Tai liečia ir kitus laukelius, tad susikurkite taisykles ar lentelę ekselyje kaip vadinti laukelius. Tai ypač svarbu, jei nuorodas kurs keli asmenys. Vėliau bus lengviau susigaudyti statistikose.

 

Tai ne visi patarimai, bet jei vadovausite bent jau šiais, tai tikrai sutaupysite laiko ir pinigų. Jei turite gerų patarimų, pasidalinkite jais komentaruose, o  aš įtrauksiu juos į straipsnį. Jei pamatysite įdomių, keistų ir t.t. banerių siųskite juos patalpinsiu taip pat.

4 patarimai padėsiantys gauti daugiau naudos iš banerių (+ pavyzdžiai)
4 (80%) 4 votes
Rokas Golcas
Google AdWords ir Google Analytics sertifikuotas profesionalas. JAV sertifikuotas Web Analitikos magistras. Knygų “AdWords reklama: sėkmingos pradžios gidas” ir “Jūs, svetainė ir Google Analytics: sėkmingos gyvenimo paslaptys” autorius. AdWords mokymų internetu autorius. Pranešėjas "Login" konferencijoje. Pranešėjas "E-KOMERCIJA '16" konferencijoje.
Tau gali patikti ir šie
adwords isplestiniai skelbimai
Naujieji AdWords tekstiniai skelbimai. Viskas ką turite žinoti
Golcas.lt-raktazodius rinkos dalis
Kokią “rinkos” dalį užima jūsų raktiniai žodžiai?
2 Komentarų
  • banerių kūrimas May 27,2015 at 11:37

    Puikūs patarimai, tikrai šia naudinga informacija pasinaudosiu. Esu dėkinga už išsamią informaciją.

    • Rokas Golcas May 28,2015 at 06:52

      Visada prašom:). Tikiuosi ir ateityje apsilankysite

Parašyti komentarą

Tavo komentaras*

Vardas*
Your Webpage

Parsisiųskite NEMOKAMAI atnaujintą e.knygą

x